Tamara Bakker
Vorige maand kwam er groot nieuws voor iedereen die fan is van ABBA danwel stiekem hun muziek toch best wel leuk vindt: na 39 jaar wachten komt ABBA met een nieuw album! Als ABBA fan ging mijn hart sneller kloppen, zeker toen ik onlangs de tracklist zag. Zou het kunnen dat de ABBA leden ook spelliefhebbers zijn? De naam van het album, Voyage, verwijst naar mijn idee namelijk naar onze Voyages naar Spiel, Spellenspektakel, Ducosim, enzovoorts.
Naast de drie inmiddels bekende singles staan op de tracklist:
- When you danced with me
- Little things
- I can be that woman
- Keep an eye on Dan
- Bumble Bee
- No doubt about it
- Ode to freedom
When you danced with me: Gaat dit over het vreugdedansje dat we allemaal doen zodra er meer nieuws is over spellenbeurzen? Gaat het over de postbode, die je vandaag om de hals vloog toen hij je die lang verwachte Kickstarter kwam brengen? Of heeft het gewoon niks met spellen te maken? Voorlopig zeg ik: twijfelgeval.
Little things: Kijk, nu wordt het spelgerelateerd! Dit gaat over al die ontelbare meeples, counters, pionnen en wat dies meer zij. Die onderdelen die ervoor zorgen dat standaard op elke speldoos staat dat deze een gevaar is voor 0-3 jarigen, omdat ze die Little Things makkelijk in hun kleine mondjes kunnen stoppen en erin kunnen stikken.
I can be that woman: Dit gaat overduidelijk over de vermakelijke column van mijn voorganger Piet. Zie je wel: Björn en Benny lezen dit forum ook!
Keep an eye on Dan: Wie is Dan? Is dat die supergoeie speller die je altijd in de gaten moet houden, want hij slaat toe voordat je het weet? Of is Dan de stiekeme valsspeler die we allemaal het liefst weren op onze spelbijeenkomsten? Of is Dan die 0-3 jarige die je weg moet houden bij de Little Things?
Bumble Bee: Wat gaaf! Dit gaat over de uitbreiding van Hive, een erg leuk abstract spel! Ik wist niet dat er een hommeluitbreiding aan zat te komen.
No doubt about it: Dat gaat over spellen die je blindelings koopt, vanwege de auteur, het thema, de buzz op BGG, omdat je beste spelvriend het spel ook wil hebben, you name it.
Ode to freedom: Duidelijk, Björn en Benny snakken ook naar het einde van de pandemie, zodat ze ein-de-lijk normaal met ons naar Essen kunnen gaan. Kunnen ze hun Money Money Money uitgeven op de beurs in plaats van achter een beeldscherm. Leve de vrijheid, leve de spellenbeurzen oude stijl!
Het lijkt me duidelijk: ABBA en spellen, dat gaat prima samen. En mochten jullie je afvragen wat mijn lievelingsnummer van ABBA is: natuurlijk is dat The name of the game, met The winner takes it all op de tweede plek.