The Crew 2 spelers
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
helena
- Caballero
- Persoonlijke Ondertitel: kooiker
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
The Crew 2 spelers
Aangezien wij meestal met z'n tweeën spelen ben ik benieuwd of The Crew met 2 spelers leuk is.....
Labels:
-
KevVink
- Locomotief
Re: The crew 2 spelers
Als je het mij vraagt wel, maar het is wel degelijk een ander sfeertje kwa spel dan wanneer je het met 3+ speelt.
Het speelt lekker weg door de speeltijd en het blijft nadenken
Het speelt lekker weg door de speeltijd en het blijft nadenken
-
wouterh
- Locomotief
Ik speel de Crew met verschillende bemanningen, gaande van 2 spelers tot 4 spelers. Hoe meer spelers er zijn, hoe moeilijker het wordt. Maar ook met 2 blijft het fun.
-
WTULTC
- Elfenkoning
Met 4 spelers heb je de sweetspot bij de Crew te pakken. Met 2 gaat het ook wel, maar laatst een keertje met 3 spelers gespeeld en dat was een makkie.
Wizard dat ook een slagenspel is vind ik met 5 het best.
Wizard dat ook een slagenspel is vind ik met 5 het best.
-
olavf
- El Capitan
Met 3 spelers speel je beter met maar 3 kleuren. Ik weet niet of die variant in de Nederlandse versie genoemd wordt. Met 4 kleuren is het inderdaad te makkelijk.WTULTC schreef: Met 4 spelers heb je de sweetspot bij de Crew te pakken. Met 2 gaat het ook wel, maar laatst een keertje met 3 spelers gespeeld en dat was een makkie.
-
humske
- Wereldkampioen Carcassonne 2011
- Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!
ik heb het nog nooit met 2 gespeeld, zijn er dan aangepaste regels? in het spel zelf wordt vanaf 3 gezegd.
Maar met 3 vind ik persoonlijk niet zo leuk, je kunt dan vrij snel al uitrekenen wat waar zit. Te voorspelbaar dan. Ik kan me voorstellen dat dit met 2 spelers helemaal op gaat.
4 vind ik het leukst tot nu toe.
Maar met 3 vind ik persoonlijk niet zo leuk, je kunt dan vrij snel al uitrekenen wat waar zit. Te voorspelbaar dan. Ik kan me voorstellen dat dit met 2 spelers helemaal op gaat.
4 vind ik het leukst tot nu toe.
~ Always look on the bright side of life ~

-
maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Die variant staat er zeker in bij de Nederlandse versie! Het wordt de moeilijkere of gevorderde variant genoemd, drie kleuren met drie spelers. Dat gaf ons aanleiding om eerst alle missies “normaal” te spelen met 4 kleuren en daarna nog eens met 3 kleuren; dubbel zo lang plezier!olavf schreef:Met 3 spelers speel je beter met maar 3 kleuren. Ik weet niet of die variant in de Nederlandse versie genoemd wordt. Met 4 kleuren is het inderdaad te makkelijk.WTULTC schreef: Met 4 spelers heb je de sweetspot bij de Crew te pakken. Met 2 gaat het ook wel, maar laatst een keertje met 3 spelers gespeeld en dat was een makkie.
Omtrent de vraag van de topicstarter: 2 spelers lijkt me verre van ideaal voor dit spel.
-
lamstraal
- Sojaboon
Ik heb een aantal keer met 2 spelers gespeeld waarvan met 2 verschillende spelers:
1) met iemand die niet bekend is met slagen spellen. Hele fijne manier om slagen spellen te leren omdat een deel van de kaarten zichtbaar is. Ik vond dit boven verwachting goed werken, maar geeft niet hetzelfde gevoel als met meer spelers.
2) Met iemand die heel vaak klaverjast......dan wordt het echt te makkelijk, kaarten tellen, de tafel "lezen" etc. Hij was ook de enige die ik heb gesproken die de crew te makkelijk vond.
Zijn jullie beide slagenspel beginners dan speelt het ook met 2 wel lekker weg. (en heb je een spel liggen wat je ook makkelijk pakt met meer spelers).
Zou ik het kopen als ik het alleen met 2 zou spelen? denk het niet.
1) met iemand die niet bekend is met slagen spellen. Hele fijne manier om slagen spellen te leren omdat een deel van de kaarten zichtbaar is. Ik vond dit boven verwachting goed werken, maar geeft niet hetzelfde gevoel als met meer spelers.
2) Met iemand die heel vaak klaverjast......dan wordt het echt te makkelijk, kaarten tellen, de tafel "lezen" etc. Hij was ook de enige die ik heb gesproken die de crew te makkelijk vond.
Zijn jullie beide slagenspel beginners dan speelt het ook met 2 wel lekker weg. (en heb je een spel liggen wat je ook makkelijk pakt met meer spelers).
Zou ik het kopen als ik het alleen met 2 zou spelen? denk het niet.
-
Koekje
- Joker
Vind het zelf een super tof spel. Voor twee spelers zijn er zeker genoeg betere spellen, maar ik vind het alsnog werken. En voor die prijs vind ik het echt zeker waard 
-
lordyazos
- Caballero
- Persoonlijke Ondertitel: Yannick
Re: The Crew 2 spelers
The crew is een vreemd spel. Het speelt het leukst met 4. 5 voor mij een speler te veel. 2 is ook best leuk, het bedienen van Jarvis maakt het best leuk.
Hoe meer ik het spel speel , hoe meer ik er een soort van afkeer van heb. Misschien te vaak gespeeld? Het is nu al een tijdje geleden, maar ik heb nog steeds niet de neiging het uit de kast te nemen.
Terwijl ik wel genoot van de rondjes die we gespeeld hebben...
Hoe meer ik het spel speel , hoe meer ik er een soort van afkeer van heb. Misschien te vaak gespeeld? Het is nu al een tijdje geleden, maar ik heb nog steeds niet de neiging het uit de kast te nemen.
Terwijl ik wel genoot van de rondjes die we gespeeld hebben...
-
WTULTC
- Elfenkoning
Re: The Crew 2 spelers
Bij mij is het een blijvertje. Puur voor met 4 spelers dan wel en dan eigenlijk de wat moeilijkere missies. Online (boardgamearena) heb ik hem laatst een keertje met 3 gespeeld, met 3 kleuren. Dat was ook nog best aardig maar kon eigenlijk niet tippen aan een 4 persoonsspel.