aangepaste spelregels voor 2
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
aangepaste spelregels voor 2
Voor verschillende fijne spellen moet je minimum met drie spelers zijn.
Daarnet las ik in dit draadje, dat er voor San Marco een uitgeprobeerde en goedbevonden regelvariant voor twee spelers bestaat.
Wie kent er spelregelvarianten voor andere spellen, zodat deze ook goed met twee speelbaar zijn?
Laat maar komen je reacties en je ervaringen. Heb je spelregels voor twee die helemaal niet werken, dan mag je dat ook melden, dan hoeven we daar al geen tijd in te steken.
Daarnet las ik in dit draadje, dat er voor San Marco een uitgeprobeerde en goedbevonden regelvariant voor twee spelers bestaat.
Wie kent er spelregelvarianten voor andere spellen, zodat deze ook goed met twee speelbaar zijn?
Laat maar komen je reacties en je ervaringen. Heb je spelregels voor twee die helemaal niet werken, dan mag je dat ook melden, dan hoeven we daar al geen tijd in te steken.
Labels:
-
Bartjes!
- Uitgever
-
BaSL
- Team Bordspelmania
-
cymric
- Wu Feng
- Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
Amazone: okee, Boonanza: geen idee, Medina: mwoah, Taj Mahal: de 'geprogrammeerde' variant is wel okee, K&K: mijden (te stroef om te spelen). Deze geeklist helpt je wellicht verder.Bartjes! schreef:Ik heb ze zelf nog niet gedaan, maar ik weet dat er voor Amazone, Boonanza, Medina, Taj Mahal en Kardinaal & Koning officiele 2-speler varianten zijn. Wellicht heeft iemand deze bijvoorbeeld toevallig al eens gespeeld?
-
Bartjes!
- Uitgever
Hé, da's een leuke om door te spitten. Age of Steam? Mooi, kunnen we die ook eens vast testen! Wordt deze lijst ook nog een beetje onderhouden?cymric schreef: Deze geeklist helpt je wellicht verder.
Ik ben in ieder geval blij met het oordeel dat er telkens onder staat; ik vrees bij 'zelfbedachte' varianten toch altijd voor een mogelijk tegenvallend niveau, al wil dat niet altijd iets zeggen (net als bij burgerjournalistiek).
-
cymric
- Wu Feng
-
Bartjes!
- Uitgever
In de nieuwe uitgave van Rio Grande zijn blijkbaar 'officiele' regels voor 2 spelers opgenomen. Surf naar de site van Rio Grande (http://www.riograndegames.com/games.html?id=266) om de regels te downloaden.BaSL schreef:Ra
-
cymric
- Wu Feng
-
Bartjes!
- Uitgever
Ik zit even te kijken; in de door Reiner Knizia goedgekeurde variant van Ra voor 2 spelers, moet je rekening houden met de volgende aanpassing:
- Gebruik de zonnen 1 t/m 9. De zon met waarde 1 wordt bij aanvang van het spel op het bord geplaatst. Eén speler start met de zonnen met waarde 2, 5, 6 en 9 en de andere met de zonnen met waarde 3, 4, 7 en 8.
- Van het Ra-spoor worden de eerste 4 velden niet gebruikt; enkel de laatste 6.
C'est ca! Veel plezier!
- Gebruik de zonnen 1 t/m 9. De zon met waarde 1 wordt bij aanvang van het spel op het bord geplaatst. Eén speler start met de zonnen met waarde 2, 5, 6 en 9 en de andere met de zonnen met waarde 3, 4, 7 en 8.
- Van het Ra-spoor worden de eerste 4 velden niet gebruikt; enkel de laatste 6.
C'est ca! Veel plezier!
-
Bartjes!
- Uitgever
-
BaSL
- Team Bordspelmania
-
Bartjes!
- Uitgever
In de 2-speler regels van San Marco staat:
Hoe spelen jullie dit?
Mag de speler die de minste limietpunten heeft dan wel of geen verbanningsactie doen? Wij hebben gedaan van wel, omdat 'extra ronden' volgens mij in de spelregels betrekking heeft op het verhaal (alinea ervoor) van de extra rondes als spelers nog niet aan 10 limietpunten zitten. De speler met het minste aantal limietpunten krijgt immers ook het verschil uitbetaald tussen zijn limietpunten en de limietpunten van de speler met het hoogste aantal.Rounds end when at least 1 player reaches 10 limit points. There are no 'extra' rounds. Assign bonus points as normal to a player who has less than 10 limit points at the end of a round.
Hoe spelen jullie dit?
-
missiloon
- Munchkin
Re: aangepaste spelregels voor 2
Heeft trouwens iemand ervaring met de 2p variant van vorsten van florence die bij de nieuwe editie van dit spel zit?
Ik twijfel namelijk erg of dat wel leuk is, ik heb machiavelli wel eens met 2 gedaan, maar ik vond dat bv geen succes dat je 2 rollen tegelijk speelt, en sinds dien erg graag twijfelen of aangepaste regels wel zo leuk zijn.
Ik twijfel namelijk erg of dat wel leuk is, ik heb machiavelli wel eens met 2 gedaan, maar ik vond dat bv geen succes dat je 2 rollen tegelijk speelt, en sinds dien erg graag twijfelen of aangepaste regels wel zo leuk zijn.
-
cymric
- Wu Feng
Nee, geen succes, teveel stuivertje wisselen. Speel Goa of Medici vs. Strozzi als je een goed veilingspel voor 2 wilt doen.
-
BaSL
- Team Bordspelmania
Twee persoons Florence? Ik vind dat Florence minimaal met 4 pas leuk wordt.