It’s A Wonderful World

Solitaire spellen, solo coöperatief, multiplayer spellen (solo of met automata) en spellen met solo varianten.

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
roubosga
El Capitan

It’s A Wonderful World

Bericht door roubosga »

Op pagina 7 onderaan staat “60-, het is niet iedereen gegeven om wereldheerser te zijn. Verlies de moed niet”
Maar na 3 potjes met als score: 46; 41 en 32 valt het niet mee om de moed niet te verliezen.
Man wat een moeilijk spel, hoewel deze niet als ‘zwaar’ te boek staat.
Ik raak telkens verdwaald en verlies mijn doel dan uit het oog.

Ik was jaloers op De Spellenreporter die het lukte om 60 punten te halen.
Wat is jullie ervaring?
Afbeelding

Labels:
Edwin84
Elfenkoning

Re: It’s A Wonderful World

Bericht door Edwin84 »

Heb hem zelf niet gespeeld maar sta hier toch wel van te kijken.

Als ik de reviews online kijk lijkt dit een mix tussen Splendor en 7 Wonders.
roubosga
El Capitan

Bericht door roubosga »

Edwin84 schreef: Heb hem zelf niet gespeeld maar sta hier toch wel van te kijken.

Als ik de reviews online kijk lijkt dit een mix tussen Splendor en 7 Wonders.
Klopt. Maar It’s A Wonderful World is veel uitgebreider.
Ik zal een voorbeeld geven:
Ik leg een mooie kaart neer, waarmee ik als ik deze heb betaald, voortaan 2 blauwe blokjes krijg iedere ronde. Want met blauwe blokjes kan ik weer een andere kaart kopen die me punten geeft.
Maar op een gegeven moment liggen er zo veel kaarten dat ik door de bomen het bos niet meer zie en dus de kaart die ik in het begin op het oog had daar maar blijft liggen. En me dus ga concentreren op de ‘verkeerde’ kaarten.
Afbeelding
Fabrice
Spelauteur
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Bericht door Fabrice »

De puntentabel biedt inderdaad wel een uitdaging. Veel hangt ook af van de kaarten die je krijgt. Mijn scores variëren tussen de 50 en 90 punten. Meer dan honderd lijkt me echt veel.
Net het zoeken naar de ideale combinatie tussen punten en grondstof vind ik uitdagend. Goederen produceren om kaarten te bouwen die opnieuw goederen produceren is na verloop van tijd zinloos. Mijn tip. Start met het leggen van 1 of 2 kaarten die - liefst veel - punten opleveren. Leg deze links bovenaan en verlies ze niet uit het oog. speel in functie van die kaarten en breid uit met vergelijkbare kaarten.
SvAtje
Standaard moderator

Bericht door SvAtje »

Ik moet bekennen dat het ook mij nog niet is gelukt om solo boven de 60 punten te eindigen. En dat na een potje of 8... ;-(
Afbeelding
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Bericht door maxitaxi777 »

Is het spel aan te raden voor voornamelijk solo-play? In deze tijd van social distancing... Het klinkt interessant maar speel momenteel met niemand spellen, afgezien van medebewoners.
roubosga
El Capitan

Bericht door roubosga »

Fabrice schreef: ... Mijn tip. Start met het leggen van 1 of 2 kaarten die - liefst veel - punten opleveren. Leg deze links bovenaan en verlies ze niet uit het oog. speel in functie van die kaarten en breid uit met vergelijkbare kaarten.
Bedankt voor de tip :thumbup:
76 punten!!!
Ik kwam een blokje tekort, dan had ik nog een Crystallium kunnen krijgen en daarmee een kaart van 10 punten kunnen maken.

Ik ga direct nog een potje doen :lol: 8)
Afbeelding
Spellenwijs.nl
Party Animal
Contacteer:

Bericht door Spellenwijs.nl »

Ik kan me herinneren dat ik een dictator was :o

Maargoed, slechts één solo potje gedaan. Zal 'm is vaker doen!
Bezoek Spellenwijs.nl voor reviews, interviews, tips en meer of volg me op Instagram of Facebook!
Sinedia
Grote Dienaar

Bericht door Sinedia »

Fabrice schreef: Mijn tip. Start met het leggen van 1 of 2 kaarten die - liefst veel - punten opleveren.
Precies dit... ik heb dit spel nu 9 keer gespeeld en pas 1 keer gewonnen... mijn dochter van 11 al 7 keer... Ik merk dat mijn valkuil is dat ik teveel reken en puzzel en enorm bezig ben een productielijn op te zetten... tegen de tijd dat ik een geweldige productielijn heb is het spel afgelopen...

Mijn dochter daarentegen pakt als eerste gewoon de kaart met de meeste punten erop en daarna de volgende kaart met veel punten... daarna begint zij pas met het bedenken van een strategie om die kaarten af te krijgen. Haar strategie blijkt beter :)

Van de 9 zit er maar 1 solo potje bij, maar ook geen 60 (was 55). Was wel erg leuk om solo te doen overigens.

Wij komen allebij trouwens erg moeilijk boven de 60. We hebben dus nog wel een paar potjes nodig om te oefenen :)
Afbeelding
Plaats reactie