Solitaire spellen / spellen solo spelen
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- Robertopellizini
- Genius
Solitaire spellen / spellen solo spelen
Ik ben benieuwd of er veel mensen zijn die spellen solo spelen.
Vandaar deze poll waarin ik onderscheid probeer te maken tussen diverse types solo-spellen, dan wel spellen die goed solo gespeeld kunnen worden.
In de poll kun je meerdere opties aanvinken om aan te tonen in hoeverre je spellen in de genoemde categorie solo speelt
Onderscheid valt grof te maken tussen:
- Solitaire spellen: Spellen die puur als solo zijn bedoeld: Vrijdag, Onirim (al kan die met 2). Al Cabohne enz.
- Co-ops die ook goed met 1 zijn: Pandemie, Verboden Eiland, In de Ban van de Ring, Flash Point: Fire Rescue, Arkham Horror enz.
- Multi-player bordspellen die vanaf 1 te spelen zijn, maar ook goed met 1 zijn (vaak optmalisatie-puzzels) : Mage Knight, Agricola, Le Havre, CO2,
- Multi-player kaartspellen die goed zijn met 1: Race for the Galaxy, Thunderstone, Legendary: A Marvel Deck-building game, Space Hulk: Death Angel, Rune Age, enz.
- Spellen die oorspronkelijk niet bedoeld waren als solo-spellen, maar goede solo varianten hebben: Puerto Rico: Het Kaartspel, Puerto Rico, Dominion, enz.
Geef aan in welke categorie je wel eens spellen speelt.
Vandaar deze poll waarin ik onderscheid probeer te maken tussen diverse types solo-spellen, dan wel spellen die goed solo gespeeld kunnen worden.
In de poll kun je meerdere opties aanvinken om aan te tonen in hoeverre je spellen in de genoemde categorie solo speelt
Onderscheid valt grof te maken tussen:
- Solitaire spellen: Spellen die puur als solo zijn bedoeld: Vrijdag, Onirim (al kan die met 2). Al Cabohne enz.
- Co-ops die ook goed met 1 zijn: Pandemie, Verboden Eiland, In de Ban van de Ring, Flash Point: Fire Rescue, Arkham Horror enz.
- Multi-player bordspellen die vanaf 1 te spelen zijn, maar ook goed met 1 zijn (vaak optmalisatie-puzzels) : Mage Knight, Agricola, Le Havre, CO2,
- Multi-player kaartspellen die goed zijn met 1: Race for the Galaxy, Thunderstone, Legendary: A Marvel Deck-building game, Space Hulk: Death Angel, Rune Age, enz.
- Spellen die oorspronkelijk niet bedoeld waren als solo-spellen, maar goede solo varianten hebben: Puerto Rico: Het Kaartspel, Puerto Rico, Dominion, enz.
Geef aan in welke categorie je wel eens spellen speelt.
Labels:
- Leto
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: Shai-Hulud
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Solitaire spellen / spellen solo spelen
Ik speel voornamelijk co-ops solo, vooral Defenders of The Realm is een spel waard voor solo play op te zetten
Ook omdat je zoveel mogelijkheden hebt om de moeilijkheidsgraad aan te passen.
Kaartspellen als Race for the Galaxy en Thunderstone durf ik ook wel eens voor enkel mezelf bovenhalen.
Kaartspellen als Race for the Galaxy en Thunderstone durf ik ook wel eens voor enkel mezelf bovenhalen.
- Flash
- Wu Feng
Ik speel best regelmatig spellen solo (met name Legendary, Castle Panic en Vrijdag).
Zelf vind ik het met name belangrijk dat ik kan winnen en verliezen. Agricola heb ik ook weleens solo gespeeld en dat speelt aardig, maar je kunt eigenlijk niet verliezen (hooguit minder punten halen dan de vorige keer). En dat vind ik dan toch minder leuk.
Zelf vind ik het met name belangrijk dat ik kan winnen en verliezen. Agricola heb ik ook weleens solo gespeeld en dat speelt aardig, maar je kunt eigenlijk niet verliezen (hooguit minder punten halen dan de vorige keer). En dat vind ik dan toch minder leuk.
- rober
- Standaard moderator
Ik speel niet vaak solo, maar kan wel kiezen uit alle varianten hierboven.
Meestal is het dan wel zoiets als Onirim of Vrijdag, maar ik wil ook wel eens een co-op solo spelen (Andor, Pandemie), of de soloversie van Agricola of Loyang.
Ook heb ik wel eens de solovarianten van Dominion, 7 wonders, San Juan uitgeprobeerd.
Meestal is het dan wel zoiets als Onirim of Vrijdag, maar ik wil ook wel eens een co-op solo spelen (Andor, Pandemie), of de soloversie van Agricola of Loyang.
Ook heb ik wel eens de solovarianten van Dominion, 7 wonders, San Juan uitgeprobeerd.
All is fair in love, war and Carcassonne

- vdbmalmsteen
- Hazelnoot Ridder
- Persoonlijke Ondertitel: Hell Yeah !!!
Ik mis die knop voor:
Ik heb er (veel) in de kast staan maar ik kom er niet toe.
Ik heb er (veel) in de kast staan maar ik kom er niet toe.
-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
Bij een nieuw spel zet ik na het lezen van de spelregels wel eens het bord uit met drie spelers om dan eens even solo te zien of het allemaal wel loopt zoals ik het denk en om het spelmechanisme vast te krijgen. Helpt altijd als je het later 'voor echt' speelt 
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
- Xildur
- Munchkin
-
EEMBC
- Hazelnoot Ridder
Co-op zoals Verboden Eiland zijn goed solo te spelen. Snel opgezet (en het ruimt zichzelf op!) en je kan verliezen. Win je te gemakkelijk, dan kies je een ander niveau of een andere combinatie van karakters. En duurt slechts een half uurtje, dus lekker tussendoortje (of als je verplicht eens samen met je vriendinnetje tv moet kijken...) 
- The Iced One
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
Dit.dirk schreef:Bij een nieuw spel zet ik na het lezen van de spelregels wel eens het bord uit met drie spelers om dan eens even solo te zien of het allemaal wel loopt zoals ik het denk en om het spelmechanisme vast te krijgen. Helpt altijd als je het later 'voor echt' speelt
Maar voor de rest snap ik de fun van het solo spelen niet zo goed. Als ik solo wil spelen neem ik wel een pc-spel (komt zelden voor) anders verkies ik liefst gezelschap. Zoals in één van de recente draadjes ivm digitaal spelen van spellen gezegd werd: 'het zijn gezelschapsspellen' en dat eerst deel primeert bij mij toch wel
Zonder tof gezelschap heb ik geen behoefte aan spellen spelen.
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
Zo is het maar net !!!The Iced One schreef:Dit.dirk schreef:Bij een nieuw spel zet ik na het lezen van de spelregels wel eens het bord uit met drie spelers om dan eens even solo te zien of het allemaal wel loopt zoals ik het denk en om het spelmechanisme vast te krijgen. Helpt altijd als je het later 'voor echt' speelt
Maar voor de rest snap ik de fun van het solo spelen niet zo goed. Als ik solo wil spelen neem ik wel een pc-spel (komt zelden voor) anders verkies ik liefst gezelschap. Zoals in één van de recente draadjes ivm digitaal spelen van spellen gezegd werd: 'het zijn gezelschapsspellen' en dat eerst deel primeert bij mij toch wel![]()
Zonder tof gezelschap heb ik geen behoefte aan spellen spelen.
Gelukkig hebben we tof gezelschap eh !!
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
- marman
- Rooster Booster
Heb gekozen voor co-op, maar heb ook maar een kleine hoeveelheid spellen in huis.
Binnenkort maar eens Vrijdag kopen, ben hier wel benieuwd naar...
Binnenkort maar eens Vrijdag kopen, ben hier wel benieuwd naar...
- humske
- Wereldkampioen Carcassonne 2011
- Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!
de solo spellen zoals vrijdag
en af en toe om een spel voor te bereiden speel ik met meerdere kleuren om het goed uit te kunnen leggen daarna (meestal speel ik het spel dan niet uit maar tot dat ik het door heb)
en af en toe om een spel voor te bereiden speel ik met meerdere kleuren om het goed uit te kunnen leggen daarna (meestal speel ik het spel dan niet uit maar tot dat ik het door heb)
~ Always look on the bright side of life ~

- BaSL
- Team Bordspelmania
Vrijdag, Onirim, Agricola, Le Havre, Genius, D-Day Dice, Peloponnes, Field Commander: Alexander, Wallenstein, ik speel graag een solo spel.

- Wyckyd
- Generalist
Ik heb een paar solo spellen van Todd Sanders in de kast staan, die ik af en toe wel speel.

Daarnaast wil ik vaak nieuwe spellen wel even doornemen door voor meerdere spelers te spelen. Vooral om te kijken of ik de regels inderdaad goed begrijp - vaak maak ik de potjes niet af, want op een gegeven moment wordt het iets te lastig om de plannen van de ene speler geheim te houden voor de rest
Tot slot was er van Metropolis vrij makkelijk een solo variant te maken, dus dat pak ik er ook af en toe bij.

Daarnaast wil ik vaak nieuwe spellen wel even doornemen door voor meerdere spelers te spelen. Vooral om te kijken of ik de regels inderdaad goed begrijp - vaak maak ik de potjes niet af, want op een gegeven moment wordt het iets te lastig om de plannen van de ene speler geheim te houden voor de rest
Tot slot was er van Metropolis vrij makkelijk een solo variant te maken, dus dat pak ik er ook af en toe bij.
- Elsje07
- El Capitan
- Contacteer:
Wij hebben ook het geduld niet om solo te spelen, en we zien de fun er niet van in..
Maar dat hoeft ook niet aangezien we vaak genoeg samen kunnen spelen, en de momenten dat we dan alleen thuis zijn en toch niets te doen hebben spelen we wel eens een spelletje op facebook
Maar dat hoeft ook niet aangezien we vaak genoeg samen kunnen spelen, en de momenten dat we dan alleen thuis zijn en toch niets te doen hebben spelen we wel eens een spelletje op facebook
~ Raldake & Elsje ~
E&E's Spellenmolen
E&E's Spellenmolen