(Klik op de afbeelding om verder te lezen)
Spellengek recenseert: 7 Wonders: Edifice
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- Peter Hein
- Burgemeester
- Persoonlijke Ondertitel: spellengek
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Contacteer:
Spellengek recenseert: 7 Wonders: Edifice
Het concept van kaarten kiezen en doorgeven, meestal draften genoemd, is al erg oud, maar het brak pas echt door dankzij 7 Wonders. Sindsdien hebben talloze andere spellen dat gebruikt, maar 7 Wonders is nog steeds met afstand het populairste spel. Dat is te zien in het aantal uitbreidingen en varianten van het spel. Edifice is de nieuwste toevoeging aan de familie.

- Bijlagen
-
- 7wondersedifice.jpg
- (40.62 KiB) Nog niet gedownload
Labels:
- WTULTC
- Elfenkoning
Re: Spellengek recenseert: 7 Wonders: Edifice
Hoeveel wijkt deze uitbreiding af van de module grote projecten van de Babel uitbreiding?
Ik heb namelijk een beetje vernomen dat deze eigenlijk grote projecten 2.0 is en om daar alleen een uitbreiding voor aan te schaffen is dan een beetje zonde.
Ik heb namelijk een beetje vernomen dat deze eigenlijk grote projecten 2.0 is en om daar alleen een uitbreiding voor aan te schaffen is dan een beetje zonde.
- Peter Hein
- Burgemeester
- Contacteer:
Babel heb ik nooit gespeeld, maar wat ik erover lees lijkt deze uitbreiding veel overlap te hebben met dat onderdeel. Als ik me niet vergis was Babel een uitbreiding voor de eerste editie van 7 Wonders, Edifice is dat van de (herziene) tweede editie.
- WTULTC
- Elfenkoning
Dat laatste klopt, maar omdat je geen extra kaarten in je handen krijgt kun je deze uitbreiding ook met de 1e editie van 7 Wonders spelen. Alleen de 2 nieuwe wonderborden zijn iets groter dan de oude versie.
Het gaat mij dus echt om de verschillen in de projecten. Ik ga mij er eens in verdiepen, want wellicht heeft een fan dit al uitgezocht en staat dat op bgg.
Het gaat mij dus echt om de verschillen in de projecten. Ik ga mij er eens in verdiepen, want wellicht heeft een fan dit al uitgezocht en staat dat op bgg.
- Peter Hein
- Burgemeester
- Contacteer:
Een verschil waarvan ik weet dat je aan de projecten in Babel kon bijdragen bij bepaalde kleuren kaarten, in Edifice kan dat enkel en alleen als je aan je wonder bouwt.
- WTULTC
- Elfenkoning
Inmiddels een uitgebreide post gevonden op bgg waar iemand de verschillen duidelijk uitgelegd https://boardgamegeek.com/thread/303667 ... t-projects
Bij de nieuwe versie wordt je toch wel min of meer gedwongen om aan je wonder te bouwen. Hiermee kun je natuurlijk ook je tegenstander in dwarszitten dmv de grondstof voor zijn neus af te leggen etc. zodat hij moeilijk aan bouwen toekomt.
Bij de nieuwe versie wordt je toch wel min of meer gedwongen om aan je wonder te bouwen. Hiermee kun je natuurlijk ook je tegenstander in dwarszitten dmv de grondstof voor zijn neus af te leggen etc. zodat hij moeilijk aan bouwen toekomt.