Spellengek recenseert: 7 Wonders: Edifice

Spelrecensies op andere sites, blogs en vlogs hier gebundeld voor de BSM-gemeenschap

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
Peter Hein
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: spellengek
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Spellengek recenseert: 7 Wonders: Edifice

Bericht door Peter Hein »

Het concept van kaarten kiezen en doorgeven, meestal draften genoemd, is al erg oud, maar het brak pas echt door dankzij 7 Wonders. Sindsdien hebben talloze andere spellen dat gebruikt, maar 7 Wonders is nog steeds met afstand het populairste spel. Dat is te zien in het aantal uitbreidingen en varianten van het spel. Edifice is de nieuwste toevoeging aan de familie.

Afbeelding
(Klik op de afbeelding om verder te lezen)
Bijlagen
7wondersedifice.jpg
(40.62 KiB) Nog niet gedownload
Afbeelding

Labels:
WTULTC
Elfenkoning

Re: Spellengek recenseert: 7 Wonders: Edifice

Bericht door WTULTC »

Hoeveel wijkt deze uitbreiding af van de module grote projecten van de Babel uitbreiding?
Ik heb namelijk een beetje vernomen dat deze eigenlijk grote projecten 2.0 is en om daar alleen een uitbreiding voor aan te schaffen is dan een beetje zonde.
Afbeelding
Peter Hein
Burgemeester
Contacteer:

Babel heb ik nooit gespeeld, maar wat ik erover lees lijkt deze uitbreiding veel overlap te hebben met dat onderdeel. Als ik me niet vergis was Babel een uitbreiding voor de eerste editie van 7 Wonders, Edifice is dat van de (herziene) tweede editie.
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Dat laatste klopt, maar omdat je geen extra kaarten in je handen krijgt kun je deze uitbreiding ook met de 1e editie van 7 Wonders spelen. Alleen de 2 nieuwe wonderborden zijn iets groter dan de oude versie.
Het gaat mij dus echt om de verschillen in de projecten. Ik ga mij er eens in verdiepen, want wellicht heeft een fan dit al uitgezocht en staat dat op bgg.
Afbeelding
Peter Hein
Burgemeester
Contacteer:

Een verschil waarvan ik weet dat je aan de projecten in Babel kon bijdragen bij bepaalde kleuren kaarten, in Edifice kan dat enkel en alleen als je aan je wonder bouwt.
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Inmiddels een uitgebreide post gevonden op bgg waar iemand de verschillen duidelijk uitgelegd https://boardgamegeek.com/thread/303667 ... t-projects
Bij de nieuwe versie wordt je toch wel min of meer gedwongen om aan je wonder te bouwen. Hiermee kun je natuurlijk ook je tegenstander in dwarszitten dmv de grondstof voor zijn neus af te leggen etc. zodat hij moeilijk aan bouwen toekomt.
Afbeelding
Plaats reactie