Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
NB: M'n review beschrijft globaal wat je van Ticket to Ride Legacy kunt verwachten, maar ik beschrijf nergens details van elementen die gedurende de campagnes in het spel komen. Daarmee durf ik te stellen dat m'n review spoilervrij is. Mocht je toch liever NIETS willen weten? Kijk dan niet verder .
In het kort:
"Ik vind Ticket to Ride: Legendes uit het Westen een geslaagde legacy variant van deze populaire spellenreeks. De productiewaarde is top (we zijn niet anders gewend van Days of Wonder, toch?). Hoewel het algehele verhaal bij ons niet echt bleef hangen en de eerste campagne een tikkeltje saai was (je speelde gewoon Ticket to Ride), onthulde het einde van de eerste campagne nieuw speelmateriaal dat ons direct wist te enthousiasmeren. En dat enthousiasme raakten we niet meer kwijt. Deze editie is de meest uitdagende variant van Ticket to Ride. Nog steeds toegankelijk, maar ik zou dit geen ‘gateway game’ meer noemen. Elke campagne voegt nieuw speelmateriaal en regels toe. Ondanks dat je die stap voor stap leert, wordt het spel er toch wat complexer door. De extra regels brengen ook meer mogelijkheden en zaken om rekening mee te houden. Dat maakt het spel tactischer dan je gewend bent van Ticket to Rides. Er zitten zelfs wat meer elementen in waarmee je andere spelers – naast het blokkeren via routes – kunt dwarsbomen. Als veelspeler laat ik de standaard Ticket to Rides steeds vaker in kast staan, maar Ticket to Ride: Legendes uit het Westen pakte ik er maar al te graag bij!"
Klik op onderstaande afbeelding en check m'n volledige review, foto's van het speelmateriaal én de speluitleg.
NB: M'n foto's laten niet meer zien dan alleen het eerste spel en speelmateriaal dat je ziet als de doos open is. Dat verklapt verder niets van de campagnes.
Je spoiler hierboven heb ik gelezen maar recensies van dit spel sla ik verder bewust over.
Het enige dat ik graag vooraf zou willen weten is of het met twee leuk genoeg is om aan te beginnen of dat het spel pas echt glans krijgt met meer spelers.
Ik ben ooit optimistisch begonnen aan Charterstone dat met twee zo lauw bleek te zijn dat we het na vier of vijf sessies voor gezien hielden.
Jerome schreef:
Je spoiler hierboven heb ik gelezen maar recensies van dit spel sla ik verder bewust over.
Het enige dat ik graag vooraf zou willen weten is of het met twee leuk genoeg is om aan te beginnen of dat het spel pas echt glans krijgt met meer spelers.
Ik ben ooit optimistisch begonnen aan Charterstone dat met twee zo lauw bleek te zijn dat we het na vier of vijf sessies voor gezien hielden.
Goede vraag!
Ik heb 'm met m'n vrouw gespeeld en qua spelersaantal gaf dat voor mij de Ticket to Ride Europe vibe. Ofwel, die kaart vind ik te groot voor 2 spelers omdat je geregeld langs elkaar heen speelt. Dat gebeurde hier uiteindelijk - toen de kaart groter werd - ook. Een verschil is alleen wel dat TTR Legacy meer interessants te bieden heeft dan TTR Europe.
Wij hebben ons in ieder geval goed vermaakt met 2 (ondanks de kaart), maar dat kwam misschien ook door alles wat er verder in zat en de verrassingen die er waren. Feit blijft wel dat je met meer spelers meer concurrentie hebt en dat er meer gebeurt. Dus als je dat juist leuk vindt, kan ik me goed voorstellen dat je ook dit te lauw vindt.
Jerome schreef:
Ik vermijd de reviews ook, om dezelfde reden.
Wij gaan hem spelen met 3, charterstone speelden we met 3 + één automa. Dat ging vrij aardig.
Daarover gesproken, zijn er automa spelers voor TTR: legacy?
Dat vind ik nergens terug,
Jerome schreef:
Ik vermijd de reviews ook, om dezelfde reden.
Wij gaan hem spelen met 3, charterstone speelden we met 3 + één automa. Dat ging vrij aardig.
Daarover gesproken, zijn er automa spelers voor TTR: legacy?
Dat vind ik nergens terug,
Ik snap het vermijden helemaal .
TTR Legacy heeft geen officiële automa. Misschien dat iemand er ooit nog een ontwikkelt.