Spellengek recenseert: Forest Shuffle

Spelrecensies op andere sites, blogs en vlogs hier gebundeld voor de BSM-gemeenschap

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
Dagmar
Geheim Genootschap
Contacteer:

Spellengek recenseert: Forest Shuffle

Bericht door Dagmar »

Sinds Wingspan zijn uitgevers wakker: nature sells! Het laatste spel dat op de natuur-trein is gestapt is Forest Shuffle. In dit spel ga je een bos aanleggen waarin verschillende soorten bomen en planten groeien en daarnaast allerlei dieren leven. Het spelmateriaal ziet er werkelijk prachtig uit en dat wekt bij mij zeker de spellust op.

Lees verder op: https://www.spellengek.nl/forestshuffle/

Labels:
Pura Vida
Kardinaal

Re: Spellengek recenseert: Forest Shuffle

Bericht door Pura Vida »

Leuk om te lezen! Forest Shuffle stond al op onze lijst en we wilden het op SpSp graag proberen maar het enige tafeltje was continu bezet. Dat zei al iets. Nu de zoveelste spellenkenner zo positief over dit spel schrijft, weet ik het helemaal zeker. Veel kaarten + mooi artwork + tableau bouwen + natuur + 45 minuten = raak.
Waarom zijn egels en vlinders zo'n goeie combi, vraag ik me alleen af? Dat ze slakken eten, wurmen, andere insecten, oké, maar vlinders? Of houden ze van dezelfde habitat... :think: ?
Afbeelding
Peter Hein
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: spellengek
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Bericht door Peter Hein »

Het enige serieuze minpunt van dit spel is de puntentelling. Doordat iedere soort kaart op een andere manier geteld wordt, ben je wel even bezig met punten tellen en checken of je niets vergeten bent.
Dit is wel een belangrijke kanttekening. De puntentelling duurt bijna net zo lang als het spel zelf!
Verder is Forest Shuffle de ideale opstap naar het echte werk zonder dramatische telling. Ik bedoel natuurlijk Race for the Galaxy.
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Peter Hein schreef:
Het enige serieuze minpunt van dit spel is de puntentelling. Doordat iedere soort kaart op een andere manier geteld wordt, ben je wel even bezig met punten tellen en checken of je niets vergeten bent.
Dit is wel een belangrijke kanttekening. De puntentelling duurt bijna net zo lang als het spel zelf!
Verder is Forest Shuffle de ideale opstap naar het echte werk zonder dramatische telling. Ik bedoel natuurlijk Race for the Galaxy.
:lol: (maar serieus: ik hoop toch dat ze ook naast elkaar in de kast kunnen liggen)(qua formaat doos goed te doen btw)
Afbeelding
Peter Hein
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: spellengek
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Bericht door Peter Hein »

Zeker. Voor snelle tableaubouwers in een compacte doos is altijd wel een plekje.
Afbeelding
Plaats reactie