Spellendreef review: El Grande

Spelrecensies op andere sites, blogs en vlogs hier gebundeld voor de BSM-gemeenschap

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
spellendreef
Veenboer
Contacteer:

Spellendreef review: El Grande

Bericht door spellendreef »

El Grande bestaat al enkele decennia, maar vorig jaar werd het spelletje opgefrist en samen met enkele uitbreidingen opnieuw uitgebracht. Wat vonden wij van deze klassieker?

El Grande wordt uitgegeven door 999 Games

Onze review en speluitleg vind je hier:
https://spellendreef.be/blog/p/el-grande
Afbeelding

Labels:
Edwin84
Elfenkoning

Re: Spellendreef review: El Grande

Bericht door Edwin84 »

Heb zojuist de review gelezen en ben wel benieuwd naar wat jullie van het spel vonden. De regels, taktiekoverwegingen en het materiaal zijn zeer goed omschreven.

Jullie schrijven: Wat vonden wij van deze klassieker? Hier was ik met name benieuwd naar maar kwam jullie oordeel niet tegen in de review.
spellendreef
Veenboer
Contacteer:

Bericht door spellendreef »

Edwin84 schreef: Heb zojuist de review gelezen en ben wel benieuwd naar wat jullie van het spel vonden. De regels, taktiekoverwegingen en het materiaal zijn zeer goed omschreven.

Jullie schrijven: Wat vonden wij van deze klassieker? Hier was ik met name benieuwd naar maar kwam jullie oordeel niet tegen in de review.
Hallo, bedankt voor je bericht. Je hebt een punt als je zegt dat onze mening niet echt tot uiting komt. We vinden het moeilijk om bijvoorbeeld een spel aan te raden, of een score te geven, aangezien ieder zijn smaak toch wel wat anders is. Als we bijvoorbeeld een eurogame zouden aanraden, is dat niet correct voor iemand die doorgaans houdt van ameritrash (overigens een term die ik niet graag gebruik), of omgekeerd. Onze ervaringen staan in de conclusie en hoe wij het spel ervaarden.

Als je onze mening wil weten, of we hem nog uit onze kast zullen halen en met plezier spelen, alsook de mini-uitbreidingen, dan kan ik daar gewoonweg 'ja' op antwoorden. De regels zijn simpel, de gameplay is goed en het tactisch gedeelte en spelersinteractie liggen hoog: dingen waar wij wel van houden.

Het is goed dat je deze commentaar hebt gegeven, we zijn nog steeds zoekende naar een goed format voor onze reviews en het is misschien de moeite om onze mening er letterlijk in te plaatsen.
pieter.schutz
Geheim Genootschap

Bericht door pieter.schutz »

spellendreef schreef: We vinden het moeilijk om bijvoorbeeld een spel aan te raden, of een score te geven, aangezien ieder zijn smaak toch wel wat anders is. Als we bijvoorbeeld een eurogame zouden aanraden, is dat niet correct voor iemand die doorgaans houdt van ameritrash (overigens een term die ik niet graag gebruik), of omgekeerd.
Daarom is het ook jou/jullie mening.
Het fijne van wel je mening geven is dat je als lezer kunt leren of jouw mening overeen komt met die van de schrijver. Dan weet je ook hoe je die mening moet lezen.
Afbeelding
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Helemaal mee eens. Plus en minpunten benoemen geeft ook een goed beeld van het spel.

Stel dat jouw mening is dat de interactie te gemeen en direct is kan een ander die dat leuk vindt juist aanmoedigen het spel te kopen.

Voor lezers kan het ook juist leuk zijn als ze dezelfde mening hebben dat ze herkenning vinden. Als je weet dat je smaak overeenkomt met die van een reviewer wil je graag meer van die reviewer lezen om spellen te ontdekken die bij jouw smaak passen.
Plaats reactie