"Ik vind Kintsugi een kaartspel dat uitblinkt in thema en eenvoud. Voor ‘slechts’ een kaartspelletje laat het thema de gameplay logisch aanvoelen. En die gameplay is simpel, overzichtelijk én zorgt voor leuke dilemma’s. Design-technisch zijn er wel twee keuzes gemaakt waar ik moeite mee heb. Ten eerste speel je – ongeacht het aantal spelers – altijd met dezelfde hoeveelheid kaarten. Dit betekent dat je met 2 spelers meer beurten hebt (9) dan bij 3 of 4 spelers (6 en 5). Met 2 spelers voelt het spel comfortabel. Met 3 en 4 spelers wordt de geluksfactor hoger en werd bij ons de sfeer meer gespannen. Ten tweede is de speler die als eerste startspeler is, in potjes met 2 of 4 spelers, één keer vaker startspeler dan de rest. Bij 2 personen heb ik daar vanwege het snake-drafting minder moeite mee, maar bij 4 spelers zorgt het voor wat onbalans. Voor sommigen is Kintsugi met 3 of 4 spelers misschien wel een schitterende imperfectie. Ik zie echter alleen de schoonheid wanneer ik Kintsugi met z’n tweeën speel."
Klik op onderstaande afbeelding en check m'n volledige review.