Spellenwijs.nl: Welke Everdell Uitbreiding kopen?

Spelrecensies op andere sites, blogs en vlogs hier gebundeld voor de BSM-gemeenschap

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
Spellenwijs.nl
Party Animal
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Spellenwijs.nl: Welke Everdell Uitbreiding kopen?

Bericht door Spellenwijs.nl »

Binnenkort komt alweer de 3e Everdell uitbreiding in het Nederlands uit: Bellfaire

Maar als je moet kiezen… welke kun je dan het beste kopen? Klik op de afbeelding voor mijn advies!

(Wat vind jij de leukste uitbreiding?)

Afbeelding
Bijlagen
7.JPG
Bezoek Spellenwijs.nl voor reviews, interviews, tips en meer of volg me op Instagram of Facebook!

Labels:
PeterLB
Rooster Booster

Re: Spellenwijs.nl: Welke Everdell Uitbreiding kopen?

Bericht door PeterLB »

Leuk en duidelijk stuk. Ik heb me vaker afgevraagd welke uitbreiding(en) iets voor ons is en of alles te combineren valt. Beide beantwoord. Dankjewel!
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Zoals altijd weer goeie beschrijvingen en adequate foto's. Helder onderscheid ook, dat helpt!
Alleen, en ik snap dat je een verdienmodel nodig hebt hoor, maar:
Je kunt Everdell Pearlbrook online bestellen bij bol.com, Spellenrijk.nl, WhiteGoblinGames.nl en Spelhuis.be.

Je kunt Everdell Spirecrest online bestellen bij Spellenrijk.nl, bol.com, WhiteGoblinGames.nl en Spelhuis.be.

Je kunt Everdell Bellfaire online bestellen bij Spellenrijk.nl, WhiteGoblinGames.nl en Spelhuis.be.
Je kunt ook naar je lokale spellenwinkel...!

Ik ben trouwens best een snelle koper van uitbreidingen, maar met Everdell nou net niet. Hoe dat nou komt? Teveel op tafel? Teveel bij te houden, qua spel? Gewoon té veel dus eigenlijk? Als ik je foto's zie dan denk ik: man wat doe ik mezelf aan? Misschien is Everdell wel prima zoals het is? Voor ons dan.

Edit: ik heb wat tags toegevoegd aan je bericht. Dan is het beter terugvindbaar op het forum.
Afbeelding
Spellenwijs.nl
Party Animal
Contacteer:

Beste PeterLB en Pura Vida,

Thanks voor jullie lovende woorden en het toevoegen van de tags. Dat laatste wist ik nog niet en moet ik misschien ook wat vaker doen :).

Ik denk dat Everdell ook prima is als basisspel. Een uitbreiding erbij maakt het wel snel eh, immens. Behalve Bellfaire dan misschien. Dus ik snap dat helemaal.

Hetgeen je aantipt over de lokale spellenwinkel; Dit is een onderwerp waar ik online liever geen gedachtenwisseling/discussie over aanga. Los daarvan wil ik wel laten weten dat ik elke vorm van feedback (dus ook die) waardeer alsook de tijd die je erin stopt.
Bezoek Spellenwijs.nl voor reviews, interviews, tips en meer of volg me op Instagram of Facebook!
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Spellenwijs.nl schreef: [...] het toevoegen van de tags. Dat laatste wist ik nog niet en moet ik misschien ook wat vaker doen :).
:thumbup:
ozuzo
Matroos

Bericht door ozuzo »

Ik dacht even dat er een uitbreiding op stapel stond die ik niet kende, maar Nuzleaf is denk ik een wat aparte spelling van Newleaf :-)

Ik ben een beetje een completionist en vind table presence niet onbelangrijk, dus heb alle bestaande uitbreidingen (in de deluxe versie). Met een 3d-printed insert zit bijna alles in de basisdoos...

Pearlbrook is zeker mooi, maar vond het qua spelen wat tegenvallen -- de wonderen en parels zijn best lastig om te krijgen en dat gaf eerder een lichte irritatie dan een aanvulling op het basisspel. Misschien wat vaker proberen.

Spirecrest vond ik wel erg leuk -- het spel wordt er best wat anders van, en het slechte weer kan je best dwarszitten.

Bellfaire heb ik de "reguliere" dingen gewoon bij de rest gemengd, de asymmetrische kaarten nog niet gebruikt, speel het meestal met spelers die het nog niet zo vaak gespeeld hebben, dus ik heb al genoeg om in de gaten te houden / uit te leggen.

De komende uitbreidingen heb ik wel een $1 pledge voor open staan, ben nog aan het dubben of ik nou maar gewoon de alles-in-een doos moet doen en mijn huidige versie te verkopen, of alleen Newleaf te doen (al gaat dat nooit passen in de basisdoos :-)
Afbeelding
Spellenwijs.nl
Party Animal
Contacteer:

ozuzo schreef: Ik dacht even dat er een uitbreiding op stapel stond die ik niet kende, maar Nuzleaf is denk ik een wat aparte spelling van Newleaf :-)

Ik ben een beetje een completionist en vind table presence niet onbelangrijk, dus heb alle bestaande uitbreidingen (in de deluxe versie). Met een 3d-printed insert zit bijna alles in de basisdoos...

Pearlbrook is zeker mooi, maar vond het qua spelen wat tegenvallen -- de wonderen en parels zijn best lastig om te krijgen en dat gaf eerder een lichte irritatie dan een aanvulling op het basisspel. Misschien wat vaker proberen.

Spirecrest vond ik wel erg leuk -- het spel wordt er best wat anders van, en het slechte weer kan je best dwarszitten.

Bellfaire heb ik de "reguliere" dingen gewoon bij de rest gemengd, de asymmetrische kaarten nog niet gebruikt, speel het meestal met spelers die het nog niet zo vaak gespeeld hebben, dus ik heb al genoeg om in de gaten te houden / uit te leggen.

De komende uitbreidingen heb ik wel een $1 pledge voor open staan, ben nog aan het dubben of ik nou maar gewoon de alles-in-een doos moet doen en mijn huidige versie te verkopen, of alleen Newleaf te doen (al gaat dat nooit passen in de basisdoos :-)
Oe thanks voor het attenderen op die typfout, heb 't aangepast :D

En ik snap je dilemma. Die Collector's Edition is chill natuurlijk, maar duurt ook nog ff... achja, heb je nog ff de tijd om na te denken :p
rvlieshout
Geheim Genootschap

Bericht door rvlieshout »

Sprirecrest by far the leukste uitbreiding. Dan Belllfaire. Dan Pearlbrook.
Plaats reactie