(Klik op de afbeelding om verder te lezen)
Spellengek recenseert: Gaia Project
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Peter Hein
- Burgemeester
- Persoonlijke Ondertitel: spellengek
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Spellengek recenseert: Gaia Project
Vooroordelen, iedereen heeft er last van. Ook bij spellen kun je een negatief oordeel al klaar hebben zonder dat je er nog maar een minuut aan hebt besteed. Voor mij was Gaia Project zo’n spel. Ik vond de voorganger Terra Mystica veel te lang en onsamenhangend en het afzichtelijke uiterlijk trok me ook niet bepaald over de streep. Daarbij kende ik niemand die het had en graag wilde spelen, ik hoefde dus niet eens mijn best te doen. BGA bracht daar verandering in, zoals wel vaker.

Labels:
-
Pura Vida
- Kardinaal
Re: Spellengek recenseert: Gaia Project
Alweer zo'n heldere en treffend geschreven recensie en dit keer ben ik het volledig met je eens. "Episch" en "bijzonder leuk", dat is Gaia Project wel ongeveer. Wordt weer eens tijd, dat ook.
-
Ugur
- Caballero
- Persoonlijke Ondertitel: Lord of Complaints
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Spellengek recenseert: Gaia Project
Ik heb persoonlijk de veelgehoorde kritiek op het cultspoor in Terra Mystica nooit echt begrepen. Het doet ook meer dan alleen punten opleveren: de tussentijdse stappen leveren kracht op die je soms net dat benodigde extraatje kunnen geven in de ronde, en er zijn de rondebonussen voor een van de sporen aan het eind van elke ronde. Al met al wat mij betreft een prima mechanisme. Maar ik behoor dan ook tot de minderheid die de voorkeur geeft aan TM boven zijn in mijn ogen onnodig opgeblazen ruimteversie 
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.