Spellengek recenseert: Queensland

Spelrecensies op andere sites, blogs en vlogs hier gebundeld voor de BSM-gemeenschap

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Dagmar
Geheim Genootschap

Spellengek recenseert: Queensland

Bericht door Dagmar »

In de jaren ’30 van de vorige eeuw hadden boeren in de Australische provincie Queensland een goed idee, dat verschrikkelijk slecht uitpakte. De boeren hadden last van kleine kevertjes die hun suikerriet opaten. In plaats van deze kevers met bestrijdingsmiddelen aan te pakken, besloten de boeren om een natuurlijke vijand in te zeten. Ze haalden uit Hawaii Cane Toad’s (een hele grote giftige paddensoort) om de ongewenste kevers op te vreten. Maar helaas, de padden haalden hun neuzen op voor de kevers en doken de eerste de beste waterpartij in om daar een veel lekkerder maaltje bij elkaar te scharrelen. Tel daar nog bij op dat de pad geen natuurlijke vijanden had en je ziet de ramp voor je ogen voltrekken. In het spel Queensland mag je dan ook aan de bak om deze fout recht te zetten door zo veel mogelijk van die nare padden te vangen.

Lees verder op: https://www.spellengek.nl/queensland/

Labels:
pieter.schutz
Geheim Genootschap

Re: Spellengek recenseert: Queensland

Bericht door pieter.schutz »

Dagmar schreef: Maar toch vraag ik me af of in dit geval less niet more was geweest. De koeien, tractoren en vogelverschrikkers hadden namelijk wat mij betreft prima weggelaten kunnen geworden. Ze voelen voor mij als een bijzaak in een spel waarin al genoeg te doen was en ook thematisch voegen ze niets toe.
Dit vind ik een heel sterk punt.
Misschien bij latere spellen kan het interessanter worden. Ik vond het ook jammer dat alleen je grootste veld van elk scoort.
Afbeelding
Dagmar
Geheim Genootschap

Bericht door Dagmar »

Dank voor je reactie!
Jerome
Gouverneur
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Jerome »

Het leuke aan Carcassonne is dat je samen aan één landschap bouwt, waarbinnen je elkaars concurrent bent. In Queensland heeft elke speler z’n eigen landschapje en eerlijk gezegd vind ik dat een gemiste kans op directe interactie. Jammer van de roze padden want die zien er geweldig uit, maar het spel zal niet in mijn kast belanden.

Bedankt voor de recensie, jullie zijn behoorlijk on fire de laatste tijd!
Dagmar
Geheim Genootschap

Bericht door Dagmar »

Dank voor je vriendelijke woorden. We doen ons best.

En dank voor het delen van hoe jij het spel hebt beleefd. Het is altijd interessant om te horen wat voor anderen een spel maakt of breekt.
Jerome
Gouverneur
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Jerome »

Graag gedaan. Mijn post was er kennelijk onduidelijk over dat ik het spel (nog) niet gespeeld heb, het is slechts een observatie.