Spellengek recenseert: Wingspan Azië

Spelrecensies op andere sites, blogs en vlogs hier gebundeld voor de BSM-gemeenschap

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
Dagmar
Geheim Genootschap
Contacteer:

Spellengek recenseert: Wingspan Azië

Bericht door Dagmar »

De derde uitbreiding voor het populaire spel Wingspan is niet alleen een uitbreiding, maar ook een zelfstandig speelbaar spel voor twee personen (waarvoor Winspan en de andere uitbreidingen dan weer de uitbreidingen zijn). In deze uitbreiding staan, zoals de naam al aangeeft, de vogels uit Azië centraal.

Lees verder op: https://www.spellengek.nl/wingspanazie/

Labels:
Pura Vida
Kardinaal

Re: Spellengek recenseert: Wingspan Azië

Bericht door Pura Vida »

Het zal je niet verbazen maar ik vond dit weer een erg leuk en adequaat stuk tekst. Je bent al net zo enthousiast als ik, zo te lezen. Prachtig tweepersoonsspelletje toch, dat Azië?
Afbeelding
Dagmar
Geheim Genootschap
Contacteer:

Bericht door Dagmar »

Absoluut. Ik was verrast hoe anders duet is, terwijl het toch ook hetzelfde is. Hier gaan de fans heel blij mee zijn.
Spellenwijs.nl
Party Animal
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Bericht door Spellenwijs.nl »

Heerlijk om je enthousiasme te lezen Dagmar. Het push your luck is inderdaad een leuke toevoeging. Dat gaf al het nodige gegrom aan tafel hier haha.

Anyway, mijn definitieve oordeel volgt nog, maar ik was even benieuwd. Zijn er meer mensen die net als ik, bij de term 'duet' en het gebruik van in elkaar passende yin en yang speelstukken, een coöperatieve modus beter vinden passen?
Bezoek Spellenwijs.nl voor reviews, interviews, tips en meer of volg me op Instagram of Facebook!
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Spellenwijs.nl schreef: Heerlijk om je enthousiasme te lezen Dagmar. Het push your luck is inderdaad een leuke toevoeging. Dat gaf al het nodige gegrom aan tafel hier haha.

Anyway, mijn definitieve oordeel volgt nog, maar ik was even benieuwd. Zijn er meer mensen die net als ik, bij de term 'duet' en het gebruik van in elkaar passende yin en yang speelstukken, een coöperatieve modus beter vinden passen?
Nee, dat vind ik niet. Ik vind die tokens en de titel van Duet juist prima passen bij wat het spel biedt. Ik citeer mezelf even uit een ander Azië draadje:
De nieuwe eigenschappen zijn heel goed doordacht en geven meer dan voorheen extra synergie tussen de verschillende leefomgevingen, ja zelfs tussen beide spelers. De interactie is gemaximaliseerd, maar wel op de ‘Hargrave manier’: bijna alles in Azië ademt milde dualiteit, waarin je elkaar opzoekt en aanvult, elkaar uitdaagt en tegelijk helpt. Je Yin en Yang blokjes dansen om elkaar heen, je vogels trekken samen verder en niets in Azië staat op zichzelf. De chemie tussen de 90 kaarten van Wingspan Azië is echt nogal cool
Afbeelding
Dagmar
Geheim Genootschap
Contacteer:

Bericht door Dagmar »

Ik kan die gedachte wel volgen, maar til er niet heel zwaar aan. Het is een tweepersoons spel over vogels en dan is duet wel een toepasselijke naam. Ik vond het alleen gek dat de fiches duelfiches worden genoemd.
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Dagmar schreef: Ik kan die gedachte wel volgen, maar til er niet heel zwaar aan. Het is een tweepersoons spel over vogels en dan is duet wel een toepasselijke naam. Ik vond het alleen gek dat de fiches duelfiches worden genoemd.
Vertaalfoutje denk ik. Heb de NL spelregels helemaal niet meer bekeken, maar in de Engelse versie zijn het gewoon duet tokens.
Afbeelding
Spellenwijs.nl
Party Animal
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Bericht door Spellenwijs.nl »

Je beschrijft een interessant en harmonieus perspectief, Pura Vida. Die snap ik dan ook wel weer. Vind het ook zeker geen 'big deal' hoor.

Ik merkte simpelweg dat mijn eerste indruk o.b.v. woordkeuze anders was dan hetgeen het spel te bieden had en was benieuwd of meer mensen dat hadden. Het doet verder niks af aan het spel :).
Bezoek Spellenwijs.nl voor reviews, interviews, tips en meer of volg me op Instagram of Facebook!
Plaats reactie