Het populaire tweepersoonsspelletje Patchwork heeft al verschillende nakomelingen opgeleverd, waaronder een flip & write versie, Patchwork Doodle genaamd. Maar daar hield de inspiratie niet op. Second Chance is namelijk eigenlijk de tweede flip & write versie van Patchwork, maar dan zonder het kneuterige handwerkthema.
Lees verder op: https://www.spellengek.nl/secondchance/
Spellengek recenseert: Second Chance
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- Dagmar
- Geheim Genootschap
- Contacteer:
-
ozuzo
- Matroos
Re: Spellengek recenseert: Second Chance
Deze was een van mijn beste aankopen op SpellenSpektakel - was iets van 4 euro, en is sindsdien heel vaak het "nog even iets snels om het af te leren" potje na een spellenavond...Dagmar schreef: Second Chance is namelijk eigenlijk de tweede flip & write versie van Patchwork, maar dan zonder het kneuterige handwerkthema.
Dit stukje uit de review lijkt me niet correct? Zover ik de handleiding lees krijgt alleen de eerste speler die afvalt deze "troostprijs"?de tweede een 2, etc.

- Edwin84
- Elfenkoning
Slechts 1 keer gespeeld, maar deze viel ons erg tegen. Patchwork en Indian Summer van Uwe vonden we top en later ook New York Zoo maar na één keer spelen keken we elkaar aan en dachten hetzelfde.
We ervaarden het hele spel geen spanning of leuke dingen die je in je beurt doet. En pas de laatste paar beurten als het er op aankomt of het blaadje vol is komt er enige spanning.
Patchwork heeft het knoopjes systeem en spelers jatten elkaar stukjes. Ook het beurtvolgorde systeem is leuk.
Indian summer heeft de leuke bonussen die je kunt verdienen inzetten tijdens je beurt en de unieke puzzelstukken die verdiend kunnen worden. ook kun je een puzzelstuk jatten van de ander.
New York Zoo heeft tot slot een leuke balans tussen puzzelen met de stukjes en vboor grote stukjes gaan, maar anderszijds kleinere verblijven snel met dieren vullen. Ook zien de dieren er mooi uit.
Second Chance voor ons of Uwe in een middag even een spel in elkaar had geflanst na het maken van de andere puzzel spellen met tetris stukken. Het is alleen puzzelstukken draaien en tekenen op een papier zonder verdere acties of bonussen.
Kunnen jullie uitleggen waarom het voor jullie juist wel een succes was?
We ervaarden het hele spel geen spanning of leuke dingen die je in je beurt doet. En pas de laatste paar beurten als het er op aankomt of het blaadje vol is komt er enige spanning.
Patchwork heeft het knoopjes systeem en spelers jatten elkaar stukjes. Ook het beurtvolgorde systeem is leuk.
Indian summer heeft de leuke bonussen die je kunt verdienen inzetten tijdens je beurt en de unieke puzzelstukken die verdiend kunnen worden. ook kun je een puzzelstuk jatten van de ander.
New York Zoo heeft tot slot een leuke balans tussen puzzelen met de stukjes en vboor grote stukjes gaan, maar anderszijds kleinere verblijven snel met dieren vullen. Ook zien de dieren er mooi uit.
Second Chance voor ons of Uwe in een middag even een spel in elkaar had geflanst na het maken van de andere puzzel spellen met tetris stukken. Het is alleen puzzelstukken draaien en tekenen op een papier zonder verdere acties of bonussen.
Kunnen jullie uitleggen waarom het voor jullie juist wel een succes was?
-
ozuzo
- Matroos
De aanschafprijs is in deze een belangrijke factor ;-)
Maar we spelen meestal na iets veel ingewikkelders, dat dan een paar uur geduurd heeft. Juist dan is het niet al teveel hoeven nadenken, maar toch proberen te optimaliseren een fijne bezigheid. Patchwork is zeker veel beter (maar alleen voor 2).
Had ooit Cottage Garden, maar verkocht omdat we dat toch wat te saai vonden. New York Zoo op SpSp gespeeld - leuk maar idem.
Voor de wat uitgebreidere tetris-behoefte is het tegenwoordig Patchwork (als 2), Project L of Isle of Cats.
Herman
Maar we spelen meestal na iets veel ingewikkelders, dat dan een paar uur geduurd heeft. Juist dan is het niet al teveel hoeven nadenken, maar toch proberen te optimaliseren een fijne bezigheid. Patchwork is zeker veel beter (maar alleen voor 2).
Had ooit Cottage Garden, maar verkocht omdat we dat toch wat te saai vonden. New York Zoo op SpSp gespeeld - leuk maar idem.
Voor de wat uitgebreidere tetris-behoefte is het tegenwoordig Patchwork (als 2), Project L of Isle of Cats.
Herman

- Dagmar
- Geheim Genootschap
- Contacteer:
Dank dat je me er op wijst dat ik een foutje heb gemaakt. ik heb het aangepast.ozuzo schreef:Dit stukje uit de review lijkt me niet correct? Zover ik de handleiding lees krijgt alleen de eerste speler die afvalt deze "troostprijs"?de tweede een 2, etc.