Spellengek recenseert: Forest Shuffle Exploration

Spelrecensies op andere sites, blogs en vlogs hier gebundeld voor de BSM-gemeenschap

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Dagmar
Geheim Genootschap

Spellengek recenseert: Forest Shuffle Exploration

Bericht door Dagmar »

Veel spellenspelers hebben last van completitus als het om hun favoriete spellen gaat. Ze willen alles van dit spel hebben, alle uitbreidingen, alle upgrades én alle promo’s. En vooral aan promo’s is vaak lastig te komen. Ze worden vaak in een beperkte hoeveelheid voor een speciale gelegenheid of plek uitgegeven zoals een beurs, bij de introductie van het spel, voor de backers van een Kickstartercampagne, in een specifiek land, enzovoort. Daardoor zijn er maar weinig exemplaren in omloop en dat drijft de hebzucht én de prijs vaak alleen maar op.

Ook voor het populaire kaartspel Forest Shuffle zijn in de loop van de tijd verschillende promo’s verschenen. Je hebt het dan over één of twee losse kaarten. Deze kaarten gingen voor grof geld van hand tot hand. Ik zie op Boardgamegeek bijvoorbeeld dat iemand 49 euro heeft betaald voor de promo-kaart met een roodborstje die op de spellenbeurs Pax 24 werd vergeven. Dat vind ik een hoop geld.

Maar voor mensen met completitus is er nu goed nieuws. Alle promokaarten van Forest Shuffle zijn onderdeel van de nieuwe uitbreiding (Forest Shuffle: Exploration).

Lees verder op: https://www.spellengek.nl/forestshuffleexploration/

Labels:
siepie
Hazelnoot Ridder
Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Spellengek recenseert: Forest Shuffle Exploration

Bericht door siepie »

Oke! Ik moet nu bekennen, dat we blind deze uitbreiding gekocht hebben. Maar leuk dat ze eerdere promo kaarten nu uitbrengen hierin, want ja dat is altijd wel een dingetje. We hebben het spel niet meer gespeeld sinds de aanschaf van deze uitbreiding, dus kan er inhoudelijk nog niets over zeggen. In zijn algemeenheid vind ik wel dat er zoveel kaarten zijn dat die paar van een uitbreiding min of meer verdwijnen. Ik wil ze ook gewoon allemaal tegelijk spelen, want ik heb geen zin om steeds een handje (of 3) vol kaarten er tussen uit te vissen.
Afbeelding