Thesauros - een recensie van Spellengek

Spelrecensies op andere sites, blogs en vlogs hier gebundeld voor de BSM-gemeenschap

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
Roger (spellengek)
Jakkiebak!

Thesauros - een recensie van Spellengek

Bericht door Roger (spellengek) »

Met Thesauros brengt 999Games een flink expertspel op de markt. Grafisch ziet het er prachtig uit en dat maakt benieuwd. In Thesauros ben je de directeur van een bedrijf dat het zoeken naar wrakken met verborgen schatten tot kernactiviteit heeft gemaakt. Kosten nog moeite worden gespaard voor geschikte bergingsapparatuur en zelfs voor omkoping draaien we onze hand niet om. Probeer in deze felle strijd maar eens als winnaar naar voren te komen met de meeste punten.

Afbeelding
(Klik op de afbeelding)

Labels:
Edwin84
Elfenkoning

Re: Thesauros - een recensie van Spellengek

Bericht door Edwin84 »

999 is de laatste jaren erg selectief met het uitbrengen van expert spellen.

Erg jammer dan dat de spellen die ze uitbrengen zo zwaar tegenvallen.
Lucky Jack
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Feeling lucky...
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Lucky Jack »

Dank voor deze review! Grafisch ziet het er inderdaad fantastisch uit, dus mijn interesse was gewekt, maar ik laat Thesauros dan maar aan mij voorbij varen (badum tssss).
Afbeelding
Peter Hein
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: spellengek
Contacteer:

Bericht door Peter Hein »

Al heb ik het maar een keer gespeeld, ik kan me helemaal in Rogers oordeel vinden. Veel gedoe om te weinig. Doe mij maar Endeavor Diepzee.
Afbeelding
siepie
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!
Contacteer:

Bericht door siepie »

Wij hadden Endeavor Diepzee al besteld en daarom Thesauros geen aandacht gegeven. Goed om te lezen dat dit ook terecht is.
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Contacteer:

Bericht door Erwin »

Ik vind Thesauros, na een paar potjes met verschillende aantallen, een geslaagd worker placement expertspel. De belangrijke actielocaties doen ertoe, daar loop je elkaar steeds voor de voeten. Het geldsysteem vergroot de ludieke uitdaging. Prachtig uitgevoerd. Het spel schaalt ook nog eens goed. Het duurt iets langer dan mij normaal lief is, maar verder heb ik niets te klagen.

Een vergelijking met Endeavor Deep Sea vind ik niet zinvol. Doe ik dus maar niet.
Peter Hein
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: spellengek
Contacteer:

Bericht door Peter Hein »

Thematisch ligt de vergelijking voor de hand, speltechnisch minder. Als werkverschaffer vond ik het ook teleurstellend. Te langdradig, te veel acties die zelden nuttig zijn en kleine regeltjes die niets toevoegen. In 2010 was dat nog acceptabel geweest, de lat ligt nu hoger. Mooi is het wel.
Afbeelding
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio

Bericht door The Iced One »

Dit spel stond initieel hoog op mijn Essen-lijstje omdat het er zo mooi uitzag en het thema me wel aansprak, maar omdat het door 999games ging uitgegeven worden is het wat naar beneden geschoven tot het er na het zien van een filmpje helemaal af is gegleden. Vooral om wat Peter ook zegt. Het mechanisme van het verdelen van het geld sprak me toch minder aan, het worker placement stuk op zich wel, maar inderdaad wel iets teveel worker spots die niet allemaal even interessant leken. Ook wat fiddly rules hier en daar, vooral ivm het opduiken en varen als ik het me goed herinner.
Ik wil het zeker nog wel eens spelen als ik de kans krijg, maar het lijtk me ook wel wat een atypische keuze van 999games.
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Thesauros stond al niet op mijn lijstje en dat verandert niet met deze recensie. Ik ben sowieso niet zo van de wp. Vind het vaak nogal gemakzuchtige nep interactie opleveren. Er zijn er maar een paar die dat mechanisme goed hebben ontworpen. Daarnaast stond het thema me totaal niet aan. Op jacht naar schatten, onderweg haaien kapot schieten, geld maken en beheren, het hele taalgebruik in de spelregels vond ik al niks. Gelukkig zijn er spellen genoeg op de wereld en hebben we ook nog recensies als van Spellengek die helpen kiezen.
Afbeelding
Plaats reactie