Wingspan Fan Packs - Een recensie van Spellengek

Spelrecensies op andere sites, blogs en vlogs hier gebundeld voor de BSM-gemeenschap

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Dagmar
Geheim Genootschap

Wingspan Fan Packs - Een recensie van Spellengek

Bericht door Dagmar »

Sommige Wingspan-fans vinden het leuk om hun eigen kaarten te bedenken voor deze populaire tableaubouwer. Ze voegen bijvoorbeeld hun lievelingsvogels toe of bedenken nieuwe acties die ze op kaarten zetten. Jamey Stegmaier (de Amerikaanse uitgever van Wingspan) waardeert dit enthousiasme en heeft daarom, in overleg met Wingspan auteur Elizabeth Hargrave, in 2025 besloten om een selectie van deze fan-uitbreidingen daadwerkelijk te gaan uitbrengen. Dit jaar is deze uitbreiding ook in het Nederlands verschenen.

Lees verder op: https://www.spellengek.nl/wingspanfanpacks/

Labels:
Pura Vida
Kardinaal

Re: Wingspan Fan Packs - Een recensie van Spellengek

Bericht door Pura Vida »

Eindelijk heb je ze mogen proberen, gelukkig! Een ding over je overigens adequate stuk: Ana Maria Martinez Jaramillo en Natalia Rojas zijn wel degelijk ingezet als illustratoren, daar waar de rechtenvrije illustraties er niet waren danwel niet goed genoeg waren. De goede kijker haalt ze er zo uit, want dat zijn de mooiste tekeningen in de pakjes.
Afbeelding
Dagmar
Geheim Genootschap

Bericht door Dagmar »

Dank voor deze correctie. Ik zal het straks aanpassen.
Dagmar
Geheim Genootschap

Bericht door Dagmar »

Ik heb het nog even gedubbelcheckt. Alleen Natalia staat als illustrator vermeld voor deze fan packs.
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Dagmar schreef: wo 30 sep 2026, 16:14 Ik heb het nog even gedubbelcheckt. Alleen Natalia staat als illustrator vermeld voor deze fan packs.
Ik dacht even dat ik een van de tekenaars teveel eer had gegeven, maar dit is een citaat uit de nieuwsbrief van Stonemaier Games van 22 september 2025:
The art for the birds is almost all open source with permission to sell (no AI art), with a sprinkling of illustrations from Natalia and Ana. The art is of a style consistent with the standard Wingspan birds by Natalia and Ana.
Het is natuurlijk allemaal niet zo belangrijk, maar in tijden dat ook deze industrie getekend wordt door goedkoop AI gebruik en soms echt slordig omgaat met kunstenaars, vind ik het toch belangrijk dat deze vrouwen, die zo natuurgetrouw en liefdevol de vogels van Wingspan hebben getekend, even worden genoemd.
Afbeelding