BSM.CON 2012

Data en weetjes over beurzen, toernooien en demodagen

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

P.T.
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Test

Re: BSM.CON 2012

Bericht door P.T. »

De eerste foto's zijn hier te vinden:

https://picasaweb.google.com/1040438094 ... directlink

(Excuus voor de soms brakke kwaliteit. Ik zat altijd midden in een spel + ik ben geen topfotograaf ;))

De spellen met vraagtekens als onderschrift; Ik heb geen flauw idee welke spellen het zijn of het is me nu te laat om het op te zoeken ;) Laat gerust weten welke spellen het waren.

Als er nog mensen zijn met foto's, mail ze me gerust naar peternijssen@gmail.com of stuur ze doormiddel van sites zoals https://www.wetransfer.com/. Dan plaats ik de foto's erbij.

Voor nu bedankt allemaal! Morgen een uitgebreider verslag.

Labels:
Mistharfare
Website beheerder

Bericht door Mistharfare »

Piet schreef:
pleunie.william schreef:Wanneer is BSM.CON 3?
Niet te overhaast, jongens. Eerst maar eens een goede evaluatie maken...
Ik ben net thuis en de conclusie met Bart51 en Bart (hier nog niet aanwezig) in de wagen was dat we een fijne spellendag gehad hebben. Fijn om mensen terug te zien of om ze te leren kennen.
Eensgelijks. Het was een super dag, gezellig met vlagen humor maar de spellen :|.

Robert, Bart, Bart en Piet super bedankt voor de sfeer aan tafel.

Heb echt genoten van de spatlese, mijn kasteelwaarderingen en de voeten. :-P Jammer dat Incognito wat ver weg is want had graag een keer langs gekomen. Zijn jullie er ook op Zuiderspel?

Voor de rest weer super geregeld, de loting, Twan zijn inzet en de accomedatie. Ik vond er alleen wat weinig spellen ;) en had meer willen spelen met veel meer verschillende mensen want wil uiteindelijk iedereen een kans geven een keer met mij te speln :P
cab
Burgemeester

Bericht door cab »

Zeker geslaagde dag, was erg gezellig. Dank aan de organisatie en een ieder die welwillend was spellen aan mij uit te leggen of met mij mee te spelen.

Binnen gekomen eerst even wat mensen gedag gezegd en hier en daar een kort praatje gedaan.

Begonnen samen met Bart Crooks te spelen, aangenaam verrast. Daarna Gubs gespeeld wat ook een leuk tussendoortje is.

Mijn geheugen laat me wat in de steek maar na weer wat kletsen met die en genen kwam volgens mij Magnum Sal op tafel wat ook erg goed beviel. Komt op het verlanglijstje om eens aan te schaffen en de uitbreiding op het Essen 2012 lijstje :mrgreen:

Vervolgens mocht ik Dungeon Petz uitleggen, was drie maanden geleden dat ik het de laatste keer had gespeeld dus even in de regels spieken om weer alle dingetjes op te rakelen. Blijft een leuk spel. Halverwege het spel even gewonnen in de loterij, het lot deelde mij
Euphrat & Tigris: Die Zikkurat toe. Deze uitbreiding was reeds in mijn bezit en heb hem dus met liefde aan (geen idee wie) geschonken. Ook tijdens dit spel patatjes met snacks gegeten.

Daarna nog Coney Island gespeeld wat ook gewoon leuk blijft om te spelen en als afsluiter K2 maar dan de uitbreiding K3, het spel blijft op zich een leuk race spel. Echter ben je soms erg afhankelijk van kaarten die je niet krijgt voor mijn gevoel (misschien speel ik het gewoon verkeerd).

De volgende spellen had ik graag nog gespeeld, Hawaii en Kaigan. Hier kwam het helaas niet meer van omdat ik huiswaards ben gekeerd. Zoals gezegd een gezellige en leuke dag en tot een volgend speelmoment!
paulwastney
PIONier

Bericht door paulwastney »

Dear Gamers,

My thanks for a great gaming environment. Although I only played a few games and talked to a handful of people, Gorilla games appreciates the interest and gaming fervor in Eindhoven, at Gameforce and at Boardspelmania.

With World conquerers, Battlestations, Who would win, Hunting party and Lifeboat, Gorilla games is a small company, but we enjoy playing all the different options that were available. Last game for the evening was Flashpoint which is a current favourite from me. Thanks for all those who expressed interest and/or came and tried out games.

A wonderful location and facilities. I hope to see more of you at Zuiderspel. Enjoy your gaming.

Paul Wastney
Gorilla Games
KeesK
Hazelnoot Ridder

Bericht door KeesK »

Het was op zekers gezellig. Hoogtepunten voor mij waren toch wel het eeuwige ongeluk van Piet met Yggdrasil, het bochtenwerk in de laatste bocht van Tjoek in Snow tails en de droge opmerkingen van iemand tijdens Lancaster. Oe en natuurlijk het traantrekkend zo blijmakend sterke Tichuspel van P.T.

En Paul, vlak jezelf niet uit. jij was met Tjoek ook een behoorlijk plaatje (niet echt wetende wat ik hieronder moet verstaan, maar een beleefde Rotterdammert geeft altijd een compliment terug).
Afbeelding
ravinck
Party Animal

Bericht door ravinck »

Ik heb me gisteren bijzonder goed vermaakt. Het was er gezellig druk en ik vond het erg leuk om bekenden weer te mogen begroeten en ook wat nieuwe kennissen gemaakt te hebben.
Wat me opviel is dat bij elk spel me in een andere samenstelling bevond, dat was erg leuk en dat gebeurde eigenlijk steeds natuurlijk en snel.

Al het goede komt in twee-en denk ik maar. Gisteren is er geen spel dat ik een enkele keer heb gespeeld.
Twee keer The Manhattan Project, twee keer Crooks, twee keer Nile DeLuxor en vier keer The Resistance.
Een bedankt naar de organisatie, de andere bezoekers en aanwezige uitgevers is zeker op zijn plaats!
Afbeelding
P.T.
Gouverneur

Bericht door P.T. »

P.T. schreef:De eerste foto's zijn hier te vinden:

(Excuus voor de soms brakke kwaliteit. Ik zat altijd midden in een spel + ik ben geen topfotograaf ;))

De spellen met vraagtekens als onderschrift; Ik heb geen flauw idee welke spellen het zijn of het is me nu te laat om het op te zoeken ;) Laat gerust weten welke spellen het waren.

Als er nog mensen zijn met foto's, mail ze me gerust naar peternijssen@gmail.com of stuur ze doormiddel van sites zoals https://www.wetransfer.com/. Dan plaats ik de foto's erbij.

Voor nu bedankt allemaal! Morgen een uitgebreider verslag.
10 nieuwe toegevoegd die via facebook binnen kwamen.

edit: he bah. hij is nog bezig met uploaden blijkbaar.

edit2: Via fb ook weer nieuwe. Er komen er dus nog meer :)
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

:lol:

't Is zondag, ik doe het langzaamaan. Zal straks nog even wat linken, als ik klaar ben.
Afbeelding
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

:clap: Het was weer super!

GameForce barstte bijna uit haar voegen, een mooie opkomst en een mooie stijging ten opzichte van BSM.CON I! Om half 10 zat ik al netjes voor de poort te wachten en tegen tienen kwamen we met een klein clubje al binnen. Eerst nog even vergaderen, natuurlijk! Een beetje jaloers dat anderen al aan het spelen waren, maar een BSM vergadering heeft voorrang!

Al voor twaalven stroomde de tent vol. Dierik had er zijn handen vol aan en moest zelfs de zaal uit om ruimte te maken voor spelers. Paul (Gorilla Games) en Bart (White Goblin Games) waren ook mooi op tijd aanwezig om het nieuwste van het nieuwste uit te leggen aan de Bordspelmania enthousiastelingen. Ik heb helaas niet alles mogen spelen, maar wat ik zag, zag er weer fantastisch uit! Ik was vooral onder de indruk van het artwork bij Gubs (WGG) en ook World Conquerors (Gorilla) zag er gaaf uit!

Afbeelding

Uiteindelijk aangeschoven bij WGG voor een potje Lost Temple met Willy_the_Kid, Elbert en Rober. Erg leuk familiespel, gebaseerd op Machiavelli. Verwacht geen achterbakse acties zoals je die in Machiavelli zo mooi kan spelen, het is allemaal wat vriendelijker. Daarnaast is het ook een racespel en de combinatie werkt goed.

Afbeelding

Volgens afspraak mocht ik de hele dag Rober volgen - Magum Sal en Glen More stonden op het programma! Rien en Cab schoven aan bij Magnum Sal.

Afbeelding

Een spel van Poolse makelij over zoutwinning in Wieliczka. Worker Placement, veel blokjes, verschillende manieren om aan geld te komen, altijd een actie meer willen dan mogelijk, ik hou er van! Mooi spel. Zorg er wel voor dat je vooraf alle regels goed duidelijk hebt. Rober bleef mij allerlei bonusmogelijkheden beloven, maar moest tot driemaal toe hierop terugkomen. Mij een beetje blij maken met een dooie mus. Pft. :evil:

:D

Glen More is altijd een beetje onderaan mijn interesse lijstje blijven hangen, maar na een potje met Klaas, Maarten en Rober zit ik toch sterk te denken om het aan te schaffen. Het is snel, overzichtelijk en lekker puzzelen.

Tussendoor nog de spellenverloting. Helaas is mijn plan om vooral "Bas" in de pot te stoppen en "Piet" eruit te houden jammerlijk mislukt. Piet had toch nog prijs! Een mooie, volle tafel prijzen zorgde voor veel blije gezichten. Met dank aan 999Games en White Goblin Games voor de genereuze bijdragen!

Rond 6 uur leek het leeg te lopen, maar het was vooral honger dat mensen van het hout en karton afhield. Al snel zat het weer goed vol voor het avondprogramma. We hadden het geluk dat ondanks een spellendag ook 999Games nog aan kon schuiven. Met een fikse doos nieuwigheden arriveerden Roy en William na het eten om nieuwsgierige bordspelers nog niet verschenen spellen voor te schotelen.

Ik mocht met P.T., Roy, Willy the Kid en Bart aanschuiven voor Hawaii, een prachtig vormgegeven spel - binnenkort ook verkrijgbaar bij 999Games.

Afbeelding

Het was nogal wennen hoe en wat te spelen - zoals zo vaak is er te veel te doen en te weinig wat je kunt doen. Uiteindelijk viel het kwartje en tegen het einde wisten we wel wat te doen. Jammer genoeg te laat... Roy en Willy the Kid waren het moderatorenteam al bijna gedubbeld... Een grandioze laatste plaats voor mij. Maar interessant spel! Hoewel later aan een andere tafel het spel weer net iets anders werd gespeeld... Hoe het nu écht moet? Ik wacht wel op de Nederlandstalige regels. :crazy:

Afbeelding

Al met al een hele mooie, lange dag! Veel gezichten gezien - nu weten we eens wie er achter die plaatjes schuil gaan. Ook nuttig - goed vergaderd over de toekomst van Bordspelmania en ook van deze dag hebben we weer veel geleerd om BSM.CON III nog beter te maken. Natuurlijk hartelijk dank aan 999Games / William en Roy, White Goblin Games / Bart en Gorilla Games / Paul voor de geweldige bijdrage aan deze dag en natuurlijk GameForce / Twan!

En natuurlijk jullie! Dank voor een wederom fantastische dag!

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding
P.T.
Gouverneur

Bericht door P.T. »

Het was een gezellige dag!

's Morgens om 10u kwam ik aan bij GameForce om nog even snel te vergaderen over de toekomst van BSM. Tegen 12en begon het langzaam druk te worden en zijn we maar gestopt met de vergadering.

Afbeelding
Ik begon met het spel Yggdrasil samen met Piet, Kees en Joost. Yggdrasil is een cooperatief spel. Terwijl wij met zijn 3en bezig waren, hield Piet zich continu bezig met een paar wilde honden. Gelukkig kreeg hij ze steeds gekalmeerd.
Ik heb een voorkeur voor cooperatieve spellen, maar deze kom me toch iets minder bekoren. Ik vond het ook allemaal iets te makkelijk gaan. Aan het einde kwamen we licht in de problemen, maar lag er een plan B klaar die niet kon mislukken. Als ik kijk naar andere cooperatieve spellen dan gaat het toch vaak de eerste keer (net) mis.

Afbeelding
Vervolgens schoof Paul aan voor een potje Snow Tails. In Snow Tails race je met je slee een parcour af. Piet had een moeizame start maar liet daarna maar eens zien dat hij met honden overweg kon, want niet veel later ging hij als eerste over de finish. Ik zie in dit spel wat overeenkomsten met Formula D. Ik merk alleen dat hier veel meer tactiek etc in zit wat me eigenlijk wel beviel.

Afbeelding
Vervolgens met Kees, Joost en Paul nog een potje Tai Pan gedaan. In ieder geval veel gelachen en soms nog iets te voorzichtig met het roepen van Tichu. Kees liet zijn mahjong kaart meerdere malen spreken door tot 2x toe een bom eruit te trekken.

Afbeelding
Na het eten verscheen William (william.pleuni) met de demo exemplaren van 999 Games. Samen met Bas, Bart, Roy en William (willy the kid) schoof ik aan voor een potje Hawaii. Het artwork is weer eens fantastisch. Het is weer zo'n typisch spel waarbij je van alles wil doen maar weer te weinig middelen hebt om alles te doen. Het spel beviel me goed, maar ik wil hem nog wel een keer spelen voordat ik echt een oordeel vel.

Afbeelding
Daarna nog even een korte uitleg van Vrijdag gevolgd. Klonk goed, maar ik weet niet of ik mezelf kan porren voor een solospel. Tot nu toe heb ik nog nooit een spel solo gespeeld omdat ik me er nooit toe kan zetten om dat te gaan doen.

Daarna met de bus naar huis, foto's uploaden en slapen.

Het was een gezellige dag. Bedankt iedereen voor de komst. Ook William, Paul en Bart voor het demoen en natuurlijk Twan voor het beschikbaar stellen van zijn accomodatie.
Willy the Kid
Burgemeester

Bericht door Willy the Kid »

Zo, ook heerlijk uitgeslapen na een paar intensieve spellendagen (Op vrijdag ook een Diner Jouant aan de Zaan gehad) en kan nu al niet wachten tot de volgende keer. Wat was het lekker druk zeg!! Iedereen was supergezellig en weer erg behulpzaam. Hieronder een klein verslagje van de spellen die ik gespeeld heb.

Mijn dag begon met het spel Lost Temple. Zoals hierboven al beschreven is het een luchtig familiespelletje van de maker van Machiavelli. Ook dit spel is gebaseerd op een rollenselectie, maar is hier gecombineerd met een racespel. Je kan elkaar wel een beetje dwarszitten, maar vergeleken bij Machiavelli is het allemaal best lief. Mijn eerste spel en ik won het meteen, dat beloofde weinig goeds voor de rest van de dag.

Dit werd meteen bewezen bij mijn volgende spel: Village waarin ik gedeeld laatste werd. Village is een euro in hart en nieren, maar daar heb ik helemaal geen hekel aan. Het kiezen van de acties voelt wel erg fris aan en vooral de manier waarop met de dood wordt omgegaan is goed gedaan. Wil deze absoluut nog wel een keertje doen.

Ik mocht hierna aanschuiven bij Mage Knight: Board Game. Dit spel mag toch wel de hype van dit moment genoemd worden en ik kan opzich wel zien waarom dit het geval is. Het spel biedt veel om van te houden. Het spel is geschikt voor 1-4 spelers en kan naast een gewone strijd tussen de spelers ook als co-op gespeeld worden. Daarnaast combineerd het elementen uit de wereld van de roll-playing games en van de deckbuilders als Dominion en Thunderstone. Nadeel is voor mij toch wel de speelduur. Omdat deckbuilding niet mijn meest favoriete mechanisme is, voelt deze twee uur toch al redelijk lang aan. Ik kan echter wel zien waarom het zulke hoge ogen gooit, want het spel is erg goed in elkaar gezet en bied erg veel herspeelbaarheid. BEn laatste geworden bij dit spel.

Hierna een patatje naar binnen gewerkt en na afloop aangeschoven bij het spel Hawaii. Dit spel was voor mij het leukste spel van de dag. Lekker over het eiland lopen om gebouwen te kopen voor je dorp, of met een kano iets van een nabij gelegen eiland halen. Lekker vrolijk spel, dat niet te lang duurt, maar toch leuke uitdagingen biedt. Vooral de steeds verder toenemende schaarste zorgt voor steeds meer kopzorgen. Dit spel staat zeker op de lijst om nogmaals te spelen en misschien wel aan te schaffen. Bij dit spel ben ik tweede geworden

Als laatste spel van de dag kwam Quarriors! op tafel. Had deze zelf meegenomen en was ook nu weer leuk om te spelen. Het spel duurde maar kort omdat één van de spelers plotseling in één keer 8 punten kon scoren.

Hier hield het voor mij op. Na eerst nog chinese magic-kaarten te hebben gezocht in de aanbiedingenbak en een paar banken te hebben verhuisd ben ik huiswaarts gegaan. Verkwikt, maar zeker nog niet verzadigd 8) .
Afbeelding
spellenclubapeldoorn
Phoenix

Bericht door spellenclubapeldoorn »

Het was een geweldige dag! binnenkort weer ;-) Leuke foto's en genoeg spel assortiment ;-)

Tot snel op BSM.CON 2012B in het najaar? ;-)
RoyBeerens
PIONier

Bericht door RoyBeerens »

mensen,

Het was inderdaad gezellig gisteren.

Laat me maar weten wanneer de volgende keer is gepland, dan ben ik zeker weer van de partij.
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

Ook ik heb een prima dagje gehad gisteren. Ik ben van ongeveer 12.00 tot 17.00 uur aanwezig geweest en heb met veel plezier uiteindelijk aardig wat spelletjes uit kunnen leggen, waaronder een aantal keer Gubs, Crooks, Witches of Blackmore en Lost Temple. Dat ik genoeg te doen heb gehad, blijkt wel uit het feit dat ik helaas iets te laat was bij het tafeltje met Crazy Creatures of Dr. Doom; daar bleek jammer genoeg een vrij cruciale spelregel over het hoofd te zijn gezien.

Verder is het altijd leuk om weer een aantal 'oude' bekenden te zien en te spreken en nog wat nieuwe gezichten achter de avatars hier te leren kennen.

Dank namens White Goblin Games aan alle belangstellenden voor onze spellen en uiteraard aan de organisatie!
P.T.
Gouverneur

Bericht door P.T. »

Ook Henk Rolleman heeft weer fantatische foto's gemaakt. Deze zijn zojuist dan ook toegevoegd aan het fotoalbum.

Picasaweb:

Facebook:
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 923&type=1