Het was weer super!
GameForce barstte bijna uit haar voegen, een mooie opkomst en een mooie stijging ten opzichte van BSM.CON I! Om half 10 zat ik al netjes voor de poort te wachten en tegen tienen kwamen we met een klein clubje al binnen. Eerst nog even vergaderen, natuurlijk! Een beetje jaloers dat anderen al aan het spelen waren, maar een BSM vergadering heeft voorrang!
Al voor twaalven stroomde de tent vol. Dierik had er zijn handen vol aan en moest zelfs de zaal uit om ruimte te maken voor spelers. Paul (Gorilla Games) en Bart (White Goblin Games) waren ook mooi op tijd aanwezig om het nieuwste van het nieuwste uit te leggen aan de Bordspelmania enthousiastelingen. Ik heb helaas niet alles mogen spelen, maar wat ik zag, zag er weer fantastisch uit! Ik was vooral onder de indruk van het artwork bij
Gubs (WGG) en ook World Conquerors (Gorilla) zag er gaaf uit!
Uiteindelijk aangeschoven bij WGG voor een potje
Lost Temple met Willy_the_Kid, Elbert en Rober. Erg leuk familiespel, gebaseerd op
Machiavelli. Verwacht geen achterbakse acties zoals je die in Machiavelli zo mooi kan spelen, het is allemaal wat vriendelijker. Daarnaast is het ook een racespel en de combinatie werkt goed.
Volgens afspraak mocht ik de hele dag Rober volgen - Magum Sal en
Glen More stonden op het programma! Rien en Cab schoven aan bij Magnum Sal.
Een spel van Poolse makelij over zoutwinning in Wieliczka. Worker Placement, veel blokjes, verschillende manieren om aan geld te komen, altijd een actie meer willen dan mogelijk, ik hou er van! Mooi spel. Zorg er wel voor dat je vooraf alle regels goed duidelijk hebt. Rober bleef mij allerlei bonusmogelijkheden beloven, maar moest tot driemaal toe hierop terugkomen. Mij een beetje blij maken met een dooie mus. Pft.
Glen More is altijd een beetje onderaan mijn interesse lijstje blijven hangen, maar na een potje met Klaas, Maarten en Rober zit ik toch sterk te denken om het aan te schaffen. Het is snel, overzichtelijk en lekker puzzelen.
Tussendoor nog de spellenverloting. Helaas is mijn plan om vooral "Bas" in de pot te stoppen en "Piet" eruit te houden jammerlijk mislukt. Piet had toch nog prijs! Een mooie, volle tafel prijzen zorgde voor veel blije gezichten. Met dank aan 999Games en White Goblin Games voor de genereuze bijdragen!
Rond 6 uur leek het leeg te lopen, maar het was vooral honger dat mensen van het hout en karton afhield. Al snel zat het weer goed vol voor het avondprogramma. We hadden het geluk dat ondanks een spellendag ook 999Games nog aan kon schuiven. Met een fikse doos nieuwigheden arriveerden Roy en William na het eten om nieuwsgierige bordspelers nog niet verschenen spellen voor te schotelen.
Ik mocht met P.T., Roy, Willy the Kid en Bart aanschuiven voor Hawaii, een prachtig vormgegeven spel - binnenkort ook verkrijgbaar bij 999Games.
Het was nogal wennen hoe en wat te spelen - zoals zo vaak is er te veel te doen en te weinig wat je kunt doen. Uiteindelijk viel het kwartje en tegen het einde wisten we wel wat te doen. Jammer genoeg te laat... Roy en Willy the Kid waren het moderatorenteam al bijna gedubbeld... Een grandioze laatste plaats voor mij. Maar interessant spel! Hoewel later aan een andere tafel het spel weer net iets anders werd gespeeld... Hoe het nu écht moet? Ik wacht wel op de Nederlandstalige regels.
Al met al een hele mooie, lange dag! Veel gezichten gezien - nu weten we eens wie er achter die plaatjes schuil gaan. Ook nuttig - goed vergaderd over de toekomst van Bordspelmania en ook van deze dag hebben we weer veel geleerd om BSM.CON III nog beter te maken. Natuurlijk hartelijk dank aan 999Games / William en Roy, White Goblin Games / Bart en Gorilla Games / Paul voor de geweldige bijdrage aan deze dag en natuurlijk GameForce / Twan!
En natuurlijk jullie! Dank voor een wederom fantastische dag!