Spelmaerathon op International TableTop Day

Data en weetjes over beurzen, toernooien en demodagen

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Spelmaecker Davy
Garnaal

Spelmaerathon op International TableTop Day

Bericht door Spelmaecker Davy »

Spelminnende vrienden der Lage Landen,

Zoals jullie ongetwijfeld al weten is het binnen drie maanden (zaterdag 11 april) International TableTop Day. Een dag waarop het bordspel centraal wordt gesteld. Met De Spelmaeckers (onze spellenclub) kunnen we deze dag niet zomaar voorbij laten gaan en willen deze dan ook op een bijzondere manier vieren, namelijk met een spelmaerathon.

Het concept is simpel: ikzelf en mijn twee mede-spelmaeckers gaan die dag elk apart op pad om gedurende 24u spelletjes te spelen. We blijven echter niet op één locatie. We komen gewoon bij jullie thuis langs. Spelen één spel aan jouw tafel en vertrekken daarna terug naar de volgende locatie. Het uiteindelijke doel is om gedurende die 24 uur meer dan 42 spellen te spelen op evenveel verschillende locaties.
De dag eindigen we op een gemeenschappelijke locatie om daar een afsluitend spel te spelen.

We willen ook een goed doel koppelen aan onze actie, namelijk SONOBEG. Het sociaal fonds voor noodlijdende Beverse gezinnen.

Alle info over onze actie en het goede doel is te vinden op http://www.despelmaeckers.be.

Uiteraard kan iedereen deelnemen aan deze actie.

1) We zoeken nog een aantal locaties om te gaan spelen. Dit kan jouw living zijn, bij jullie op de spellenclub, ergens op café, in het park, .... Je kiest zelf het spel dat we komen spelen en zorgt voor de medespelers. Per deelnemer vragen we €1 voor het goede doel. Zie je dit zitten of heb je nog vragen, dan kan je terecht op het inschrijvingsformulier op de website. Denk ook niet te vlug dat we niet zo ver gaan rijden, momenteel spelen we al in Leuven, Tilburg, 's Hertogenbosch, Rotterdam

2) Je wil misschien een kleine sponsoring doen voor het goeie doel. Je kan een vast bedrag schenken, maar je kan het ook koppelen aan een voorwaarde (een bepaald bedrag per spel dat ik of mijn medekompanen win of verlies, per afgelegde kilometer, per gespeeld spel,…) Ook daarvoor kan je terecht op onze website.

3) Ben je toevallig een oliesjeik of een benzinepomphouder en je wenst te helpen met de nodige benzine om onze kilometers af te kunnen leggen. Neem gerust contact met ons op. Verder zijn we ook nog op zoek naar bedrijven die ons op één of andere manier willen en kunnen sponsoren. Werk je in zo'n bedrijf of ken je iemand, laat het ons weten via despelmaeckers@hotmail.com

Verder gaan we ook langs bij verschillende uitgeverijen. Ook voor deze locaties zijn we op zoek naar medespelers. De zitjes voor die locaties zullen worden geveild. Hou dus zeker onze site in de gaten.
Mochten er vragen zijn, kan je ze altijd hier in het draadje posten. Neem zeker ook een kijkje op onze site http://www.despelmaeckers.be

Labels:
Spelmaecker Fred
Joker

Re: Spelmaerathon op International TableTop Day

Bericht door Spelmaecker Fred »

De eerste locaties voor onze spelmaerathon beginnen binnen te komen, maar we kunnen zeker nog heel wat locaties gebruiken. Wil je dus graag een al dan niet frisse spelmaecker (afhankelijk van het uur dat je ons uitnodigt) voor een spelletje in huis halen, bekijk dan zeker www.despelmaeckers.be.
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door The Iced One »

Het uiteindelijke doel is om gedurende die 24 uur meer dan 42 spellen te spelen op evenveel verschillende locaties.
Ik ben volgens mij niet helemaal mee...
Dus jullie vertrekken die dag beide met de auto naar 21 locaties om daar telkens 1 spel te spelen en dat binnen de 24u? Dat betekent dus een uur per spel met reistijd, uitleg eventueel en het spelen zelf inbegrepen?
Tenzij die auto een Delorean is, lijkt me dat vrij onmogelijk dus ik ga ervanuit dat ik het concept niet helemaal begrepen heb. :wink:
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]
stefaan
Caballero

Bericht door stefaan »

Er zijn sinds kort 3 spelmaeckers, dat maakt het iets haalbaarder (al blijft het nog steeds een uitdaging).
Spelmaecker Davy
Garnaal

stefaan schreef:Er zijn sinds kort 3 spelmaeckers, dat maakt het iets haalbaarder (al blijft het nog steeds een uitdaging).
Het moet toch een beetje spannend blijven hé! En om het nog wat spannender te maken, rijden we zelf nog tot in Nederland.

Waar blijven trouwens de inschrijvingen van 'De Slimme Zet?'
stefaan
Caballero

Bericht door stefaan »

Spelmaecker Davy schreef:
stefaan schreef:Er zijn sinds kort 3 spelmaeckers, dat maakt het iets haalbaarder (al blijft het nog steeds een uitdaging).
Het moet toch een beetje spannend blijven hé! En om het nog wat spannender te maken, rijden we zelf nog tot in Nederland.

Ik durf zelf niet echt iets op voorhand zeggen omdat ik die dag net opnieuw vader ben of net aan het worden ben of iets in die buurt. Ik lig op zich wel praktisch als je onderweg bent naar Nederland. Dus wie weet een spelletje Tzaar op een onmogelijk uur in de nacht. Ik hou het wel allemaal in het oog. Andere Slimme Zetters lijken me moeilijker bereikbaar, maar zal het daar ook eens posten.
Spelmaecker Davy
Garnaal

stefaan schreef:

Ik durf zelf niet echt iets op voorhand zeggen omdat ik die dag net opnieuw vader ben of net aan het worden ben of iets in die buurt. Ik lig op zich wel praktisch als je onderweg bent naar Nederland. Dus wie weet een spelletje Tzaar op een onmogelijk uur in de nacht. Ik hou het wel allemaal in het oog. Andere Slimme Zetters lijken me moeilijker bereikbaar, maar zal het daar ook eens posten.
Een spelletje in de verloskamer zou volgens mij wel in aanmerking komen voor meest unieke locatie. ;)
stefaan
Caballero

Bericht door stefaan »

stefaan schreef:

Een spelletje in de verloskamer zou volgens mij wel in aanmerking komen voor meest unieke locatie. ;)
Nu zijn er weinig momenten dat ik het niet zie zitten om spellen te spelen, maar dat is er nu toch eentje.
Spelmaecker Davy
Garnaal

Voorlopig raken onze routes goed gevuld, maar we zijn nog op zoek naar locaties tijdens de nachtelijke uurtjes en ook een aantal 's morgens. Zijn hier nachtelijke raven onder jullie die niet opzien tegen een nachtelijk spel? Of hele vroege vogels?