Zoals al aangekondigd in de thread over wat er op Ducosim gedemood wordt, gaat Spelgroep Phoenix een workshop Piraten en Kooplui doen op Ducosim. Piraten en Kooplui is een spel dat met geoefende spelers ongeveer 3 uur duurt. Als we het spel helemaal uit zouden laten spelen, dan is er nauwelijks tijd om 2 groepjes het spel te laten spelen. We willen echter graag meerdere groepjes spelers kennis laten maken met dit mooie spel.
Het idee van de workshop is daarom als volgt:
- je kunt je op de beurs inschrijven om op een bepaald tijdstip met de workshop te beginnen
- de workshop duurt een uur
- tijdens de workshop leggen we aan de hand van de verschillende spelsituaties uit hoe het spel werkt
- na een aantal standaardbeurten om in het spel te komen, speel je met je groepje zelf verder
- je speelt het spel dus niet helemaal uit, maar je leert het spel op deze wijze wel goed kennen
Piraten en Kooplui workshop op Ducosim
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
Tamara_Bakker
- Standaard moderator
Piraten en Kooplui workshop op Ducosim
Het leven is net ganzenborden. Je kunt steeds weer opnieuw beginnen, tenzij je in de put blijft zitten.
Labels:
-
pleunie.william
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: Andorsadeur
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Piraten en Kooplui workshop op Ducosim
Goed idee! Ik zou normaal gesproken wel geïnteresseerd zijn, maar ik moet zelf demonstreren op Ducosim voor 999-Games. Jammer...
-
Seabie
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: www.decktet.com
-
henk.rolleman
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: https://www.instagra
Hoe laat is de eerste sessie?Tamara_Bakker schreef:Zoals al aangekondigd in de thread over wat er op Ducosim gedemood wordt, gaat Spelgroep Phoenix een workshop Piraten en Kooplui doen op Ducosim. Piraten en Kooplui is een spel dat met geoefende spelers ongeveer 3 uur duurt. Als we het spel helemaal uit zouden laten spelen, dan is er nauwelijks tijd om 2 groepjes het spel te laten spelen. We willen echter graag meerdere groepjes spelers kennis laten maken met dit mooie spel.
Het idee van de workshop is daarom als volgt:
- je kunt je op de beurs inschrijven om op een bepaald tijdstip met de workshop te beginnen
- de workshop duurt een uur
- tijdens de workshop leggen we aan de hand van de verschillende spelsituaties uit hoe het spel werkt
- na een aantal standaardbeurten om in het spel te komen, speel je met je groepje zelf verder
- je speelt het spel dus niet helemaal uit, maar je leert het spel op deze wijze wel goed kennen
Ik ben geintresseerd.
-
Mistharfare
- Website beheerder
Ik wil me bij deze al aanmelden. Super idee, Tamara!
-
Tamara_Bakker
- Standaard moderator
Dank je, Misth. Om iedereen op de beurs een eerlijke kans te geven, doen we inschrijvingen pas op de beurs zelf volgens het systeem wie het eerst komt, het eerst maalt.Misth schreef:Ik wil me bij deze al aanmelden. Super idee, Tamara!
Er komen sessies om:
10.30
11.45
13.00
14.15
15.30
Het leven is net ganzenborden. Je kunt steeds weer opnieuw beginnen, tenzij je in de put blijft zitten.
-
Mistharfare
- Website beheerder
Dat is prima hoor! Komt wel goed.
-
mmniet
- Grote Dienaar
- Persoonlijke Ondertitel: Meneer de president
gister een eerste poging gedaan om het spel te snappen
. is toch nog best lastig, maar als je er gewoon tijd voor neemt komt het wel goed.
ik denk dat ik zaterdag ook even kom kijken. toch handig om even wat dingen van een ander te horen
.
ik denk dat ik zaterdag ook even kom kijken. toch handig om even wat dingen van een ander te horen
-
Seabie
- El Capitan
Staat het spel ook na je eerste poging nog hoop op je wensenlijstje?mmniet schreef:gister een eerste poging gedaan om het spel te snappen. is toch nog best lastig, maar als je er gewoon tijd voor neemt komt het wel goed.
ik denk dat ik zaterdag ook even kom kijken. toch handig om even wat dingen van een ander te horen.

-
mmniet
- Grote Dienaar
- Persoonlijke Ondertitel: Meneer de president
absoluutSeabie schreef:Staat het spel ook na je eerste poging nog hoop op je wensenlijstje?mmniet schreef:gister een eerste poging gedaan om het spel te snappen. is toch nog best lastig, maar als je er gewoon tijd voor neemt komt het wel goed.
ik denk dat ik zaterdag ook even kom kijken. toch handig om even wat dingen van een ander te horen.
PS: Wensenlijstje is het overigens niet, heb hem voor mijn verjaardag gekregen
-
Seabie
- El Capitan
Ah kijk, helemaal top. Veel plezier er mee! Zaterdag op Ducosim maar eens proberen of het spel ook iets voor mij is.

-
humske
- Wereldkampioen Carcassonne 2011
- Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!
ik ben er helaas niet bij zaterdag! Veel plezier met de workshop allen!
~ Always look on the bright side of life ~