QWG informatie mbt beurzenseizoen

Data en weetjes over beurzen, toernooien en demodagen

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Nekrataal
Uitgever

QWG informatie mbt beurzenseizoen

Bericht door Nekrataal »

18 - 21 oktober 2007: Essen SPIEL 2007
QWG staat in Essen met de Master Print Serie omdat er heel veel internationale interesse is voor de eerste 4 delen van deze serie.
Dus: primeur voor El Capitan (nr3) en Demetra (nr4) in Essen.
Het betreft een verkoopstand, standnummer 89, hal 4: (4-89).

24-25 november 2007: Broechem SPEL 2007
QWG staat in Broechem (B) met een demostand om een 7tal spellen uit te leggen. Op de site http://www.whitegoblingames.nl staat onder "nieuws" de volledige aankondiging.

23-25 november 2007: Spellenspektakel 2007
QWG zal uiterlijk eind volgende week bekend maken of het dit jaar op het Spellenspektakel aanwezig zal zijn. De komende week volgt een laatste gesprek over de mogelijke deelname.

Labels:
Johanna
Caballero

Re: QWG informatie mbt beurzenseizoen

Bericht door Johanna »

Nekrataal schreef:
24-25 november 2007: Broechem SPEL 2007
QWG staat in Broechem (B) met een demostand om een 7tal spellen uit te leggen.
Zijn ze er ook te koop????
francobollus
Uitgever

Bericht door francobollus »

Zijn ze er ook te koop????
Jazeker!

Frank, QWG
Johanna
Caballero

Bericht door Johanna »

Perfect!!

Eerst proberen en dan inslaan dus...!
Viva
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: la Vida
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Viva »

Nu maar hopen dat QWG ook op het SpSp aanwezig zal zijn!
Nekrataal
Uitgever

Bericht door Nekrataal »

QWG zal wel aanwezig zijn op het komende Spellenspektakel 2007.

Nadat ik vorige week een bezoek heb gebracht aan de IJsselhallen en aldaar een bespreking heb gevoerd met de organisatie van de SpSp-beurs en de coordinatie van Libema kunnen we vandaag mededelen dat QWG daar een grote stand zal hebben.

Uit alles blijkt een grote gedrevenheid en de wil om er de komende jaren iets moois neer te zetten. De locatie is perfect; grote ruime zalen met een enorme beursoppervlakte. Het Spellenspektakel kan de komende jaren nog behoorlijk groeien. De organisatie mikt dit jaar op ten minste 15.000 bezoekers met de nieuwe formule en zet daarbij een grote reclame campagne in op Jetix TV en via Wegener weekbladen.

Bij de IJsselhallen is een erg groot parkeerterrein dus als je als bezoeker vroeg bent heb je gegarandeerd een mooie plek voor de auto.

Op de website van het Spellenspektakel zal de komende weken nader bericht worden gegeven wie er allemaal zal zijn en wat voor activiteiten er zullen zijn.

QWG rekent op een mooi evenement waarbij we als uitgever van strategische bordspellen dit jaar een extra grote stand zullen hebben om nog meer mensen de kans te geven kennis te laten maken met de QWG spellen.

We zullen de volgende spellen gaan demonstreren:
- Sectie Caylus: Caylus en Caylus Magna Carta
- Sectie Master Prints: Leonardo, Yspahan, El Capitan en Demetra
- Sectie Nieuw: Amyitis, Vorsten van Florence en Taj Mahal
- Sectie Classics: Hermagor, Reef Encounter en Siena

Ook proberen we een NK Taj Mahal te organiseren, nadere informatie volgt z.s.m.

QWG Games
Jonny de Vries
Laatst gewijzigd door Nekrataal op di 11 sep 2007, 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant

Bericht door cymric »

Nondeju zeg. Ik wil natuurlijk het goede nieuws van de aanwezigheid van QWG op het SpSp niet ruïneren (en dat IS goed nieuws voor spelend Nederland en België), maar is het verstandig om zo veel spellen te demo'en? Je hebt als nieuweling bijna een flyer met daarop een beslissingsdiagram nodig om vast te stellen wat je wilt gaan proberen!

Begrijp ik het trouwens goed dat QWG ondanks de problemen toch CMC gaat uitbrengen? (Het spel wordt zo expliciet naast Caylus zelf genoemd.)
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Klinkt goed Jonny, ik ben blij dat er eindelijk "witte rook" is :D .

Dat mag wel een flinke stand worden als ik de spellen hoor die gedemoot gaan worden :shock: .
henk.rolleman
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: https://www.instagra

Bericht door henk.rolleman »

QWG komt ook, gelukkig dan krijgen we teminste echt spektakel!
Dagmar
Geheim Genootschap

Bericht door Dagmar »

Leuk dat jullie komen en bedankt voor de extra informatie over de locatie.

En fijn dat er zoveel spellen te proberen zijn. Als ik naar de afgelopen edities van het Spellenspektakel keek dan was het vaak wachten op een tafel. Hoe meer plaats voor demo's, hoe leuker de beurs er op wordt. Het grootste minpunt aan het spellenspektakel oude stijl was voor mij per slot van rekening de enorme drukte waardoor het moeilijk was om de spellen te proberen waar je voor kwam. En voor mij is de charme van zo'n beurs juist dat je spellen kan proberen voor je ze aanschaft.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Dagmar schreef: En fijn dat er zoveel spellen te proberen zijn. Als ik naar de afgelopen edities van het Spellenspektakel keek dan was het vaak wachten op een tafel. Hoe meer plaats voor demo's, hoe leuker de beurs er op wordt. Het grootste minpunt aan het spellenspektakel oude stijl was voor mij per slot van rekening de enorme drukte waardoor het moeilijk was om de spellen te proberen waar je voor kwam. En voor mij is de charme van zo'n beurs juist dat je spellen kan proberen voor je ze aanschaft.
Ik kan jouw redenering niet helemaal volgen.

De laatste jaren daalde het bezoekersaantal in Eindhoven, waardoor de drukte steeds minder werd. In Zwolle mikt men juist op een forse stijging van het aantal bezoekers.
Dagmar
Geheim Genootschap

Bericht door Dagmar »

Ik ben het afgelopen jaar niet geweest en was daar niet heel treurig om, omdat ik het de keren daarvoor te druk vond. De eerste keer dat ik naar het spellenspektakel ging (ik gok zo'n jaar of 6 geleden) vond ik het super dat je overal zo maar aan kon schuiven voor een spel. De jaren daarna werd het snel drukker, waardoor ik ging spelen waar plaats was, in plaats van waar ik benieuwd naar was. Ik hoop dus op een spellenspektakel dat druk genoeg is om gezellig te zijn, maar rustig genoeg om lege speltafels te vinden waar je zo aan kan schuiven.
Peter Hein
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: spellengek

Bericht door Peter Hein »

Ik kan me wel een beetje in Dagmar verplaatsen. De laatste jaren vond ik het ook redelijk druk, maar dat heeft denk ik meer te maken met het feit dat de locatie eigenlijk te klein was voor het aantal bezoekers. 'Vol' is misschien een beter woord dan 'druk'. :wink:
Maar ja, vergelijk het met Spiel en de drukte bij de uitgeversstands op het Spellenspektakel is ineens een lachtertje. In Essen moet je zelfs buiten het weekend geduld en geluk hebben om een plekje bij de grote uitgevers te bemachtigen (of populaire kleine uitgevers zoals Ystari).
De afgelopen editie van het Spellenspektakel vond ik wel opvallend rustig. Er was eigenlijk maar een stand die bijna continu bezet leek en dat was QWG. Ik ben dan ook blij dat ze in Zwolle een groter jasje hebben!
Afbeelding
delia
Party Animal

Bericht door delia »

Het afgelopen jaar ben ik niet geweest, maar de jaren daarvoor wel.
De vrijdag was een ideale dag: absoluut niet druk, alles viel te proberen.
De herfstvakanties van het zuiden en bij ons (Noord-Holland)vielen anders, daardoor konden mijn kinderen rustig overal aan meedoen.
In Zwolle is dat natuurlijk anders, dan zullen er op vrijdag waarschijnlijk geen kinderen rondlopen.
Laatst gewijzigd door delia op do 13 sep 2007, 07:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Dagmar schreef:Ik ben het afgelopen jaar niet geweest en was daar niet heel treurig om, omdat ik het de keren daarvoor te druk vond. De eerste keer dat ik naar het spellenspektakel ging (ik gok zo'n jaar of 6 geleden) vond ik het super dat je overal zo maar aan kon schuiven voor een spel. De jaren daarna werd het snel drukker, waardoor ik ging spelen waar plaats was, in plaats van waar ik benieuwd naar was. Ik hoop dus op een spellenspektakel dat druk genoeg is om gezellig te zijn, maar rustig genoeg om lege speltafels te vinden waar je zo aan kan schuiven.
Ik snap nou wat je bedoelde. De laatste twee jaren waren relatief rustig (in 2005 vooral door het absurd warme weer), in 2002 t/m 2004 was het zeer vol in de zaal.

Ik begrijp jouw hoop, maar constateer tevens dat deze hoop vanuit een hoek van 180 graden naar de plannen van de organisator kijkt. Die wil immers het grote publiek bereiken (zie de partners in publiciteit) en zal mikken op een minimum (!) van 15.000 bezoekers.

Ik heb overigens geen flauw idee hoe druk het dit jaar zal worden. Afgezien van de relatief kleine groep spelfanaten is het in feite een volkomen nieuwe beurs, die een nieuwe groep dagjesmensen moet enthousiasmeren.