memoir'44 dag 25 mei

Data en weetjes over beurzen, toernooien en demodagen

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Antoi
Hazelnoot Ridder
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

memoir'44 dag 25 mei

Bericht door Antoi »

Beste memoir spelers,

het laatste memoir'44 toernooi was zeer gezellig en geslaagd. hier wil ik graag een vervolg aan geven. Op 25 mei spelen we weer memoir'44.
Lokatie en tijd is nog niet bekend, maar je kan de datum alvast noteren als je graag een potje memoir'44 speelt of wil leren spelen.

Hopelijk tot dan!
organisator van Memoir'44 speldagen bij M44Brigade

Labels:
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Re: memoir'44 dag 25 mei

Bericht door Erwin »

Dit valt samen met de bekende Utrechtse spellendag. Als je niet te veel tafels nodig hebt, zou je even met Enrico & Co kunnen sparren. Wie weet wat er kan?
Wim G.
Garnaal

Bericht door Wim G. »

Dit valt samen met de bekende Utrechtse spellendag. Als je niet te veel tafels nodig hebt, zou je even met Enrico & Co kunnen sparren. Wie weet wat er kan?
Zou mooi zijn Anton.
Antoi
Hazelnoot Ridder

Bericht door Antoi »

ik heb daar eens over geinformeerd, maar die zien het niet zo zitten omdat je dan een groep in een groep krijgt. Omdat wij dan voornamelijk Memoir spelen. Opzich is dat een zeer begrijpelijk punt natuurlijk.

Daarnaast weet ik ook niet of het qua ruimte kan. ik hoop meer spelers dan de vorige keer te vinden, dus dan zijn we misschien wel met een man of 15. :thumbup:
syroit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl

Bericht door syroit »

Antoi schreef:ik heb daar eens over geinformeerd, maar die zien het niet zo zitten omdat je dan een groep in een groep krijgt. Omdat wij dan voornamelijk Memoir spelen. Opzich is dat een zeer begrijpelijk punt natuurlijk.

Daarnaast weet ik ook niet of het qua ruimte kan. ik hoop meer spelers dan de vorige keer te vinden, dus dan zijn we misschien wel met een man of 15. :thumbup:
Mocht je in het najaar nog een locatie zoeken. Als wij een spellenzondag houden kan er waar wij zitten gerust een lokaal voor Memoir spelers gebruikt worden. Kost niets, we vragen wel 2 euro entre, maar dat is nog wel te overzien denk ik ;)

PS is in Veldhoven
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Antoi schreef:ik heb daar eens over geinformeerd, maar die zien het niet zo zitten omdat je dan een groep in een groep krijgt. Omdat wij dan voornamelijk Memoir spelen. Opzich is dat een zeer begrijpelijk punt natuurlijk.

Uiteraard ga ik niet over die zaal, maar wellicht helpen de volgende opmerkingen nog een beetje bij het oplossen van een eenmalig agendaprobleem:
- het achterste deel van die zaal heeft volgende mij voldoende ruimte en tafels voor een groepje van 15 man;
- ook onder de overige spelers heb je groepjes die zo'n beetje de gehele dag met elkaar spelen;
- volgens mij zijn jullie niet van 11.00 - 23.00 uur bezig met Memoir. Dan kunnen de liefhebbers in de avond van alles en nog wat spelen.
- hoe meer Memoir, des te minder ruimte voor Roborally.
Willy the Kid
Burgemeester

Bericht door Willy the Kid »

Erwin schreef: - hoe meer Memoir, des te minder ruimte voor Roborally.
Ik zal eens contact op nemen met Jeroen. Misschien wel leuk om een Roborally toernooi te houden dan :twisted: .
Afbeelding
Distefano
Team Bordspelmania

Bericht door Distefano »

Goed idee een roborally toernooi :D
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

Hoorde ik daar iemand Roborallytoernooi zeggen?
Waar?
Wanneer?
Ik kom meteen terug van vakantie!
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
Antoi
Hazelnoot Ridder

Bericht door Antoi »

Update :D

Lokatie: Von Kropffplein 1 4791 HW Klundert
tijd: van 13:00 tot 23:00 (of later)
Kosten: bij de huidige aanmeldingen(13 spelers) €6,- voor de zaalhuur +drinken.

Opzet: Team campagne. we spelen met twee teams een aantal scenario's (in alle bordformaten) in verschillende oorlogsgebieden.
het team wat aan het einde de meeste medailles heeft gewonnen, wint. De scenario's zullen voor zowel de beginnende als de gevorderde speler voldoende uitdaging bevatten.
Ook als je pas later aanwezig kan zijn is het geen probleem, we pakken dan gewoon een extra scenario en je speelt gewoon gezellig mee.

ik verwacht dat de teamcampagne ongeveer van 14:00 - 18:00 duurt. Daarna eten we wat en kan iedereen een eigen scenario opzetten, nieuwe uitbreidingen leren enz.....

Laat mij nog even weten of je definitief komt (ook als je dit al hebt aangegeven), en of je 's avonds op mee eet.(op eigen kosten, ik stel voor pizza te bakken in de gigantische oven).

Hopelijk tot 25 mei!
Enrico
Caballero

Bericht door Enrico »

Veel plezier en succes morgen!

Even terugkomend op de beslissing om het Memoir-toernooi niet tijdens de spellendag in Utrecht te houden: inmiddels blijkt dat de spellendag erg goed bezocht wordt. 40 bezoekers is meer regel dan uitzondering geworden. Het gevolg is dat we hierdoor ook regelmatig een stukje van het achterste deel nodig hebben (we leggen de spellen dan daarin). De mogelijkheid zou daardoor bestaan dat we zelf ruimte tekort hebben.

Daar komt bij dat Memoir voor 2 spelers is en er dus naar verhouding veel tafels nodig zijn. En zoveel tafels hebben we niet. Voor beide activiteiten zou het een teleurstelling zijn als we daardoor niet genoeg speelruimte zouden hebben.
Antoi
Hazelnoot Ridder

Bericht door Antoi »

Hoi Enrico,

Geen enkel probleem hoor, ik denk dat het zo prima opgelost is.
Voor mij is het nu ook lekker dichtbij :)

Daarbij, als iedereen ziet hoe gaaf memoir is dan is het zo jammer dat de andere spellen niet meer gespeeld worden :D
Antoi
Hazelnoot Ridder

Bericht door Antoi »

Helaas, het zit er weer op voor vandaag!

Terugkijkend hebben we een leuke teamplay middag gehad.
om 13:00 was iedereen binnen en konden we na een korte uitleg beginnen met 3 rondes aan scenario's. van overlord tot breakthrough en zowel in Normandië als de pacific werd er flink gestreden.
Met 12 spelers was dit soweiso al geen probleem. Ronde 1 bestond uit 2 Overlords waarna we in ronde 2 en 3 uit elkaar gingen om medailles te verzamelen voor het team. Helaas waren de Axis deze dag superieur in kaarten spelen en dobbelstenen gooien, want de uitslag is enigsinds beschamend. :roll:
Neemt niet weg dat een geslaagde dag was waarin iedereen het vooral erg naar zijn zin heeft gehad.

Bedankt iedereen voor jullie komst, het was mij een waar genoegen jullie te ontvangen in Klundert. Ik vond het vooral erg leuk andere spelers te ontmoeten (zelfs die Memoir'44 nog nooit gespeeld hadden) :) en jullie weer wat te laten zien van de mogelijkheden van Memoir'44

Rest mij denk ik niets anders te zeggen dan:
gelukkig hebben we de foto's nog :o
https://plus.google.com/b/111283227169616839632/photos/11128 3227169616839632/albums/5882014550036976561

Tot een volgende keer!
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Ziet er weer top georganiseerd uit Anton. Leuk dat je dit op je neemt! :clap:
stefaan
Caballero

Bericht door stefaan »

Ziet er inderdaad plezierig uit. De pogingen om iets dergelijks ook in Vlaanderen te organiseren zijn welkom.