Octopush
Moderators: Ereleden, Website beheerders
Forumregels
De BSM-recensenten geven hier hun persoonlijke visie op gespeelde spellen.
Ben je het met hen wel of niet eens? We horen graag jouw reactie, zolang deze rekening houdt met de nettiquette.
De BSM-recensenten geven hier hun persoonlijke visie op gespeelde spellen.
Ben je het met hen wel of niet eens? We horen graag jouw reactie, zolang deze rekening houdt met de nettiquette.
-
Spelmaecker Davy
- Garnaal
- Contacteer:
Octopush
Breinbrekers of IQ-puzzels liggen hier thuis bij de vleet, onder andere van het merk Smart Games. Ook Djeco heeft in deze categorie een spellijn onder de naam “Sologic”.
Vandaag gooien we Octopush op tafel.
In Octopush krijg je een rooster van 3 x 3 voor je. Volgens een opdrachtkaart plaats je daar acht achtzijdige blokken in. In drie stappen probeer je deze blokken al kantelend te verplaatsen in het rooster, zodat je bij stap drie de juiste figuur bekomt.
Makkelijker gezegd dan gedaan. Want deze blokken hebben aan de onderste vier zijdes een andere kleur dan aan de bovenste vier zijdes. In de laatste stap moet het kleurenpatroon dan ook volledig matchen met wat op de opdrachtkaart staat. Bij de eerste levels valt dit nog mee en moet enkel de kleur correct zijn, maar vanaf een bepaald level krijg je blokken waarbij zowel de gekleurde als de niet-gekleurde kant zichtbaar is. Dan moet je echt alle grijze cellen aan het werk zetten om het gevraagde patroon te verkrijgen.
Meestal heb je in dergelijke IQ-puzzels verschillende levels met een opbouwende moeilijkheidsgraad. Ook dit is hier het geval. Maar waar ik bij bijvoorbeeld SmartGames meestal door de eerste levels wandel met de vingers in de neus, merk ik dat je hier vanaf de eerste opdrachtkaart toch al even moet nadenken.
Het spel oogt heel mooi en mocht je dit spel laten staan op een salontafeltje, dan garandeer ik je dat eventuele bezoekers getriggerd worden om ermee aan de slag te gaan. Ik vind het enkel jammer dat in de houder geen plaats is voorzien voor de opdrachtkaarten. Dat zou het helemaal af maken.
In de doos zitten 30 opdrachtkaarten, goed voor 90 levels. Dus je bent wel even zoet en zoals eerder gezegd. Ze zijn wel best pittig, zeker van zodra er ‘schuine’ patronen bij komen.
Kortom, Octopush is een zeer mooie breinbreker en zeker een meerwaarde voor wie op zoek is naar uitdaging vanaf level 1.
• Octopush
• Djeco
• Auteur: Thierry Chapeau
• Vanaf 6 jaar
• Adviesprijs: 24,95 euro
Labels: