Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
The Game Master brengt begin 2016 het strategiespel Mombasa naar de Nederlandse markt. Tijdens Spiel 2015 in Essen kwam dit spel, uitgegeven door Eggertspiele, in de top van de charts van de Fairplay list.
rober schreef:Ik denk eerder dat hier Eggertspiele bedoelt wordt.
Denk ik ook (al is The Game Master zo met zichzelf ingenomen - hij vindt zichzelf immers de Brainmaster - dat hij het stiekem vast ook een beetje over zichzelf heeft).
Verrassend dat Mombassa bij deze kleine uitgever opduikt. Ik had dit spel eerder bij 999 Games verwacht.
Vraagje:Met welk ander spel kan je dit vergelijken?
999games had al een spel in het verleden over dat continent.
Het had de eenvoudige naam Afrika
Nu beweer ik zeker niet dat dit hetzelfde is anders zou ik het niet vragen maar bij de eerste blik op het speelbord moest ik spontaan aan dat spel denken.
Wat een onzinnige vergelijkingen allemaal! Ik heb een rijke fantasie, maar bij elk van de genoemde spellen zie ik geen enkele overeenkomst. Als ik zelf een vergelijking mag maken: doordat je in het spel op verschillende 'sporen' kunt spelen (boeken, diamanten, aandelen/handelsposten), moet ik wel aan Russian Railroads denken.
Hoezo? Het kiezen van je kaarten en het bijkopen lijkt toch echt wel op Rokoko. Niet 1 op 1 maar die vergelijking kun je zeker maken.
En de vergelijking met Chicago express gaat denk ik over het aandelenmechanisme.
Mooi dat jij een vergelijking kunt maken met Russian Railroads. Maar ik moet zeggen dat ik dat bijna niet wist omdat ik na de eerste zinnen al bijna was afgehaakt na je onzinnige begin.
Als ik een vergelijking mag maken. Ik vind Mombasa lijken op Carcassonne. Beide zijn spellen die je gezellig kunt spelen met mensen aan tafel die je zelf kunt uitzoeken. Dat is helaas op dit forum niet altijd zo.
grunnboy schreef:
Als ik een vergelijking mag maken. Ik vind Mombasa lijken op Carcassonne. Beide zijn spellen die je gezellig kunt spelen met mensen aan tafel die je zelf kunt uitzoeken. Dat is helaas op dit forum niet altijd zo.
grunnboy schreef: