10 Jaar Quined: Haspelknecht, Xanadú en meer

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Ugur
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Lord of Complaints
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Re: 10 Jaar Quined: Haspelknecht, Xanadú en meer

Bericht door Ugur »

Na mijn ervaringen met de eerste twee spellen uit de trilogie (Ruhrschifffahrt twee keer gespeeld, Kohle & Kolonie na het lezen van de regels tot de vergetelheid veroordeeld) had ik deel drie eigenlijk bij voorbaat afgeserveerd, maar op basis van de uiteenzetting van Erwin is het wellicht toch in ieder geval nog een blik waard.
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.

Labels:
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse

Bericht door dirk »

Ugur schreef:Na mijn ervaringen met de eerste twee spellen uit de trilogie (Ruhrschifffahrt twee keer gespeeld, Kohle & Kolonie na het lezen van de regels tot de vergetelheid veroordeeld) had ik deel drie eigenlijk bij voorbaat afgeserveerd, maar op basis van de uiteenzetting van Erwin is het wellicht toch in ieder geval nog een blik waard.
Ik vond Ruhrschiffahrt en Kohle & Kolonie meer dan oké. Spijtig dat ze inderdaad niet genoeg op tafel komen, cult of the new probleem, maar als deze zo goed is als zijn voorgangers wil ik hem zeker eens gespeeld hebben
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Contacteer:

Bericht door Erwin »

Ik heb vanmiddag voor het eerst de Nederlandstalige spelregels van Haspelknecht gelezen. De taalfouten zijn verdomd storend. Prutswerk!
finalstruggle
Geheim Genootschap

10 Jaar Quined: Haspelknecht, Xanadú en meer

Bericht door finalstruggle »

Erwin schreef:Ik heb vanmiddag voor het eerst de Nederlandstalige spelregels van Haspelknecht gelezen. De taalfouten zijn verdomd storend. Prutswerk!
Ik moet deze mening ook delen, erg verwarrend. Wat ik mij herinner is dat er wordt gesproken over de eerst en een tweede half jaar. Het spel bestaat uit 3 jaren. Ik vond dit erg slecht vertaald/verwoord.

In het Engels wordt er gesproken letterlijk over einde van jaar 1 en jaar 2 (even vrij vertaald)

Verzonden vanaf mijn iPhone 5S
met behulp van Tapatalk
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Contacteer:

Bericht door Erwin »

finalstruggle schreef:Ik moet deze mening ook delen, erg verwarrend. Wat ik mij herinner is dat er wordt gesproken over de eerst en een tweede half jaar. Het spel bestaat uit 3 jaren. Ik vond dit erg slecht vertaald/verwoord.

In het Engels wordt er gesproken letterlijk over einde van jaar 1 en jaar 2 (even vrij vertaald)
Naast de taalfouten staan er inderdaad ook een paar regelfouten in de Nederlandstalige handleiding.

In jouw voorbeeld hebben ze het over de eerste en de tweede helft van het spel. Erg vreemd bij een spel dat uit drie rondes bestaat.
finalstruggle
Geheim Genootschap

Erwin schreef:
finalstruggle schreef:Ik moet deze mening ook delen, erg verwarrend. Wat ik mij herinner is dat er wordt gesproken over de eerst en een tweede half jaar. Het spel bestaat uit 3 jaren. Ik vond dit erg slecht vertaald/verwoord.

Naast de taalfouten staan er inderdaad ook een paar regelfouten in de Nederlandstalige handleiding.

In jouw voorbeeld hebben ze het over de eerste en de tweede helft van het spel. Erg vreemd bij een spel dat uit drie rondes bestaat.
Ja klopt kon het me even niet meer herinneren hoe het nu verkeerd werd beschreven! Het zou fijn zijn als de regels herschreven worden en als pdf worden gedeeld.

met behulp van Tapatalk
16 Feet Pauly
Critico
Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!
Contacteer:

Bericht door 16 Feet Pauly »

FinalStruggle,

Als jij daar mee zou willen helpen dan moedig ik dat alleen maar aan. Stuur me anders even een PM.
finalstruggle
Geheim Genootschap

16 Feet Pauly schreef:FinalStruggle,

Als jij daar mee zou willen helpen dan moedig ik dat alleen maar aan. Stuur me anders even een PM.
Hi Paul,

Mijn Engels en Nederlands grammatica is te slecht om regels te schrijven dan krijg je nog net geen Google translate kwaliteit.

met behulp van Tapatalk
Plaats reactie