Dominion: Empires

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Plaats reactie
BaSL
Team Bordspelmania

Dominion: Empires

Bericht door BaSL »

Dominion wordt nog verder uitgebreid. Dit jaar verschijnt bij Rio Grande Games Dominion: Empires. In deze set onder andere kaarten waar je pas later voor hoeft te betalen en nieuwe manieren om punten te scoren.

Afbeelding

Via Rio Grande Games:
The world is big and your kingdom gigantic. It's no longer a kingdom really; it's an empire — which makes you the emperor. This entitles you to a better chair, plus you can name a salad after yourself.

It's not easy being emperor. The day starts early, when you light the sacred flame; then it's hours of committee meetings, trying to establish exactly why the sacred flame keeps going out. Sometimes your armies take over a continent and you just have no idea where to put it. And there's the risk of assassination; you have a food taster, who tastes anything before you eat it, and a dagger tester, who gets stabbed by anything before it stabs you. You've taken to staying at home whenever it's the Ides of anything. Still, overall it's a great job. You wouldn't trade it for the world — especially given how much of the world you already have.

Dominion: Empires is a new expansion for Dominion that contains cards you can buy now and pay for later, piles with two different cards, and Landmarks that add new ways to score. VP tokens and Events return from previous sets.
Afbeelding

Labels:
Mac-S
Genius
Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Dominion: Empires

Bericht door Mac-S »

Ben benieuwd wat ze nu weer aan nieuwe kaarten gaan verzinnen, maar waarschijnlijk wacht ik nog even met de aanschaf want ik heb nog lang niet alle kaarten uit Adventures al gespeeld.

Ik ken trouwens ook mensen die na Adventures zeiden over hun zelf-geknutselde Dominion-opbergsysteem: nu kan er geen uitbreiding meer bij... :crazy:
Bruno
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Just my luck

Bericht door Bruno »

Mac-S schreef:Ben benieuwd wat ze nu weer aan nieuwe kaarten gaan verzinnen, maar waarschijnlijk wacht ik nog even met de aanschaf want ik heb nog lang niet alle kaarten uit Adventures al gespeeld.

Ik ken trouwens ook mensen die na Adventures zeiden over hun zelf-geknutselde Dominion-opbergsysteem: nu kan er geen uitbreiding meer bij... :crazy:
Die ken ik ook. (is dat nu zelfkennis?)
Eerst maar eens kijken of ik er nóg een uitbreiding bij zou willen. Adventures breekt al behoorlijk uit het stramien van Dominion en ik weet niet of meer opsmuk wel werkt. Voor een beginnend speler zijn er ondertussen wel heel veel kleine uitzonderingen waardoor het eenvoudige Dominion steeds intimiderender overkomt.

Daarnaast; Het toepassen van regels wordt steeds moeilijker. Door de exponentiële groei van combinaties treden er steeds meer uitzonderingen op waar rulings voor 'verzonnen' moeten worden. Doet me aan de beginjaren van Magic denken.
suzanne24
Geheim Genootschap

Bericht door suzanne24 »

Bruno schreef:
Mac-S schreef:Ben benieuwd wat ze nu weer aan nieuwe kaarten gaan verzinnen, maar waarschijnlijk wacht ik nog even met de aanschaf want ik heb nog lang niet alle kaarten uit Adventures al gespeeld.

Eerst maar eens kijken of ik er nóg een uitbreiding bij zou willen. Adventures breekt al behoorlijk uit het stramien van Dominion en ik weet niet of meer opsmuk wel werkt. Voor een beginnend speler zijn er ondertussen wel heel veel kleine uitzonderingen waardoor het eenvoudige Dominion steeds intimiderender overkomt.

Daarnaast; Het toepassen van regels wordt steeds moeilijker. Door de exponentiële groei van combinaties treden er steeds meer uitzonderingen op waar rulings voor 'verzonnen' moeten worden. Doet me aan de beginjaren van Magic denken.
Gelukkig heb ik voorlopig nog lekker veel ruimte in mijn geknutselde Dominion koffer:)
Afbeelding
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Bericht door maxitaxi777 »

suzanne24 schreef:
Bruno schreef:

Gelukkig heb ik voorlopig nog lekker veel ruimte in mijn geknutselde Dominion koffer:)
Hier gaat het denk ik ook nog wel lukken :), zij het desnoods door de dubbele kaarten (dwz deze aanwezig in basis en intrige) te verwijderen.
Plaats reactie