Bonuskaart Dominion bij Spel!
Moderators: Ereleden, Website beheerders
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
- Dagmar
- Geheim Genootschap
- Contacteer:
-
aicirtap
- Critico
- Contacteer:
En wat is de zwarte markt?
Ik zag net een omschrijving van de Gazant en ik vind het geen nuttig kaart.
De gazant houdt in de 5 bovenste kaarten van je deck omdraaien, de tegenspeler kiest er 1 uit en die moet je afleggen. Als ie nou uit spel gehaald wordt is het een hele andere zaak. Maar anders lijkt het erg op de spion.
Ik zag net een omschrijving van de Gazant en ik vind het geen nuttig kaart.
De gazant houdt in de 5 bovenste kaarten van je deck omdraaien, de tegenspeler kiest er 1 uit en die moet je afleggen. Als ie nou uit spel gehaald wordt is het een hele andere zaak. Maar anders lijkt het erg op de spion.
- Bartjes!
- Uitgever
Het lijkt mij wel een handige kaart.
Je mag 5 kaarten omdraaien, waarvan je er slechts 1 af hoeft te leggen (enige nadeel is dus, dat een tegenspeler bepaalt welke). Maar in de basis betekent dat dus dat je in één klap je hand aanvult met 4 (!) kaarten.
De spion werkt heel anders. Als jij een spion speelt, draait elke speler (inclusief jijzelf) de bovenste kaart van zijn/haar deck om. En jij bepaalt wie zijn kaart op handen mag nemen en wie 'm af moet leggen.
De zwarte markt werkt als volgt: aan het begin van het spel wordt de 'zwarte markt'-stapel opgebouwd uit 1 kaart van alle aktiekaarten die niet in het spel zijn. Met een zwarte markt trekt de speler de bovenste 3 kaarten van de 'zwarte markt'-stapel open. Hij mag 1 kaart aanschaffen en de overige 2 kaarten komen onderaan op de stapel.
Je mag 5 kaarten omdraaien, waarvan je er slechts 1 af hoeft te leggen (enige nadeel is dus, dat een tegenspeler bepaalt welke). Maar in de basis betekent dat dus dat je in één klap je hand aanvult met 4 (!) kaarten.
De spion werkt heel anders. Als jij een spion speelt, draait elke speler (inclusief jijzelf) de bovenste kaart van zijn/haar deck om. En jij bepaalt wie zijn kaart op handen mag nemen en wie 'm af moet leggen.
De zwarte markt werkt als volgt: aan het begin van het spel wordt de 'zwarte markt'-stapel opgebouwd uit 1 kaart van alle aktiekaarten die niet in het spel zijn. Met een zwarte markt trekt de speler de bovenste 3 kaarten van de 'zwarte markt'-stapel open. Hij mag 1 kaart aanschaffen en de overige 2 kaarten komen onderaan op de stapel.
- Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Contacteer:
- henk.rolleman
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: https://www.instagra
- Contacteer:
Daar was ik ook oververbaast. Ik heb een Engelse versie wat ik eigenlijk wel jammer vindt. Als iemand hem wil ruilen voor de Nederlandse?Erwin schreef:Ducosim website schreef:Sommigen van u hebben de Engelse kaart Envoy ontvangen, omdat er te weing exemplaren van de Nederlandse kaart De Gezant bleken te zijn
Het was een leuk idee van Ducosim en 999 Games, maar helaas blijkt de uitvoering matig.
- Peter Hein
- Burgemeester
- Persoonlijke Ondertitel: spellengek
- Contacteer:
Te weinig exemplaren? Ik heb de Gezant (NL) anders nog te koop zien liggen op de Ducosim-spellenbeurs in mei. 999 heeft blijkbaar andere afnemers gevonden dan alleen Spel!Erwin schreef:Het was een leuk idee van Ducosim en 999 Games, maar helaas blijkt de uitvoering matig.Ducosim website schreef:Sommigen van u hebben de Engelse kaart Envoy ontvangen, omdat er te weing exemplaren van de Nederlandse kaart De Gezant bleken te zijn
-
dominique
- Hazelnoot Ridder
- Contacteer:
De Engelstalige "Intrigue"-uitbreiding is hier ondertussen ook op de deurmat geploft. Ik hoop van ganser harte dat 999 deze voor de bezitters van de Nederlandstalige editie ook op de markt brengt. Autonoom speelbaar (weer 500 kaarten!) of lekker moduleerbaar met de basisversie. En niet te versmaden!
https://detafelplakt.com/
- Erwin
- Nieuwsreporter
- Contacteer:
- Erwin
- Nieuwsreporter
- Contacteer:
- henk.rolleman
- Geheim Genootschap
- Contacteer:
Prima, een Schwarzmarkt had ik ook gehad in Spielbox maar die is al naar een duitstalig iemand gegaanErwin schreef:Ik wil 'm wel met je ruilen. Ik hoor wel of het nog nodig is.henk.rolleman schreef: Daar was ik ook oververbaast. Ik heb een Engelse versie wat ik eigenlijk wel jammer vindt. Als iemand hem wil ruilen voor de Nederlandse?
Heb je al een Schwarzmarkt? Zo nee, krijg je die erbij.
- Erwin
- Nieuwsreporter
- Contacteer:
- henk.rolleman
- Geheim Genootschap
- Contacteer:
- Zedaeni
- Grote Dienaar
Re: Bonuskaart Dominion bij Spel!
Mocht er iemand nog nederlandse promo's voor Dominion hebben liggen dan hou ik me aanbevolen!