Ticket to Ride: Track Switcher

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Plaats reactie
SvAtje
Standaard moderator

Ticket to Ride: Track Switcher

Bericht door SvAtje »

Ticket to Ride van designer Alan R. Moon betreedt nu ook de logische puzzels met hun nieuwste aankondiging: Ticket to Ride: Track Switchers. Het betreft een samenwerking met Mixlore, het label van de Logiquest serie van 3D-breinbrekers.

In deze solitaire 3D-puzzel moet de locomotief over diverse sporen heen en weer rijden om de gekleurde wagons in de gewenste volgorde te krijgen. Hoe minder bewegingen, hoe hoger de score. Het spel bevat 40 puzzels om op te lossen. De moeilijkheidsgraad loopt op met meerdere locomotieven en tot maximaal vijf wagons en kapotte treinsporen.
  • Spelers: 1 spelers
  • Leeftijd: vanaf 12 jaar
Website uitgever:
Bijlagen
A9D92219-F6E0-4992-9207-3CB0696E0FD3.jpeg

Labels:
Arjen T.
Veenboer
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Ticket to Ride: Track Switcher

Bericht door Arjen T. »

Ik hou wel van dit soort puzzelspelletjes / breinbrekers. Ik ben bang dat deze ook wel in de kast gaat komen.
We've got a winner!
mazinho
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Completionist
Contacteer:

Bericht door mazinho »

Wat denken jullie? Zou dit in aanmerking komen voor een Gouden Ludo of Nederlandse Spellenprijs of is het speelgoed in plaats van een spel? Slim van ze, het TTR artwork voelt meteen vertrouwd en prettig.
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding
Stijnhoofd
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo
Contacteer:

Bericht door Stijnhoofd »

mazinho schreef: Wat denken jullie? Zou dit in aanmerking komen voor een Gouden Ludo of Nederlandse Spellenprijs of is het speelgoed in plaats van een spel? Slim van ze, het TTR artwork voelt meteen vertrouwd en prettig.
Ik zou het niet direct een spel noemen (hij staat ook (nog?) niet op BGG), maar het TTR-sausje brengt je aan het twijfelen. Ik heb meerdere van deze breinbrekers thuis maar zie dit niet als spellen maar eerder als pure hersen-exercitie. De vraag komt dan wel op hoe je puzzelspellen als Klus Geklaard! (AKA Memory) moet classificeren.
Recent speelde ik...

Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Contacteer:

Bericht door Erwin »

mazinho schreef: Wat denken jullie? Zou dit in aanmerking komen voor een Gouden Ludo of Nederlandse Spellenprijs of is het speelgoed in plaats van een spel? Slim van ze, het TTR artwork voelt meteen vertrouwd en prettig.
In mijn boekje vormen spellen een subcategorie van speelgoed.

Ik zocht het onderscheid zelf altijd in spel versus puzzel. Dus zou ik dit vroeger een puzzel hebben genoemd. Maar met al het solitaire geweld van de laatste tijd twijfel ik aan nut en noodzaak van dit onderscheid.
olavf
El Capitan

Bericht door olavf »

Erwin schreef:
In mijn boekje vormen spellen een subcategorie van speelgoed.

Ik zocht het onderscheid zelf altijd in spel versus puzzel. Dus zou ik dit vroeger een puzzel hebben genoemd. Maar met al het solitaire geweld van de laatste tijd twijfel ik aan nut en noodzaak van dit onderscheid.
Ik zie toch wel een verschil tussen een spel en een puzzel: een puzzel heeft één unieke oplossing of een optimale oplossing. Daarbij is er dan ook een optimale weg daarnaartoe. Een solospel heeft dat niet. Een solospel kun je winnen, zonder optimaal te spelen.
Dit "spel" lijkt mij een puzzel.
delia
Party Animal

Bericht door delia »

Stijnhoofd schreef:
mazinho schreef: Ik zou het niet direct een spel noemen (hij staat ook (nog?) niet op BGG.
Volgens mij komen dit soort puzzelspellen niet op BGG, rush hour en dergelijke staan er ook niet op.
Afbeelding
Plaats reactie