Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
De welbekende designer Phil Walker-Harding waagt zich aan de lama’s in het tactische tegelspel Lamaland dat bij 999 Games gaat verschijnen.
De spelers zijn boeren die in het berglandschap akkers gaan aanleggen om cacao, maïs en aardappelen te telen. Er worden dorpelingen ingehuurd om de oogst te optimaliseren. De opbrengsten van de oogst wordt gebruikt om lama’s te kopen, want die zijn punten waard. Deze lama’s beperken echter wel je beschikbare akkers, dus is het zaak goed te plannen. De per spel wisselende doeltegels bepalen aan welke voorwaarden je moet voldoen om extra punten te scoren en zorgen voor variatie in ieder spel. Het spel bevat regels voor zowel beginnende als gevorderde spelers.
Dit is een nieuw spel van 999Games dat vanaf 1 juli verkrijgbaar is in de fysieke winkels. Vanaf oktober ook bij de internetaanbieders.
Gek genoeg is er nog totaal geen reviewfilmpje (ook niet in een andere taal) over te vinden en volgens mij is dat best bijzonder voor een spel dat al op de Nederlandse markt is verschenen.
Het spel is van dezelfde auteurs als bijv. Berenpark dus ik ben wel benieuwd hier naar.
Leuk stuk Erwin, maar ik bedoel echt review filmpjes (in welke taal dan ook). Die zijn er nog helemaal niet en dat terwijl het spel al in de Nederlandse schappen ligt. Ik kan mij niet herinneren bij welk spel dat ook is voorgekomen.
WTULTC schreef:
Leuk stuk Erwin, maar ik bedoel echt review filmpjes (in welke taal dan ook).
Dit was mij volkomen helder. Ik gun ieder zijn voorkeur. Mijn berichtje was bedoeld voor spelers die wel willen lezen hoe een nieuw spel in elkaar steekt.
WTULTC schreef:
Dit is een nieuw spel van 999Games dat vanaf 1 juli verkrijgbaar is in de fysieke winkels. Vanaf oktober ook bij de internetaanbieders.
Gek genoeg is er nog totaal geen reviewfilmpje (ook niet in een andere taal) over te vinden en volgens mij is dat best bijzonder voor een spel dat al op de Nederlandse markt is verschenen.
Het spel is van dezelfde auteurs als bijv. Berenpark dus ik ben wel benieuwd hier naar.
Het is niet enkel een spel van 999 games, maar wordt ook uitgegeven door het Duitste Lookout games en het Poolse Lacerta.
Misschien lijkt het raar in tijden van Kickstarters met massa's preview video's, maar ik heb nog wel spellen geweten met bijna geen reviews hoor, geschreven of gefilmd. Ik kan er nu direct geen bedenken, maar zeker voor spellen die op Spiel verschijnen geldt dat wel eens, daar zit ik vaak te wachten op een 'ping' van mijn subscriptions tot er over één van de spellen van mijn interesselijst eindelijk eens iets verschijnt. Maar dit is natuurlijk al uit, wat nog een verschil is.
Ik ben alleszins wel geïnteresseerd, het thema is een beetje gek, wat ik wel leuk vind, en het spelprincipe heb ik nog niet en klinkt wel interessant. De cover daarentegen is wel oerlelijk
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
Vandaag was ik in Wil'm Spellen in Veghel en daar lag dit spel op tafel. En natuurlijk meteen even een beurt gespeeld. (voor een heel spel was geen tijd, maar heb nu wel een eerste indruk)
Ik heb gingerbread house waaraan Erwin refereert nooit gespeeld, dus kan ten opzichte van dat spel geen vergelijking geven.
Voor mij leek het spel veel op number 9. met als toevoeging dat je nu opbrengsten krijgt en opdrachten probeert te vervullen.
De Lama's die je krijgt als je punten haalt zitten je daarna mogelijk in de weg, omdat je daar niet meer kan bouwen.
Het materiaal is mooi en degelijk. De filmpjes zullen binnenkort wel komen, verwacht dat die leegte snel opgevuld zal worden.
Dat is toevallig liefde_is, want daar kom ik ook wel eens en binnenkort ga ik hem daar ook uitproberen. Ik wist al dat die daar ter demo ligt namelijk.
Inmiddels bij Wilm in Veghel geweest en het spel ook gespeeld. Leuk spel waarbij je met een beetje puzzelen ervoor moet zorgen dat je inkomsten krijgt maar ook ruimte overhouden moet houden voor de lama's. Enkele vraagtekens (maar misschien speelde we het verkeerd) zet ik wel over de 4 scoremarkers. Deze zet je vrijwel meteen in want je wilt njet dat iemand anders met de meeste punten van de doelkaarten ervan door gaat. Dus nog voordat je aan een doel voldoet. Meteen bij wellicht de eerste tegel als je het land groter maakt.
Daarnaast hadden we bij ons een merkwaardig einde. Een speler had al 10 lama's geplaatst maar er werd nog niet voldaan aan een van de 2 speleindcondities (2 rijen van dezelfde soort lama's zijn op of dacht ik 4 soorten tegels). Hierdoor ging het spel nog een paar rondes door terwijl een speler dan eigenlijk alleen maar voedsel kan verzamelen dat ook punten waard is.
Om het te vergelijken met Berenpark en Gingerbreadhouse na 1 speelsessie vind ik wat lastig. Berenpark vind ik leuk en heb ik zelf en Gingerbreadhouse speel ik graag. Ik heb het spel niet gekocht. Daarvoor is het mij niet vernieuwend genoeg.