Bouw het beste fruitimperium in Juicy Fruit

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Plaats reactie
SvAtje
Standaard moderator

Bouw het beste fruitimperium in Juicy Fruit

Bericht door SvAtje »

Juicy Fruit is de nieuwe titel die 999 Games heeft aangekondigd.

In dit kleurrijke tegelspel exporteer je fruit vanaf je eigen tropische eiland. Je kunt er schepen mee volladen en daarmee punten scoren. Elk volgeladen schip zorgt voor meer ruimte op je eiland. Je kunt ook fruit investeren in kleine bedrijven die je op je eiland kunt plaatsen en je veel punten kunnen gaan opleveren. Maar wees er snel bij, want anders gaan je tegenstanders er met deze bedrijven vandoor.
Het spel bevat meerdere varianten en diverse solomodi.

Het spel is ontworpen door Christian Stöhr en de vrolijke illustraties zijn verzorgd door Annika Heller.
  • Spelers: 1-4 spelers
  • Leeftijd: vanaf 8 jaar
  • Speelduur: 20-50 minuten
Website uitgever:
Bijlagen
1651F37C-EFA6-4EB4-8922-E379D1FE638F.jpeg

Labels:
roubosga
El Capitan

Re: Bouw het beste fruitimperium in Juicy Fruit

Bericht door roubosga »

Prachtig uitgevoerd met mooie houten vruchten. Ik hoop deze morgen te gaan spelen.
Even een opmerking, in het Engels heet deze Juicy Fruits. Maar fruits is geen Nederlands, dus heeft men er ‘Fruit’ van gemaakt, prima. Maar het woord ‘Juicy’ dan?
Vreemd vertaald als je het mij vraagt.
Afbeelding
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door The Iced One »

Ik ben alvast benieuwd naar je mening dan roubosga :wink:
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Bericht door Erwin »

roubosga schreef: Prachtig uitgevoerd met mooie houten vruchten. Ik hoop deze morgen te gaan spelen.
Even een opmerking, in het Engels heet deze Juicy Fruits. Maar fruits is geen Nederlands, dus heeft men er ‘Fruit’ van gemaakt, prima. Maar het woord ‘Juicy’ dan?
Ik heb zelf de indruk dat Juicy Fruit beter Engels is en dat het daaraan ligt.
roubosga
El Capitan

Bericht door roubosga »

Erwin schreef:
roubosga schreef: Prachtig uitgevoerd met mooie houten vruchten. Ik hoop deze morgen te gaan spelen.
Ik heb zelf de indruk dat Juicy Fruit beter Engels is en dat het daaraan ligt.
Haha zo kun je het ook bekijken LOL
Afbeelding
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Op de reclame adverteert KFC ook met juicy kip en de Mac met een juicy kipburger dus het zal wel kunnen tegenwoordig.
olavf
El Capitan

Bericht door olavf »

Edwin84 schreef:
Op de reclame adverteert KFC ook met juicy kip en de Mac met een juicy kipburger dus het zal wel kunnen tegenwoordig.
Jaja, dus kip is ook fruit. :lol: Weer wat geleerd.
roubosga
El Capitan

Bericht door roubosga »

The Iced One schreef: Ik ben alvast benieuwd naar je mening dan roubosga :wink:
Zoals gevraagd.
Vanmorgen 2x gespeeld met mijn dochter.
Het mechanisme is niets vernieuwends: verzamel grondstoffen en lever ze in voor overwinningspunten, daar hebben we er tientallen van in de kast staan.
Maar de uitvoering en het thema zijn gewoon goed. Ook heb ik weer iets geleerd, namelijk de vrucht "Mangistan". Ik had er nog nooit van gehoord, maar volgens Van Dale is dit de fijn smakende vrucht van een Oost-indische boom (Garcinia mongostana). Het wordt ook wel geschreven als mongostan; manggistan of mangis.

Het is een licht spel, licht in de vorm van dat je nooit gebrek hebt aan goederen. Als je bijv. bananen nodig hebt kun je deze praktisch altijd nemen.
Eigenlijk zit er een race-element in: zorg dat je de meeste punten hebt en maak dan het spel af.
Je vruchten kun je inzetten om boten van je eilandbord weg te doen, ondernemingsfiches te claimen of vooruit te gaan in de "Juicefabriek". Verder kun je nog ijs- of milkshakefiches kopen.
Er is een fiche op het "licentiespoor" dat naar beneden gaat zodra er een ondernemingsfiche wordt genomen of zodra er een stapel ijs- of milkshakefiches leeg is. Staat de licentiefiche op 0 dan is het spel voorbij.
We hebben geleerd dat je niet te hard van stapel moet lopen. In het eerste spel kocht mijn dochter al snel het "Ecohotel" van 18 punten waardoor ze een enorme voorsprong had. Maar deze tegel neemt 4 plekken in op je eilandbordje zodat je de rest van het spel minder vruchten kunt scoren. Ze eindigde dan ook met een forse achterstand.
Conclusie: Leuk tussendoortje dat in een half uurtje wegspeelt.
Afbeelding
Plaats reactie