Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen
Moderators:Ereleden, Website beheerders
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Hans im Glück heeft aangekondigd dat in het najaar een coöperatieve versie van Carcassonne verschijn onder de naam Nebel über Carcassonne, uiteraard ontwikkeld door meester-Carcassonne Klaus-Jürgen Wrede. Meer details zullen in de loop van dit jaar volgen.
Het betreft een zelfstandig te spelen spel dat ook in de reeds bestaande Carcassonne wereld kan worden geïntegreerd en daarmee dus ook als uitbreiding worden gebruikt.
In de coöperatieve versie dalen nevels over de weiden van Carcassonne gevuld met geesten die de spelers gezamenlijk dienen te overwinnen. De behekste grond van de kerkhoven dient te worden ingedamd en spookkastelen moeten worden overwonnen, zodat ze de spelers tot nut kunnen zijn. Mochten de geesten niet zijn verslagen voordat er voldoende punten zijn verzameld, dan verliezen de spelers het spel.
Grappige richting voor een spin-off; dat dit niet veel eerder is verschenen. Ik vind het puzzelen in Carcassonne een leuk aspect, maar de (vaak negatieve) interactie niet. Wellicht iets voor mij ?
Dat spel was natuurlijk nog niet genoeg uitgemolken..
Ik wacht wel op de big box versie met de escape room variant en collectable cardversie. Misschien ook nog iets met variabele eigenschappen van de verschillende kleuren meeples?
Leuk nieuws dit.
Ik ga in ieder geval niet wachten op de NL versie.
Zodra deze uit is komt hij in de collectie.
Je kunt nooit te veel Carcassonne versies hebben.
Leuk, maar eigenlijk zou deze versie met 2 verschillende tekeningen uit moeten komen. Ik heb van alle uitbreidingen de versies met de oude tekeningen en aangezien coöperatief spelen mij enorm aanspreekt baal ik ervan dat deze dus met de nieuwe tekeningen uitkomt. Dit bederft de sfeer vind ik als ik met 2 verschillende tekeningen ga spelen.
WTULTC schreef:
Leuk, maar eigenlijk zou deze versie met 2 verschillende tekeningen uit moeten komen. Ik heb van alle uitbreidingen de versies met de oude tekeningen en aangezien coöperatief spelen mij enorm aanspreekt baal ik ervan dat deze dus met de nieuwe tekeningen uitkomt. Dit bederft de sfeer vind ik als ik met 2 verschillende tekeningen ga spelen.
Ik vond de oude tekeningen sowieso mooier. Dit is me te veel eenheidsworst. Maar smaken verschillen natuurlijk; er zullen ook fans zijn van de nieuwe art.
Ben ik de enige hier die gelijk denkt "Laat maar", bij het lezen van het woord coöperatief? De enige coöperatieve spellen die ik tot nu toe kan waarderen, zijn Codenames duet en De Crew. Alle anderen die ik speelde (pandemie, verboden eiland, flashpoint, hanabi, enz.) konden mij niet bekoren.
@ Johanna, dat is persoonlijke smaak. Ik vind coöperatieve spellen erg leuk. Bijv. van Wingspan speel ik de coöperatieve modus samen met vriendin tegenwoordig vaker dan tegen elkaar. We zijn inmiddels zo goed, dat we de moeilijkheidsgraad van 5 naar 6 punten per kaart hebben verlegd (lees: in het boekje staat 5 punten de max is dus 6 bestaat eigenlijk niet, zo wellicht dus te moeilijk zijn volgens de makers). Paleo vind ik ook leuk.
De Crew blijft een topper. Ik zie wel gebeuren dat die over 10 jaar nog steeds in de winkels zal liggen. Het is immers zover ik weet het enige coöperatieve slagenspel. Het werkt ook nog eens heel goed, dus eigenlijk zouden zelf oudere mensen die bijv. heel veel klaverjassen etc. dit ook gewoon kunnen spelen.
WTULTC schreef:
Het is immers zover ik weet het enige coöperatieve slagenspel.
Niet helemaal, bij Quined Games komt binnenkort Animalia: Preventing Extinction uit, een coöperatief slagenspel voor 1 tot 3 spelers wat al enkele jaren in ontwikkeling is, nog van voordat De Crew verscheen.
maxitaxi777 schreef:
Niet helemaal, bij Quined Games komt binnenkort Animalia: Preventing Extinction uit, een coöperatief slagenspel voor 1 tot 3 spelers wat al enkele jaren in ontwikkeling is, nog van voordat De Crew verscheen.
Klopt, die had ik al gespeeld voordat Kosmos de eerste aankondiging van Die Crew deed. Vond het sneu dat dit spel als het ware werd ingehaald voordat het zijn eigen innovatieve gehalte voor het voetlicht kon brengen.
Johanna schreef:
Ben ik de enige hier die gelijk denkt "Laat maar", bij het lezen van het woord coöperatief? De enige coöperatieve spellen die ik tot nu toe kan waarderen, zijn Codenames duet en De Crew. Alle anderen die ik speelde (pandemie, verboden eiland, flashpoint, hanabi, enz.) konden mij niet bekoren.
Coöperatief trekt me wel minder dan gewoon tegen elkaar spelen. Maar sommige titels zoals Paleo bijvoorbeeld waren dan weer wel interessant genoeg.
Persoonlijk speel ik het genre nooit maar het hele dungeon crawler gebeuren incl. Zombicide en veel spellen met miniaturen is natuurlijk ook coöperatief.