Opnieuw dobbelen met Boonanza: Het Dobbelspel

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Plaats reactie
SvAtje
Standaard moderator

Opnieuw dobbelen met Boonanza: Het Dobbelspel

Bericht door SvAtje »

Boonanza: Het Dobbelspel van spelontwerper Uwe Rosenberg maakt een nieuwe rentree, aldus de aankondiging van 999 Games. De nieuwe uitgave zal een verbeterde vormgeving, nieuwe oogstkaarten en extra materiaal bevatten.

Voor diegenen die Boonanza: Het Dobbelspel niet kennen, een korte uitleg:
Er wordt gedobbeld met dobbelstenen die verschillende boonsoorten bevatten. Met de resultaten van de worpen tracht je de 5 opdrachten van onder naar boven op oogstkaarten te voldoen. De oogstkaart begint waarde te krijgen als je 3 opdrachten hebt vervuld (1 dukaat) en heeft de meeste waarde als alle 5 de opdrachten zijn vervuld (3 dukaten).
Na elke dobbelsteenworp leg je één of meer dobbelstenen apart. Als de vijfde dobbelsteen apart is gelegd, wordt de beurt doorgegeven. Maar pas op: alle andere spelers mogen van jouw dobbelstenen meeprofiteren. Zodra iemand direct na een worp met de dobbelstenen een eigen combinatie kan vormen, mag deze tegenspeler dit op de eigen oogstkaart aangeven.
Zodra een speler 10 dukaten heeft verzameld, eindigt het spel. Er wordt dan nog één keer geoogst en wie daarna de meeste dukaten heeft verzameld, wint het spel.
  • Spelers: 2-5 spelers
  • Leeftijd: vanaf 10 jaar
  • Speelduur: 45 minuten
Website uitgever:
Bijlagen
68AD434F-1463-4020-915F-4CB418D21728.jpeg

Labels:
SuSuQie
Regenmaker

Re: Opnieuw dobbelen met Boonanza: Het Dobbelspel

Bericht door SuSuQie »

Mag ik even zeuren over het feit dat er geen enkele streefdatum of uitgeefdatum genoemd wordt op de 999games website.

Ze schrijven: Op veler verzoek maakt Boonanza: Het Dobbelspel zijn rentree. Nu met verbeterde vormgeving, nieuwe oogstkaarten en extra materiaal! maar ze vergeten deze vele mensen te informeren over wanneer ze naar de winkel kunnen rennen.

Ik weet dat het voor Amigo Spiele een Nahjahrs ausgabe wordt, dan denk ik voor het gemak maar dat dit voor 999 ook zal gelden.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Bericht door Erwin »

SuSuQie schreef: Mag ik even zeuren over het feit dat er geen enkele streefdatum of uitgeefdatum genoemd wordt op de 999games website.

Ze schrijven: Op veler verzoek maakt Boonanza: Het Dobbelspel zijn rentree. Nu met verbeterde vormgeving, nieuwe oogstkaarten en extra materiaal! maar ze vergeten deze vele mensen te informeren over wanneer ze naar de winkel kunnen rennen.

Ik weet dat het voor Amigo Spiele een Nahjahrs ausgabe wordt, dan denk ik voor het gemak maar dat dit voor 999 ook zal gelden.

999 Games communiceert al een tijdje volgens dit patroon: eerst een aankondiging zonder datum, daarna een mededeling bij verkrijgbaarheid. Verstandige aanpak, gezien alle onzekerheden in het productieproces anno 2022.

Leuk dat je enthousiast bent. Ik hoop voor je dat het spel snel wordt uitgerold.
SuSuQie
Regenmaker

Bericht door SuSuQie »

Vrienden van mij hebben dit spel en de dobbelstenen zijn ondertussen praktisch onleesbaar.
Ik hoop dat dat issue met de nieuwe release gefixt is.
Plaats reactie