Samenwerking Geronimo Games en The Game Master

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Plaats reactie
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Samenwerking Geronimo Games en The Game Master

Bericht door Bart »

De Nederlandse uitgever The Game Master en de Belgische uitgever en distributeur Geronimo Games kondigden vorige week aan dat ze voortaan gaan samenwerken. Met onmiddellijke ingang zullen de spellentitels van The Game Master verkrijgbaar zijn langs het ruime distributienetwerk van Geronimo Games. Met deze overeenkomst willen beiden enerzijds de spellencatalogus van The Game Master op meer plaatsen beschikbaar stellen. Anderzijds breidt Geronimo zo zijn aanbod van Nederlandstalige spellen opnieuw uit. King of the Valley, de recenste titel van The Game Master, scoort overal hoge ogen. De eerste editie was al enige tijd uitverkocht, maar is nu opnieuw beschikbaar.

Afbeelding

“The Game Master maakt al 18 jaar lang plezier. We zijn blij dat we dat plezier nu vanuit Geronimo Games kunnen helpen verspreiden in België en Nederland”, zegt Ion Dhont, communicatieverantwoordelijke NL & VL bij Geronimo Games. “The Game Master heeft al heel wat leuke titels uitgebracht zoals onder andere de ludieke Stieren- en Koeien-reeks kaartspellen, de kennersreeks Ports of Europe, het tactische Hotel Amsterdam en het prijswinnende De Ontembare Stad. De topper King of the Valley vult dat lange rijtje sinds vorig jaar mooi aan. Deze spellen vormen een goede aanvulling op onze catalogus voor onze partner-winkels en we zullen de The Game Master-spellen met plezier verder onder de aandacht van spelletjesspelers brengen”, aldus nog Ion.

“Wij zijn erg enthousiast over onze samenwerking met Geronimo Games. Zij hebben verstand van spellen en zijn erin geslaagd de afgelopen jaren een uitgebreid verkoopnetwerk op te bouwen. Ik verwacht dat vooral de spelliefhebber zal profiteren van de beschikbaarheid van onze originele én humoristische titels! Met King of the Valley voorop natuurlijk. Maar ook het populaire kaartspel Stier zoekt Bier zal naar verwachting in België minstens zo goed smaken als in Nederland”, stelt Hans van Tol, eigenaar van The Game Master.

Website:
Bijlagen
GeronimoGameMaster.png
(60.52 KiB) Nog niet gedownload

Labels:
larsje86
Hazelnoot Ridder

Re: Samenwerking Geronimo Games en The Game Master

Bericht door larsje86 »

het verbaasd me dat The Game Master nog bestaat, als ik alleen al de website zie die is van 1900. El Gaucho schijnt wel goed te zijn, maar voor de rest is het toch niet heel best wat er uit komt.

Geronimo is verder prima, maar hopelijk levert dit weer wat vernieuwing bij de Game Master op...
Afbeelding
Lucky Jack
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Feeling lucky...

Bericht door Lucky Jack »

Ik volg dit ook niet helemaal. King of the Valley schijnt wel weer leuk te zijn, maar voor de rest is The Game Master toch een fossiel uit vervlogen tijden zonder al te veel (en grote) releases?
Afbeelding
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Lucky Jack schreef: Ik volg dit ook niet helemaal. King of the Valley schijnt wel weer leuk te zijn, maar voor de rest is The Game Master toch een fossiel uit vervlogen tijden zonder al te veel (en grote) releases?
Destijds in hun hoogtijdagen hadden ze hele toffe spellen vond ik.

El Haucho inderdaad maar ook Cuba en Mombasa.

Opera is ook een goed spel maar deed het wat minder goed.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Contacteer:

Bericht door Erwin »

larsje86 schreef: het verbaasd me dat The Game Master nog bestaat, als ik alleen al de website zie die is van 1900. El Gaucho schijnt wel goed te zijn, maar voor de rest is het toch niet heel best wat er uit komt.

Geronimo is verder prima, maar hopelijk levert dit weer wat vernieuwing bij de Game Master op...
Voor de rest…… https://www.thegamemaster.nl/nl/prijzenkast.htm

Een pagina met de nodige toppers. :wink:
StanTem
Fabrieksmanager
Persoonlijke Ondertitel: Mr. group pledge

Bericht door StanTem »

Tobago wordt hier nog regelmatig gespeeld.
Mijn BBG-profiel: Klik!
Afbeelding
Piet
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Piet »

De website van TGM is inderdaad niet hip en eigentijds, maar er kan bij veel andere uitgevers ook wel over de site gezegd worden. Op die van TGM vind ik alle informatie die ik verwacht te vinden. Dat kan volstaan.
Als het gaat over de spellen die TGM in het verleden heeft uitgebracht, dan is dat toch wat anders. Zij hebben een aantal toptitels naar de Lage Landen gebracht, maar de conjunctuur zat niet altijd mee.
Dat TGM dan een lange tijd nauwelijks iets heeft gedaan, is ook waar, maar ik hoor van iedereen die King of the Valley dat het spel aardig meevalt. Als je dat combineert met nog wat voorraad van oudere toptitels, dan vermoed ik dat het voor Geronimo interessant genoeg is om te gaan samenwerken...
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

The Game Master brengt niet meer zoveel spellen uit als vroeger.

Van Geronimo Games weet ik dat ze in Wallonië (dus Franstalig België) na Asmode de grootste bordspellenuitgever zijn. Onderschat ze dus niet qua hoe groot ze daar nu al zijn.
Ik denk dat de samenwerking vooral gericht is om de bordspellen van Geronimo Games beter te kunnen positioneren op de Nederlandse markt. Ze willen namelijk daar vast meer voeten aan de grond bij krijgen en The Game Master heeft wellicht meer/betere connecties op de Nederlandse spellenmarkt (denk aan spellenwinkels etc..) dan Geronimo tot nu toe zelf heeft.

Daarnaast komen er binnenkort bij Geronimo een aantal mooie titels aan en als ze die via de connecties van The Game Master beter op de Nederlandse markt kunnen zetten is de samenwerking heel logisch.

Uiteindelijk zie ik het zelfs mogelijk nog wel gebeuren dat The Game Master volledig wordt overgenomen door Geronimo Games als de tijd daarvoor goed is (lees: Geronimo Games meer naamsbekendheid heeft gemaakt in Nederland cq na 999Games en White Goblin in Nederland de 3e grootste uitgever is geworden. Even Asmode niet meegeteld want dat is een distributeur).
Afbeelding
StanTem
Fabrieksmanager

Bericht door StanTem »

WTULTC schreef: Even Asmode niet meegeteld want dat is een distributeur).
Asmodee is ook uitgever.

Net als Geronimo Games. Ook zij zijn zowel uitgever als distributeur.
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

StanTem schreef:
Asmodee is ook uitgever.

O ja, noem en nog beter toon mij dan eens een spel op de Nederlandse markt waarbij Asmode duidelijk aan de voorkant op de doos wordt vermeld?
Afbeelding
Piet
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Piet »

WTULTC schreef: Ik denk dat de samenwerking vooral gericht is om de bordspellen van Geronimo Games beter te kunnen positioneren op de Nederlandse markt.
Ik interpreteer de mededeling toch anders, hoor. Geronimo zit nu al binnen in alle speciaalzaken in België en Nederland. Daarnaast hebben ze ook heel wat ketens waar hun spellen beschikbaar zijn. Dan heb ik het niet over hun eigen titels, maar over de immense catalogus waarover zij inmiddels al beschikken.
Voor TGM is het heel logisch om de voorraden mee te kunnen laten bestellen langs het distributiekanaal van Geronimo. Voor een winkelier is het immers veel interessanter van enkele TGM spellen te kunnen meebestellen in een grote bestelling dan alles apart te moeten binnenhalen.
Stel je eens voor dat je als winkelier één exemplaar El Gaucho en 7 exemplaren Valley of the King verkoopt per jaar. Wat zal je betalen aan verzendkosten? Koop die echter aan in één bestelling met wat spellen van Geronimo, van Blue Orange, Renegade, Sit Down,... en je begrijpt onmiddellijk het voordeel.

Voor TGM biedt de samenwerking het voordeel dat ze zich uitsluitend kunnen gaan richten op spelontwikkeling, beurzen en promo. Verzending is niet meer voor hen.
Piet
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Piet »

WTULTC schreef: O ja, noem en nog beter toon mij dan eens een spel op de Nederlandse markt waarbij Asmode duidelijk aan de voorkant op de doos wordt vermeld?
Afbeelding
Bijlagen
dobble.png
StanTem
Fabrieksmanager

Bericht door StanTem »

WTULTC schreef:
StanTem schreef:
Asmodee is ook uitgever.

O ja, noem en nog beter toon mij dan eens een spel op de Nederlandse markt waarbij Asmode duidelijk aan de voorkant op de doos wordt vermeld?
Dat doet er zelfs niet toe.

"Asmodee Group is a leading international games publisher and distributor committed to telling amazing stories through great games"

Ze bezitten de meeste van de studio's waarvoor ze spellen uitgeven, dus zijn ze daarvan uitgever, ook al prijkt er op de doos bijvoorbeeld 'Space Cowboys'. Is eigendom van Asmodee, maar ze distribueren dat dus niet. Daarnaast werken ze samen met andere uitgevers (zoals voor het spel Project L) om het te distribueren.
Afbeelding
Plaats reactie