Ruimteschepen in de maak bij White Goblin Games

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
SvAtje
Standaard moderator

Ruimteschepen in de maak bij White Goblin Games

Bericht door SvAtje »

White Goblin Games heeft zojuist kenbaar gemaakt via social media, dat zij de Nederlandse editie van Starship Captains in 2023 aan haar assortiment zal toevoegen. Het spel is voor 1 tot 4 personen en combineert engine building en action selection.

In Starship Captains ben je net gepromoveerd en heb je bevel over je eerste ruimteschip. Je stuurt een team aan van cadetten, vaandrigs, androïden en officieren – elk met verschillende speciale rollen en eigenschappen. Door medailles te verdienen, kun je je bemanning laten promoveren en trainen zodat ze nog effectiever worden.
Daarnaast kun je je schip upgraden door middel van engine building. Samen met je verbeterde bemanningsleden en je schip verken je een steeds veranderende sterrenstelsel vol gevaarlijke piraten en interplanetaire missies om je reputatie te versterken en beloningen te ontvangen.
Heb jij het in je om je bemanning goed op te leiden en de beste kapitein van het heelal te worden?

Het spel is ontworpen door Peter B. Hofgaard. Het artwork is verzorgd door Mergen Erdenebayar, Jiri Mikovec, Radim Pech, Jakub Politzer en Frantisek Sedlacek.
  • Spelers: 1-4 spelers
  • Leeftijd: vanaf 12 jaar
  • Speelduur: 40-100 minuten
Website uitgever:
Bijlagen
E364BB4E-FA98-4291-A76C-0346D1A98C3C.jpeg

Labels:
Arjen T.
Veenboer
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Ruimteschepen in de maak bij White Goblin Games

Bericht door Arjen T. »

Dit spel stond al op mijn radar, nu de Nederlandse versie op de rol staat wacht ik daar op.
We've got a winner!
655321
Meeple

Re: Ruimteschepen in de maak bij White Goblin Games

Bericht door 655321 »

Hier zou ik ook wel op gewacht hebben; heb ook wel een voorkeur voor White Goblin Games. Jammer genoeg heb ik al de Engelstalige versie. Engels is voor mij geen probleem, maar als een lokale uitgever in de eigen taal een spel op de markt brengt zal ik daar altijd voor gaan (zelfs wanneer de vertaling niet door een Vlaming werd gedaan).
Dat het niet altijd mogelijk is een spel tegelijkertijd met de originele versie uit te brengen begrijp ik, dat de aankondiging laat komt is spijtig.
Ter compensatie kunnen ze misschien de afgrijselijke kartonnen ruimteschepen vervangen door houten of plastic speelstukken. Nu heb ik met een 3d-printer zelf wat spullen in elkaar moeten klungelen.
Afbeelding
Bijlagen
Ships.jpg