Friet of patat?
Moderators: Ereleden, Website beheerders
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
- Edwin84
- Elfenkoning
- siepie
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Contacteer:
Re: Friet of patat?
Als Rotterdammer ben ik het daar helemaal mee eens!Wim G. schreef: Wij Gelderlanders genieten van een patatje met.![]()
Wel erg dat het hier helemaal verder niet over het spel gaat
- WTULTC
- Elfenkoning
In het zuiden van Gelderland is het toch echt al een tijd friet en de friet grens gaat juist naar het noorden omhoog volgens het onderzoek van Rens.Wim G. schreef: Wij Gelderlanders genieten van een patatje met.![]()
- Piet
- Beheerder
- Contacteer:
Klopt.siepie schreef: Wel erg dat het hier helemaal verder niet over het spel gaat![]()
Maar iedereen die hier meepraat zal het spelletje eens proberen als het te spelen is op een beurs of spellendag. Ik toch.
- Edwin84
- Elfenkoning
Om op het spel terug te komen: hoe werkt het met de verschillende doosjes? Zijn dat stand alone versie of uitbreidingen?
Ik nml ook een doos deep fried potatoes en burned potatoes erbij.
- Piet
- Beheerder
- Contacteer:
De gele doos is de Nederlandstalige editie. Ik vermoed dat de twee andere Engelstalige edities zijn.Edwin84 schreef: Om op het spel terug te komen: hoe werkt het met de verschillende doosjes? Zijn dat stand alone versie of uitbreidingen?
- Bert_
- Website beheerder
Ik ben al blij dat er niet "French fries" staat 
- humske
- Wereldkampioen Carcassonne 2011
- Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!
hier in Nijmegen wordt over frietjes gesproken. Ik kom nooit mensen tegen die het over patat hebben.
de site over de friettenten en recensies heeft in Nijmegen al lange tijd bij degene bij mij in de buurt hun laatste recensies gehad. Jammer, want mijn goede friettent waar ik altijd heen ging is gestopt ivm pensioen en ik heb nog geen nieuwe tent waar ik heen ga dus ik wilde wel wat inspiratie op doen
de site over de friettenten en recensies heeft in Nijmegen al lange tijd bij degene bij mij in de buurt hun laatste recensies gehad. Jammer, want mijn goede friettent waar ik altijd heen ging is gestopt ivm pensioen en ik heb nog geen nieuwe tent waar ik heen ga dus ik wilde wel wat inspiratie op doen
~ Always look on the bright side of life ~

- WTULTC
- Elfenkoning
Midden in het centrum van Nijmegen zitten wel een aantal goede zoals de Burcht (dichtbij het Valkhof), in dezelfde straat heb je ook nog Vlaams friet huis Loket 13 en cafetaria Vuurens. Al is het werk een tijd geleden dat ik in het centrum van Nijmegen ben geweest, maar de Burcht steekt er voor mij wel bovenuit.
- Bert B.
- Professor Pimpel
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Bron?WTULTC schreef: Als ik afreis naar België bezoek ik standaard een frituur, want bij Belgen is de friet standaard vers en wordt er nog wel in ossewit gefrituurd. Dit laatste is in Nederland verboden en ...
Wij hebben een frietpot die de ossewit laat smelten op zo'n 70 graden waarna de temperatuur een stuk hoger kan. Zelf gesneden patatjes er in, voorbakken, afbakken en dan heerlijk frietjes eten.
- WTULTC
- Elfenkoning
Hier wordt zelfs beweerd dat ossewit beter is dan plantaardige oliën. https://www.slimlin.nl/frituren-in-ossewit/
Om het keurmerk "Verantwoordelijk frituren" te kunnen krijgen zijn veel friettenten in Nederland overgestapt naar plantaardige oliën. Tevens is dit kenmerk ook handig voor vegetariërs die dan weten dat een zaak niet in dierlijk vet frituurt.
Om het keurmerk "Verantwoordelijk frituren" te kunnen krijgen zijn veel friettenten in Nederland overgestapt naar plantaardige oliën. Tevens is dit kenmerk ook handig voor vegetariërs die dan weten dat een zaak niet in dierlijk vet frituurt.
- siepie
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Contacteer: