Sky Team vliegt naar 999 Games

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Plaats reactie
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Sky Team vliegt naar 999 Games

Bericht door Bart »

Afbeelding

Vorige week kondigde 999 Games officieel aan dat ze de Nederlandse versie van Sky Team zullen uitgeven. Dit zeer goed onthaalde coöperatieve bordspel voor twee spelers wordt in mei 2024 verwacht en zal de eerste drie maanden exclusief te verkrijgen zijn in de spellenspeciaalzaken. Ontwerper van Sky Team is de Franse spelauteur Luc Rémond.

Met Sky Team zitten beide spelers als piloot en co-piloot in de cockpit van een commercieel vliegtuig. Zij bedienen de stuurknuppel en het controlepaneel. Hun doel is om als team samen te werken en het vliegtuig op verschillende luchthavens veilig te laten landen.

Daarvoor moeten spelers de dobbelstenen aan de juiste plekken in de cockpit toewijzen. Beurt na beurt plaatsen ze de dobbelstenen strategisch op het bedieningspaneel en voltooien ze de vlieg- en landingsprocedure: communiceren met de verkeerstoren, de as van het vliegtuig aanpassen, beheer van het motortoerental, de remmen inschakelen, het landingsgestel activeren... Zelfs koffie drinken is een optie om zo de concentratie te verbeteren en de waarde van de dobbelstenen te kunnen wijzigen.

Beide piloten winnen het spel als in de eindronde: er zich geen vliegtuigen op het aanrijspoor bevinden, flaps en landingsstel groen licht vertonen, schakelaars groen licht geven, het vliegtuig volledig horizontaal staat en de snelheidindicatie lager ligt dan de waarde van de remmen. Zachte landing... de passagiers trakteren de piloten op een applaus!
Lukt dit ondanks alle inspanningen van het team niet, dan kan het toestel te veel kantelen met alle gevolgen van dien: van het missen van de luchthaven tot een botsing. En dus het verliezen van het spel.

Er zijn 11 luchthavens te ontdekken -van Montreal tot Tokio- met 21 spannende scenario's geïnspireerd op echte landingsomstandigheden. Wind, kerosinelekken, turbulentie, verkeer, ijs... Iedere luchthaven kent zijn eigen uitdagingen!

Spelauteur Luc Rémond: “De grootste uitdaging was om geen vluchtsimulator te maken, maar een spel te ontwerpen dat emotionele momenten creëert. Na het documenteren van details over vluchtfysica en unieke aspecten van luchthavens, in samenwerking met echte luchtvaartprofessionals, moest ik al deze informatie bundelen in een ontwerp dat bij elk ontwerp emoties en spanningen opriep in ieder spel. In Sky Team vormt het team het hart van het spel. Door en door coöperatief, zonder enige hulp van de zijlijn. Jij kan alleen slagen door je partner te vertrouwen. Je hebt dobbelstenen, maar ook totale controle over de situatie.”

Sky Team is een zeer sterk thematisch spel waarbij samenwerking centraal staat. Sinds Sky Team voor het eerst werd publiek werd voorgesteld op de voorbije internationale spellenbeurzen is Sky Team een instant hit.

Sky Team (999 Games - 2024)
  • spelontwerper: Luc Rémond
  • grafisch werk: Eric Hibbeler en Adrien Rives
  • aantal spelers: 2
  • leeftijd: vanaf 12 jaar
  • spelduur: 20 minuten
Website uitgever: 999 Games
Bijlagen
SkyTeam_Content_EN.jpg
pic7913713[1].png
(117 KiB) Nog niet gedownload

Labels:
mark.verheijen
PIONier

Re: Sky Team vliegt naar 999 Games

Bericht door mark.verheijen »

Ha, is het een idee om de afbeeldingen voortaan een maxwidth mee te geven? Het valt mij op dat de layouts van de meeste nieuwsitems helemaal uit verband getrokken wordt door een te grote afbeelding
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!

Bericht door Bart »

mark.verheijen schreef: Ha, is het een idee om de afbeeldingen voortaan een maxwidth mee te geven? Het valt mij op dat de layouts van de meeste nieuwsitems helemaal uit verband getrokken wordt door een te grote afbeelding
Je hebt gelijk. Ik probeer er op te letten bij het plaatsen van het nieuwsbericht in het forumdraadje zelf, maar ik heb niet de neiging om dit ook nog even te controleren via 'nieuws', waar de afbeelding alsnog groter kan staan.
Afbeelding
mazinho
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Completionist
Contacteer:

Bericht door mazinho »

mark.verheijen schreef: Ha, is het een idee om de afbeeldingen voortaan een maxwidth mee te geven? Het valt mij op dat de layouts van de meeste nieuwsitems helemaal uit verband getrokken wordt door een te grote afbeelding
Wellicht een tip; lees je het forum weleens via de smartphone app Tapatalk? Ik vind het heerlijk en de app lijkt alle berichten en afbeelding correct te schalen. Het is niet de oplossing voor je verzoek, maar wellicht een praktische omweg.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding
El Rubinio
Professor Pimpel

Bericht door El Rubinio »

Gaat 999 ook de uitbreiding Turbulence (wat wel turbulentie zal worden) doen?
Noviomagum
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Standaard moderator

Bericht door Noviomagum »

Van t weekend gespeeld op Spellenspektakel. Heel vermakelijk. Leuk aspect, het non-verbaal aanvoelen van de mogelijkheden van je partner: silent-coop :shh:
Afbeelding
Plaats reactie