Cascadia Junior aangekondigd voor 2025

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Plaats reactie
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Cascadia Junior aangekondigd voor 2025

Bericht door Bart »

Alderac Entertainment Group (AEG) brengt in 2025 Cascadia Junior uit, een toegankelijke en leerzame versie van het populaire bordspel Cascadia, ontworpen voor jongere spelers. Cascadia Junior is geschikt voor 2 tot 4 spelers vanaf 6 jaar en duurt ongeveer 15 tot 30 minuten.

cascadiajunior.jpg

In Cascadia Junior bouwen spelers om de beurt een eigen natuurgebied door leefgebiedtegels te kiezen en toe te voegen aan hun speelveld. Het doel is om aaneengesloten gebieden te creëren en groepen van drie dezelfde dieren – zoals beren, elanden, vossen, haviken en zalmen – op verbonden tegels te plaatsen.

Wanneer een speler een groep van drie gelijke dieren kan leggen, verdient deze waarnemingsfiches voor dieren en leefgebieden. Deze fiches kunnen worden toegevoegd aan een eigen panoramabord, waarmee spelers een persoonlijke afbeelding van de Cascadia wildernis maken. Aan het einde van het spel draaien alle spelers hun fiches om om te ontdekken hoeveel dennenappels ze hebben verzameld. De speler met de meeste dennenappels wint het spel.

Cascadia Junior bevat ook een geavanceerde modus, waarin spelers complexere patronen moeten maken om punten te scoren. Zodra kinderen deze uitdagingen beheersen, zijn ze in staat om over te stappen naar de familiemodus van het originele Cascadia.

Gezien het succes van het originele Cascadia, ook in de Lage Landen, vermoed ik dat er binnenkort een Nederlandse uitgave zal aangekondigd worden.

cascadiajunior2.jpg

Cascadia Junior (Alderac Entertainment Group AEG / Flatout Games - voorjaar 2025)
  • spelauteurs: Fertessa Allyse en Randy Flynn
  • grafisch werk: Beth Sobel
  • aantal spelers: 2 tot 4
  • leeftijd: vanaf 6 jaar
  • spelduur: 15 tot 30 minuten
Uitgever: Alderac Entertainment Group

Toevoeging: White Goblin Games zal in 2026 de Nederlandse versie van Cascadia Junior uitgeven.

Labels:
predator
Jakkiebak!
Persoonlijke Ondertitel: schaakleraar
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Cascadia Junior aangekondigd voor 2025

Bericht door predator »

Cascadia is sowieso een tof spel, maar deze wil ik graag hebben! Ideaal voor kleine kinderen.
Laatst gewijzigd door predator op do 21 nov 2024, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Edwin84
Elfenkoning

Re: Cascadia Junior aangekondigd voor 2025

Bericht door Edwin84 »

Weet niet wat ik er van moet vinden.

Vanaf 6 jaar. Mijn zoontje is 6 en speelt de Cascadia familie variant. Doet me dan de ken hoe lang het leuk is voor kinderen er overheen groeien en de gewone Cascadia meedoen.
Plaats reactie