Coöperatief aan de slag in The Gang

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Plaats reactie
SvAtje
Standaard moderator

Coöperatief aan de slag in The Gang

Bericht door SvAtje »

Het abstracte coöperatieve kaartspel The Gang zal in een Nederlandstalige uitgave bij 999 Games gaan verschijnen.

IMG_1095.jpeg

In The Gang proberen de spelers met beperkte communicatie de sterkte van hun Texas Hold'em handen te achterhalen door hun hand te evalueren op basis van de ontvangen kaarten, de flop, de turn en de river. Spelers maken een volgorde van sterkste naar zwakste hand, zonder dat twee mensen dezelfde waarde mogen hebben. Als ze drie keer de juiste volgorde hebben, winnen ze het spel. Wordt echter tot drie keer toe ee fout gemaakt, dan verliezen ze het spel.
Het spel is eenvoudig te begrijpen voor wie Texas Hold'em kent, met minimale toevoegingen voor de coöperatieve versie. Spelers moeten goed inschatten hoe sterk hun hand is in vergelijking met anderen, en hun inschattingen veranderen tijdens het spel.

The Gang is ontworpen door John Cooper en Kory Heath en het artwork is verzorgd door Fiore GmbH.
  • Spelers: 3-6 spelers
  • Leeftijd: vanaf 10 jaar
  • Speelduur: 20 minuten
Website uitgever:

Labels:
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Coöperatief aan de slag in The Gang

Bericht door maxitaxi777 »

Onlangs voor het eerst gespeeld met 5 spelers. Aanrader als je van pokeren houdt en dit coöperatief wil maken. Als je een hekel hebt aan poker, zou ik het niet aanraden, want dat is het uiteindelijk gewoon. Het bluffen en elkaar eruit proberen te spelen, is hier vervangen door het subtiel (middels het pakken van fiches) aan elkaar proberen duidelijk te maken hoe goed je ervoor staat en zo gezamenlijk tot de juiste rangschikking te komen. We hebben toen overigens geen varianten/aanpassingen geprobeerd, die ook in het doosje zitten, mede omdat ze in het Duits waren. Alleen maar leuk dat dit spel in het Nederlands gaat verschijnen daarom :D!

P.S. Het kwam wel op me over alsof dit spel van nature moeilijker is met meer spelers; dan kun je namelijk gemakkelijker een fout kiezen bij de rangschikking van je hand t.o.v. die van andere spelers. Pokerhanden liggen ook simpelweg dichterbij elkaar, wat de keuze lastiger maakt, als er meer spelers in het spel zijn. Tenzij ze daar ook iets voor hebben bedacht wat in de varianten zit, dat weet ik niet, zou kunnen?
Peter Hein
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: spellengek
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Re: Coöperatief aan de slag in The Gang

Bericht door Peter Hein »

Ik heb niks met poker, maar houd wel van coöperatieve spellen. Na twee potjes op Spiel was mijn conclusie dat het voor mij te veel op poker leek. Het samenwerkingsaspect verandert daar weinig aan.
Afbeelding
Plaats reactie