Met alles wat ik erover lees, en dat is best veel de afgelopen dagen, ben ik ook wel heel benieuwd geworden. Wingspan is een favoriet, niet alleen vanwege het spel maar ook door de prachtige wereld van vogels die voorbij komt. Wyrmspan viel ons nogal tegen: dat spel speelt zichzelf en die draken zeiden ons niets. Een eenvoudiger variant, waarin je ook nog eens een echte wereld van vissen in duikt, klinkt behoorlijk leuk eigenlijk.Fregonar schreef: vr 10 jan 2025, 11:31Dat begrijp je inderdaad goed. Wyrmspan was een wat zwaardere, meer strategische variant van Wingspan. Finspan gaat de andere kant op: sneller te spelen, wat eenvoudiger om vooruit te raken, wat minder moeilijke keuzes, en meer nadruk op iconen i.p.v. tekst, zodat het voor jongere kinderen ook makkelijker te spelen is, terwijl het toch nog plezant is voor de veelspelers.The Iced One schreef: vr 10 jan 2025, 11:28 Het mechanisme van Wingspan leent zich gewoon wel goed voor zo'n variaties en het is niet dat er telkens enkel een ander thema op geplakt wordt, er worden ook serieus wat wijzigingen gedaan aan het spelverloop als ik het goed begrijp.
Stonemaier Games kondigt aan: Finspan! - 999 volgt
Moderators: Ereleden, Website beheerders
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
- Pura Vida
- Kardinaal
Re: Stonemaier Games kondigt aan: Finspan! - 999 volgt
Labels:
- 655321
- Meeple
Een snellere en eenvoudigere variant? Dan kan ik het spel met iedereen op tafel krijgen, in tegenstelling tot Wingspan of Wyrmspan. Als 999 games met een inschrijfkorting van 20% op de proppen komt ga ik overstag. Vissen vind ik bovendien vermakelijker dan vogels, dat thema heeft mij nooit honderd procent aangesproken. Ook heeft er nog nooit een vis iets op mijn auto gedeponeerd...
- WTULTC
- Elfenkoning
Inmiddels heb ik al meerdere uitleg filmpjes gezien en ik ben eigenlijk wel benieuwd naar deze. Mij lijkt deze interessanter dan Wyrmspan. Met name ook omdat de eerste duik in een kolom altijd beter is dan de 2e duik in dezelfde kolom. Dus als het ware constant eieren leggen wat bij Wingspan in de laatste ronde wel eens het geval is heb je hier geen profijt van.
- WTULTC
- Elfenkoning
Inmiddels zijn er hele goede uitlegfilmpjes over te vinden en de Dice Tower is er zeer positief over. Vinden hem sowieso beter dan Wyrmspan. Ik begin er inmiddels behoorlijk warrm voor te lopen. Thema vind ik namelijk ook erg leuk.
- Fregonar
- Grote Dienaar
- Persoonlijke Ondertitel: Karel Titeca
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Het is opvallend hoe heel veel reviewers hem sowieso boven Wingspan zetten. Bij sommigen is Wyrmspan nog de nummer 1 van de -span-spellen, bij anderen voert Finspan gewoon de top 3 aan.
- Pura Vida
- Kardinaal
Ik kijk nooit reviews, ben slecht met youtube en alles, maar ik voel een vergelijkend draadje opkomen hier op BSM. Ik kan daaraan nog niet compleet bijdragen, maar ga dat geheid doen. Beter dan Wingspan kan ik haast niet geloven natuurlijk (duh), maar beter dan Wyrmspan hoop ik dat Finspan toch echt wel is, want Wyrmspan vond ik heel matig eerlijk gezegd.Fregonar schreef: ma 20 jan 2025, 12:25 Het is opvallend hoe heel veel reviewers hem sowieso boven Wingspan zetten. Bij sommigen is Wyrmspan nog de nummer 1 van de -span-spellen, bij anderen voert Finspan gewoon de top 3 aan.
-
JensVerwaest
- Party Animal
Is er hier een Stonemaier Champion aanwezig die deze kan aanschaffen met de 20% korting? Zoja, zou ik interesse hebben om samen te bestellen indien mogelijk.

- Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Het lijkt alsof sommige van onze forumgebruikers er op zaten te wachten. Finspan ligt immers sinds gisteren in de winkels.