Ratjack - blackjack met een twist - bij WGG

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Plaats reactie
SvAtje
Standaard moderator

Ratjack - blackjack met een twist - bij WGG

Bericht door SvAtje »

White Goblin Games heeft het kaartspel Ratjack aangekondigd. Ratjack is blackjack met een twist waarin je je medespelers moet zien weg te spelen.

IMG_0924.jpeg

Elke set kaarten bevat twaalf kaarten met waarden van 1 tot 12, die allemaal een speciale eigenschap hebben. De trekstapel wordt samengesteld door per speler een set kaarten samen te voegen en te schudden.
Aan het begin van het spel heeft iedere speler een kaart gesloten voor zich leggen en een kaart in de hand. De speler die aan de beurt is, neemt een kaart van de trekstapel en heeft dan één van de volgende keuzes:
- speel een kaart gesloten voor je
- speel een kaart open voor je en activeer de speciale eigenschap
- Leg een kaart af om één van de gesloten kaarten voor je om te draaien en de speciale eigenschap te activeren

IMG_0926.webp

Blijf scherp en speel zowel strategisch als slim. Een beetje risico nemen wordt aanbevolen, maar zorg dat je nooit meer dan 25 punten scoort, want dan lig je uit het spel. In Ratjack speel je kaarten om te proberen een waarde van exact 25 (maar niet meer) te behalen. Manipuleer de waarde van de kaarten door effecten en bonusfiches, ontvang punten door andere spelers uit te schakelen en wees de laatste speler die overblijft.

Ratjack is ontworpen door Mathieu Cann en Maxime Mercier en het artwork is verzorgd door Zael.
  • Spelers: 2-4 spelers
  • Leeftijd: vanaf 10 jaar
  • Speelduur: 15-30 minuten
Website uitgever:

Labels:
roubosga
El Capitan

Re: Ratjack - blackjack met een twist - bij WGG

Bericht door roubosga »

Deze stond al een tijdje op mijn verlanglijst en toen ik het filmpje van Nox' Spellenzolder zag dacht ik: zal deze al uit zijn?
En inderdaad hij lag al voor me klaar bij mijn lokale spellenwinkel.
Ik zag bij Nox dat de vier decks in doosjes zaten en direct was mijn gedachte er zal wel weer geen rekening zijn gehouden met de sleevers onder ons.
Maar ik had het dit keer mis. Alle gesleevede decks pasten met gemak in de doosjes.
Verder nog lof over de zware pokerchips en de mooie kaarten met goud opdruk.
Afbeelding
siepie
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Bericht door siepie »

Vanmiddag zaten we aan tafel en hadden net Rozenkoning gespeeld. Ik wilde net de kaarten voor Forest Shuffle neerleggen en toen stopte de pakketbezorger voor de deur. Verbaasd zaten we elkaar aan te kijken, want we hadden niets besteld. Maar jawel het was een pakketje voor mijn partner. Het was Ratjack, die ze gewonnen heeft bij Spellengek! Dat wisten we, maar hadden niet verwacht die al zo snel in huis te hebben. Dus Forest Shuffle opzij en Ratjack gespeeld. Eens met de comment hierboven, prachtig speelmateriaal! En een heel geinig spel! Ik moet zeggen dat ik deze totaal niet op mijn radar had en waarschijnlijk ook niet gekocht zou hebben. Maar wat een leuke twist aan een bestaand concept is dit. We hebben pas 1 keer gespeeld, maar deze gaat hoe dan ook mee op vakantie, want voldoet prima aan de vakantie criteria. Is niet voor het eerst dat we een spel winnen dat we niet kennen en wat dan een leuk vakantiespel blijkt te zijn. Grappig genoeg, de andere was Calavera en die wonnen we bij Bordspelmania op Spel.
Afbeelding
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Schoonfamilie speelt graag spellen zoals Regenwormen of Take 5!

Heb deze ook aangeschaft. Denkt dat dit ook wel in de smaak valt dan.
BordSpelGids
Jakkiebak!
Persoonlijke Ondertitel: youtuber
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Bericht door BordSpelGids »

Zoveel positieve comments over deze game!
Ik denk dat ik hem ook eens zal moeten bekijken.
Tot nu toe was het inderdaad voor mij ook een game die ik gewoon had overgeslagen.
Youtube bordspellen kanaal BordSpelGids - Reviews, top10’s spelregel en meer!
Plaats reactie