Ontdek de magie van Cardia

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Plaats reactie
SvAtje
Standaard moderator

Ontdek de magie van Cardia

Bericht door SvAtje »

Eind dit jaar verschijnt het tweepersoonskaartspel Cardia bij 999 Games.

IMG_1181.jpeg

In de magische wereld van Cardia tracht je je tegenstander te overtreffen. Lukt je om vijf keer je tegenstander te verslaan, dan win je het spel.
Als je tijdens de ontmoetingen de sterkere kaart speelt en je wint de ontmoeting, dan activeer je de vaardigheid van de zwakkere kaart van je tegenstander. De strijd is daarmee tevens een zoektocht tussen sterkere kaarten spelen en krachtige vaardigheden activeren. Wie weet het best te bluffen en heeft de beste tactiek?

IMG_1182.png

Cardia is ontworpen door Faouzi Boughida en Mathieu Rivero. Het artwork is verzorgd door Florian Herold, Qistina Khalidah, Dominik Mayer, Ingram Schell en Jonas Schmutzler.
  • Spelers: 2 spelers
  • Leeftijd: vanaf 9 jaar
  • Speelduur: 15 minuten
Website uitgever:

Labels:
siepie
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Re: Ontdek de magie van Cardia

Bericht door siepie »

Vandaag de kans gehad om dit spel te spelen. We hebben 2 rondes kunnen spelen, ik verloor helaas beide rondes. :think:
Net ook op BGA even geprobeerd en daarna nog even wat na gezocht. Want helaas was er 1 kaart ons verkeerd uitgelegd en dat leverde wel een hele andere dimensie op, maar goed kan gebeuren. Ik vind dit wel een leuk spel. Wij zijn altijd wel op zoek naar iets wat goed of specifiek met 2 speelt. En deze voldoet ook nog aan de eisen die we stellen aan een spel voor mee op vakantie.
Bij elke kaart die je speelt zit je toch weer te denken, wil ik de slag winnen of wil ik hem verliezen zodat ik de kracht van de kaart kan benutten.
Afbeelding
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Ontdek de magie van Cardia

Bericht door Bart »

Duel om Cardia is tot eind november exclusief verkrijgbaar in de spellenspeciaalzaken.
Plaats reactie