Dierenrijk uit de wereld van Ark Nova bij WGG

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Plaats reactie
SvAtje
Standaard moderator

Dierenrijk uit de wereld van Ark Nova bij WGG

Bericht door SvAtje »

White Goblin Games heeft Dierenrijk aangekondigd. Dierenrijk is een zelfstandig spel uit de wereld van Ark Nova.

IMG_1115.jpeg

Het spel vereenvoudigt de mechanismen uit Ark Nova en heeft hierdoor een kortere speelduur. 135 unieke dierentuintegels helpen je om dieren, gebouwen en projecten te verzamelen in een zodanige combinatie dat je dierentuin zo aantrekkelijk mogelijk wordt. De tegels bevatten verschillende effecten, weergegeven door symbolen die bekend zullen zijn voor Ark Nova-spelers. De acties worden uitgevoerd met vier actietegels. Eén daarvan wordt gebruikt om projecten te spelen, terwijl de andere drie betrekking hebben op dieren uit de biotopen bos, rots of water.

IMG_1116.webp

Dierenrijk is ontworpen door Mathias Wigge en het artwork is verzorgd door Dennis Lohausen, Christof Tisch en Felix Wermke.
  • Spelers: 1-5 spelers
  • Leeftijd: vanaf 12 jaar
  • Speelduur: 40-100 minuten
Website uitgever:

Labels:
rvlieshout
Geheim Genootschap

Re: Dierenrijk uit de wereld van Ark Nova bij WGG

Bericht door rvlieshout »

Groot Ark Nova fan hier, dus ik ben erg benieuwd, maar tjongejonge wat vind ik dit een vreselijke cover. En de Nederlandse titel is ook niet bepaald inspirerend te noemen.
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

rvlieshout schreef: ma 31 mar 2025, 13:56 Groot Ark Nova fan hier, dus ik ben erg benieuwd, maar tjongejonge wat vind ik dit een vreselijke cover. En de Nederlandse titel is ook niet bepaald inspirerend te noemen.
Cover vind ik wat matig ja. De Duitse titel heeft natuurlijk een mooi rijm (Artengarten), maar de Engelse vertaling vind ik ook nogal onspecifiek, hoewel die nog wel een verbinding met het woord 'ark' heeft. Ik kom trouwens niet op een betere NL titel eigenlijk. Dierentehuis? Enfin, ik ben ook wel benieuwd. En heel erg leuk dat WGG dit gaat uitgeven.
Afbeelding
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Bart »

Dierenrijk werd verwacht en is sinds begin december te koop.
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Bart schreef: ma 22 dec 2025, 20:11 Dierenrijk werd verwacht en is sinds begin december te koop.
Dat duurde dus nog... goed nieuws, en de eerste recensie staat ook al op ons forum, je vindt hem hier.
Afbeelding
Plaats reactie