Op deze onnodige bundeling van discussies zit ik niet te wachten. Verder ga jij niet over de kwalificatie van andermans mening, de term ergernis vind ik misplaatst.Xildur schreef:In een ander topic gaat het al over de ergernissen die mensen hebben bij 999 (topic over spel van de maand) dan helpt dit niet mee.
Concordia komt deze week uit
Moderators: Ereleden, Website beheerders
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
- Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Contacteer:
Re: Concordia komt deze week uit
Labels:
- Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Contacteer:
Jullie verkopen beschadigde spellen voor de gebruikelijke groothandelprijs & BTW aan de consument. Per saldo verdient 999 Games dus net zoveel als bij een normale levering aan de winkelier.999 Games schreef:Het onderzoek is afgerond, waarna is besloten de spellen enkel via onze webshop aan te bieden: https://secure.999games.nl/shop/sale/concordia
Deze spellen zijn afkomstig uit de eerste vrij beperkte oplage. Daarmee zijn kleine kwaliteitsproblemen in de productie van de speelborden gerezen, waardoor wij de spellen niet aan de normale kanalen kunnen leveren. Wij bieden deze spellen uitsluitend via onze webwinkel aan voor een scherpe prijs, die €18,- onder de adviesprijs ligt. De productiefout betreft het snijpunt van de 4 delen van het speelbord, waar het karton iets gekneusd kan zijn. Met een eventuele aankoop van dit spel accepteert u deze kleine kwaliteitsfout. Ook zijn bij sommige spellen de kartonnen fiches niet helemaal gecentreerd gestanst.
Daarom is het bijzonder dat 999 Games dit een scherpe prijs noemt. Vanuit 999 Games bezien is de prijs immers niet scherp omdat er niets wordt opgeofferd. Vanuit de consument bezien is de prijs niet scherp omdat een beschadigd product nou eenmaal minder waard is.
Is dit goed voor jullie reputatie bij consumenten en winkeliers? Ik heb mijn twijfels.
- Aras
- Geheim Genootschap
Grappig dat jij dat zegt.Erwin schreef: Verder ga jij niet over de kwalificatie van andermans mening.
- Xildur
- Munchkin
Was ik toch even vergeten dat de machtige Erwin in koninklijk meervoud praat.Erwin schreef:Op deze onnodige bundeling van discussies zit ik niet te wachten. Verder ga jij niet over de kwalificatie van andermans mening, de term ergernis vind ik misplaatst.Xildur schreef:In een ander topic gaat het al over de ergernissen die mensen hebben bij 999 (topic over spel van de maand) dan helpt dit niet mee.
- david.vanuffelen
- Grote Dienaar
De analyse van Erwin is echter wel de juiste: 999 Games verdient op elk exemplaar nog steeds even veel. Als ze er in slagen om zo alle exemplaren de deur uit te sturen, dan is er niks gebeurd.
De enige benadeelden van deze strategie zijn de consumenten en de winkeliers. De ene omdat ze nog steeds (te) veel betalen voor een versie met fouten. De andere omdat heel wat vroege kopers zijn weggekaapt door hun eigen leverancier.
De kwaliteitscontrole is goed en god-zij-dank dat 999 Games er moeite voor doet. Maar als een product niet aan de kwaliteitseisen voldoet dan moet het geretourneerd worden. Nu gaan ze het zelf verkopen, waardoor het lijkt alsof ze de zending niet kunnen retourneren?
Verder ook spijtig dat ze geen foto's hebben genomen van de foute prints want wat is "niet helemaal gecentreerd gestanst"?
De enige benadeelden van deze strategie zijn de consumenten en de winkeliers. De ene omdat ze nog steeds (te) veel betalen voor een versie met fouten. De andere omdat heel wat vroege kopers zijn weggekaapt door hun eigen leverancier.
De kwaliteitscontrole is goed en god-zij-dank dat 999 Games er moeite voor doet. Maar als een product niet aan de kwaliteitseisen voldoet dan moet het geretourneerd worden. Nu gaan ze het zelf verkopen, waardoor het lijkt alsof ze de zending niet kunnen retourneren?
Verder ook spijtig dat ze geen foto's hebben genomen van de foute prints want wat is "niet helemaal gecentreerd gestanst"?
- shifter
- Professor Pimpel
ik zal wel het eea aan inside info missen, maar ik snap de negatieve lading niet helemaal. Ik als consument ben namelijk prima te spreken over 999games. De service is prima en ze hebben wat mij betreft een mooi aanbod qua spellen. Wat duidelijk naarvoren komt wanneer je een blik in mijn collectie neemt. Wellicht dat winkels andere ervaringen hebbben.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9305 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn GT-I9305 met Tapatalk
- Mr Jummy
- Party Animal
Een beschadiging van de doos kan me over het algemeen niet zo veel interesseren, maar dit is een geheel andere categorie van beschadigd. Die close up foto op de website van 999 is shocking, ik zeg a tale of board game horror!
Tip voor 999 games: Dump deze batch op een van jullie uitverkoop dagen voor een zeer zacht prijsje. Dan kunnen mensen ook ter plekke zien of ze de beschadiging acceptabel vinden.
Tip voor 999 games: Dump deze batch op een van jullie uitverkoop dagen voor een zeer zacht prijsje. Dan kunnen mensen ook ter plekke zien of ze de beschadiging acceptabel vinden.
Recent gespeeld:

-
Tom
- Professor Pimpel
Deze mening ben ik ook toegedaan.Mr Jummy schreef: Tip voor 999 games: Dump deze batch op een van jullie uitverkoop dagen voor een zeer zacht prijsje. Dan kunnen mensen ook ter plekke zien of ze de beschadiging acceptabel vinden.
-
stefaan
- Caballero
- Contacteer:
Jammer dat één van de topspellen van dit jaar ondergesneeuwd raakt in een discussie over distributie. Oscar Wilde zou echter zeggen: "The only thing worse than being talked about is not being talked about."
In de discussie zelf ga ik me niet te veel mengen, het (niet zo eenvoudige) twistpunt is volgens mij of een uitgever zich verantwoordelijk moet voelen voor de omzet van de winkels in zijn afzetgebied. Dat hij correct moet communiceren naar klanten en winkels staat uiteraard niet ter discussie.
In de discussie zelf ga ik me niet te veel mengen, het (niet zo eenvoudige) twistpunt is volgens mij of een uitgever zich verantwoordelijk moet voelen voor de omzet van de winkels in zijn afzetgebied. Dat hij correct moet communiceren naar klanten en winkels staat uiteraard niet ter discussie.
-
Tom
- Professor Pimpel
Wanneer worden de nieuwe exemplaren (zonder kwaliteitsproblemen) dan verwacht?
- WTULTC
- Elfenkoning
Daar zou ik dan ook op wachten als ik het spel zou willen. Het spel zal zeker niet voor 50 euro in winkels liggen zoals 999games ervan uit gaat als je hun korting van 18 euro op beschadigde spellen niet meerekent. Ik denk dat de winkels het spel zullen verkopen rond de 40 euro zoals de meeste spellen. Een vrij merkwaardige actie is dit van 999games.
- Robertopellizini
- Genius
999 games heeft zelf waarschijnlijk ook wel door dat 32 euro vragen voor een duidelijk beschadigd spel (ik zou het niet 'licht' noemen) wat beschamend is. Anders kan ik ook niet verklaren dat ze duidelijk reclame maken met 18 euro korting, in plaats van met: nu vóór slechts 32 euro!

- Richard van Vugt
- Garnaal
- Contacteer:
Lekker 999 Games bashen hiero...
Komt bij mij een beetje over als schoppen terwijl het slachtoffer al op de grond ligt.
Komt bij mij een beetje over als schoppen terwijl het slachtoffer al op de grond ligt.
GAMEPACK.eu
'semper ridere'
'semper ridere'
- finalstruggle
- Geheim Genootschap
Ben ik de enige die opmerkt dat er ook nog verzendkosten bijkomstig zijn vanafgrond €6,-. Dat maakt het spel nog maar in vergelijking met aankoop plaatselijke winkel of webshop met gratis verzendoptie een luttle €6,- voor een beschadigd spel.
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
- Mac-S
- Genius
- Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer
Dat is toch de gebruikelijke modus operandi op het internet?Richard van Vugt schreef:Komt bij mij een beetje over als schoppen terwijl het slachtoffer al op de grond ligt.