Nieuwe uitgave Medina

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Bartjes!
Uitgever

Re: Nieuwe uitgave Medina

Bericht door Bartjes! »

Erwin schreef: Ik lees hier een hoop gekakel, ook in het geciteerde deel van jouw reactie. Om misverstanden te vermijden: ik doe niet laatdunkend (mooi woord) over het beleid en heb het niet over het afstoffen van oude titels van een concurrent.
Om misverstanden te voorkomen: mijn reactie was niet gericht op een specifieke persoon. Dan had ik die persoon wel geciteerd met die mooie quote-functie die hier in het forum zit. En om alvast terug te komen op je laatste opmerking, want die houdt hier verband mee: mijn zin tussen haakjes was al helemaal niet als een letterlijk citaat van wie dan ook bedoeld. Was het een citaat bedoeld, dan had ik het óf letterlijk geformuleerd (ja, ik heb hier op het forum geleerd, door de jaren heen) of dus gewoon geciteerd met die mooie quote-functie die hierin zit. De enige reden waarom die zin tussen haakjes staat, is dat dat een weergave was van het algehele gevoel dat ik hier kreeg naar aanleiding van de optelsom aan reacties. Dat jij het interpreteert als een citaat (blijkbaar voel jij je hierdoor zelfs aangesproken; komt waarschijnlijk doordat ik ook het woord 'stof' terug laat komen), kan ik me nog wel indenken, maar is in ieder geval allerminst zoals ik het heb bedoeld. Het is een weergave van het algehele gevoel dat ik kreeg na het lezen van al die reacties; de optelsom.

Trouwens, het woord 'meegenomen' heb ik ook tussen haakjes staan, maar is evenmin een citaat.
Erwin schreef: Ik heb wel twijfel over het binnenlandse verkooppotentieel van spellen die niet voor niets uit het assortiment van een vorige Nederlandse uitgever zijn verdwenen. Bijvoorbeeld omdat Medina jaren in de uitverkoop heeft gelegen en toen nauwelijks te slijten was.
Die twijfel deel ik volledig met je. Dat blijkt volgens mij ook wel uit mijn post;
al wat je hier nog verkoopt is dan 'meegenomen'.

Erwin schreef: Ik vind het prachtig dat WGG spellen als Istanbul naar Nederland haalt. Ik zie persoonlijk liever dat deze uitgever zich meer op nieuwe topproducten richt en die ouwe, min of meer verzadigde, spellen links laat liggen. Uiteraard gaan zij over hun beleid, zoals ik over mijn mening ga.
Ook op dit vlak deel ik je mening. Ik zit zelf niet op Medina te wachten; prima spel, maar ik heb 'm al staan. Maar het gaat niet om wat ik al heb staan of waar ik op zit te wachten. Het gaat er om of er markt voor is. Zij zien dat blijkbaar wel zo en zoals aangegeven heb ik zo'n donkerbruin vermoeden dat ze meer op de buitenlandse markt gokken, dan op de Nederlandse. Prima voor hen; het is hun investering, niet de mijne.
Erwin schreef: Waarom presenteer jij de passage over afstoffen tussen aanhalingstekens als ware het een citaat? Dat is geen zuivere stijl van discussiëren. Moet je niet willen.
Volgens mij heb ik hier voldoende over gezegd. Ik geloof dan ook niet dat je mijn stijl van discussiëren in twijfel hoeft te trekken. Jammer dat ik blijkbaar mijn post zo geformuleerd heb dat jij je persoonlijk voelt aangesproken.

Labels:
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Erwin »

Bartjes! schreef:Volgens mij heb ik hier voldoende over gezegd. Ik geloof dan ook niet dat je mijn stijl van discussiëren in twijfel hoeft te trekken. Jammer dat ik blijkbaar mijn post zo geformuleerd heb dat jij je persoonlijk voelt aangesproken.
Helder en voldoende toegelicht. Dank je. :thumbup:
Richard van Vugt
Garnaal

Bericht door Richard van Vugt »

'De enige reden waarom die zin tussen haakjes staat'

...is dat ie dan als citaat wordt opgevat, zoals het volgens algemeen geldende regels gaat. Wanneer je daar dan vanaf wijkt, kun je problemen verwachten. Het kan je zelfs de kop kosten in een afstudeerproject.

Verder denk ik dat je de Amerikaanse markt wat groter inschat dan ie in werkelijkheid is. Ook daar liggen de aantallen niet erg hoog.
GAMEPACK.eu
'semper ridere'
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

Richard van Vugt schreef:'De enige reden waarom die zin tussen haakjes staat'

...is dat ie dan als citaat wordt opgevat, zoals het volgens algemeen geldende regels gaat. Wanneer je daar dan vanaf wijkt, kun je problemen verwachten. Het kan je zelfs de kop kosten in een afstudeerproject.
Volgens mij is tussen de soep en de aardappelen door een reactie posten op een forum toch net effe heel iets anders dan een afstudeerproject, waaraan maanden, zo niet een jaar, wordt gewerkt. Bovendien volg ik zelf bij citaten doorgaans de regels van het genootschap Onze Taal: als ik een citaat gebruik in een 'officiële' tekst, kies ik zelf doorgaans altijd voor dubbele aanhalingstekens (zie ook https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/a ... ingstekens)

Maar denk er vooral het jouwe van, Richard.
We dwalen af van een boeiend onderwerp, naar een discussie over Nederlandse taal en het gebruik van leestekens. Volgens mij zijn daar andere fora voor :lol:
Richard van Vugt
Garnaal

Bericht door Richard van Vugt »

'We dwalen af van een boeiend onderwerp, naar een discussie over Nederlandse taal en het gebruik van leestekens. Volgens mij zijn daar andere fora voor'

Misschien kun je daar nog iets over Medina kwijt?
GAMEPACK.eu
'semper ridere'
kronik
Rooster Booster

Bericht door kronik »

Al betrap ik mezelf er ook soms op commentaar te geven: niemand hier heeft ervaring met het uitbrengen van spellen/verkopen ervan. Ik denk dat alles wat hier gezegd wordt spijtig genoeg irrelevant is.

Bartjes zegt het mooi:
Ik denk dat er vanuit het WGG HQ met een brede glimlach meegelezen wordt met alle reacties hier en het beperkte zicht op de markt :lol:
WGG lijkt zich steeds sterker te profileren, meer spellen uit te brengen, zowel nieuwe als oude, risico's te nemen met spellen die niet gewoon lokale licenties zijn, hebben sterke interenationale banden uitgewerkt. Ik denk dat ze inderdaad eens goed zullen lachen als de fans het weer beter weten :)

Back on topic: Vind het altijd goed dat oudere spellen terug in omloop komen. In Belgie/Nederland mssn niet nodig, maar voor de rest van Europa zeer interessant nieuws.
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

kronik schreef:Al betrap ik mezelf er ook soms op commentaar te geven: niemand hier heeft ervaring met het uitbrengen van spellen/verkopen ervan. Ik denk dat alles wat hier gezegd wordt spijtig genoeg irrelevant is.
Vermoedelijk begrijp jij niet alles wat hier is gezegd. Maar dat is gelukkig helemaal niet erg en ook niet irrelevant. :)
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Afbeelding
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

Bas, je nieuwe tafelkleed ziet er prachtig uit :D
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

:lol: :P Zelf gemacrameed.
Afbeelding
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

BaSL schreef::lol: :P Zelf gemacrameed.
Da's knap. Dacht dat het geloomd was. :P
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
AlliantieAJ
Burgemeester

Bericht door AlliantieAJ »

Erwin schreef:Bas, je nieuwe tafelkleed ziet er prachtig uit :D

:clap: :clap: :clap:
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

rober schreef:
BaSL schreef::lol: :P Zelf gemacrameed.
Da's knap. Dacht dat het geloomd was. :P
Dat kan ik niet. Daar heb ik nichtjes voor.
Afbeelding