Dan denk ik toch maar weer dat je voor die 45 euro 2 of meer degelijke spellen kan kopen waar de kinderen veel meer plezier gaan aan beleven... ik denk dat veel mensen toch zo altijd blijven teruggrijpen naar 'klassiekers' omdat ze niet beter weten en dat is toch wel jammer. De peters en meters van mijn kinderen krijgen allemaal een klein kaartspel als cadeautje: Hanabi en Sushi Go. En ook mijn petekindje krijgt elk jaar met haar verjaardag enkele spelletjes uit het betere genre cadeau
Spellenhitlijstjes van 2015
Moderators: Ereleden, Website beheerders
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
-
murzim
- Veenboer
Re: Spellenhitlijstjes van 2015
Gisteren nog in mijn lokale winkel, die ook wat spellen verkoopt (oa verdeler van 999 games), een koppel zien staan die een kerstcadeautje voor het petekindje afrekende: Stratego en naar ik meende te horen voor 45 euro (waarschijnlijk een of andere speciale editie).
Dan denk ik toch maar weer dat je voor die 45 euro 2 of meer degelijke spellen kan kopen waar de kinderen veel meer plezier gaan aan beleven... ik denk dat veel mensen toch zo altijd blijven teruggrijpen naar 'klassiekers' omdat ze niet beter weten en dat is toch wel jammer. De peters en meters van mijn kinderen krijgen allemaal een klein kaartspel als cadeautje: Hanabi en Sushi Go. En ook mijn petekindje krijgt elk jaar met haar verjaardag enkele spelletjes uit het betere genre cadeau

Labels:
-
Mac-S
- Genius
- Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Stratego is echt geen slecht spel. Ik heb er vroeger veel plezier aan beleefd en ik verwacht dat kinderen van nu er ook plezier van kunnen hebben.
-
murzim
- Veenboer
Ik heb zeker niet gezegd dat Stratego een slecht spel is, maar ik vind het wel typerend dat de gewone mens in de straat niet veel verder kijkt dan hun neus lang is. Uiteindelijk is Stratego wel een spel uit 1947! Intussen zijn er al veel nieuwere spellen en spelmechanismen uitgekomen die misschien meer aansluiten bij de nieuwste generatie die van alle kanten bestookt en concurrentie krijgt van moderne media.

-
kattaklop
- Garnaal
+1murzim schreef:Ik heb zeker niet gezegd dat Stratego een slecht spel is, maar ik vind het wel typerend dat de gewone mens in de straat niet veel verder kijkt dan hun neus lang is. Uiteindelijk is Stratego wel een spel uit 1947! Intussen zijn er al veel nieuwere spellen en spelmechanismen uitgekomen die misschien meer aansluiten bij de nieuwste generatie die van alle kanten bestookt en concurrentie krijgt van moderne media.
Vroeger in mijn tijd hadden we niet beter of het was zeer moeilijk te krijgen.
Nu vindt je goeie titels ook in normale speelgoedzaken.
En ik begrijp de reactie dat je met dat budget wel iets anders kunt kopen.
Ik geef zelf ook raad aan mensen in de winkel en zelfs onlangs nog.
Mensen zijn nu eenmaal bang om dingen direct te kopen die ze niet kennen en dat is een spijtige zaak maar je moet ook positief kijken.
Als ik nu zie welk aanbod er toch ook is in de speelgoedwinkels denk ik dat die ketens er toch ook in geloven.
Nu alleen nog de consument.