White Goblin Games gaat knallend 2016 in
Moderators: Ereleden, Website beheerders
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
-
El Rubinio
- Professor Pimpel
Re: White Goblin Games gaat knallend 2016 in
Ben het ermee eens dat het een goede keuze van WGG is om Orleans uit te brengen. Het is echt een top spel. Maar om nu te zeggen dat de duitse/engelse versie een probleem is om mee te spelen... Daar kan ik het niet mee eens zijn.
Nu nog hopen dat een uitgever eens Merkator op de markt gaat brengen.
Nu nog hopen dat een uitgever eens Merkator op de markt gaat brengen.
Labels:
-
Edwin84
- Elfenkoning
Het is geen probleem voor de speelbaarheid. Zeker niet.
Maar mijn stoort het persoonlijk wel.
Daarnaast hebben de houten stukken juist niet mijn voorkeur omdat je ze dan niet meer blind kan neerleggen (productiegoederen op de reiskaart).
Maar mijn stoort het persoonlijk wel.
Daarnaast hebben de houten stukken juist niet mijn voorkeur omdat je ze dan niet meer blind kan neerleggen (productiegoederen op de reiskaart).
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Terwijl dit de Duitse uitgever toentertijd niet is gelukt?palmira schreef:Zoveel hout hebben ze nu ook weer niet nodig. (Geen Caverna) ...En voor een 40 euro moet dit dan lukken.
-
maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Dat gaat voor 40 euro nooit lukken hoor. Orleans bevat qua karton al heel veel componenten en ook vrij stevig (zeker de spelersborden). Daarnaast zit er al best wat hout in voor de spelerstukken en al dat extra hout (heb zelf die deluxe uitbreiding aangeschaft) gaat er nooit voor 40 euro bij zitten.palmira schreef:Zoveel hout hebben ze nu ook weer niet nodig. (Geen Caverna) ...En voor een 40 euro moet dit dan lukken.
Misschien als de prijs 50 euro wordt, maar zelfs dan (zoals Erwin volgens mij probeert aan te geven) is de kans klein dat het voor dit bedrag lukken gaat aangezien een NL printrun ongetwijfeld (een stuk) kleiner is dan de Duitse printrun, waardoor de kosten per spel hoger liggen voor WGG dan voor DLP-Games.Erwin schreef:Terwijl dit de Duitse uitgever toentertijd niet is gelukt?
-
palmira
- Meeple
Ok, 50 dan
(Online met 10% korting 45 dan, oh yesss!!
)
De zakjes van de DE/ENG versie zijn vrij groot en de fiches klein, wat het grabbelen in de zak eerder vervelend maakt. Ze gaan ook een beetje af na een tijd. Doet niets af van de verder uitstekende kwaliteit van het spel.
Leuk dat WGG hier wel snel over communiceert en we op 999 (alweer) moeten wachten, wat meer Engelse aanschaffen tot gevolg heeft.
De zakjes van de DE/ENG versie zijn vrij groot en de fiches klein, wat het grabbelen in de zak eerder vervelend maakt. Ze gaan ook een beetje af na een tijd. Doet niets af van de verder uitstekende kwaliteit van het spel.
Leuk dat WGG hier wel snel over communiceert en we op 999 (alweer) moeten wachten, wat meer Engelse aanschaffen tot gevolg heeft.
-
maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Haha, nou ik heb daar geen invloed op hoorpalmira schreef:Ok, 50 dan(Online met 10% korting 45 dan, oh yesss!!
)
-
freeze
- Stamhoofd
Leuk dat WGG Orleans gaat uitbrengen
(geluk bij een ongeluk dat ik bij de amazon.de aanbiedingen telkens achter het net viste
)
-
Erwin
- Nieuwsreporter
Je kraamt onzin uit. 999 Games heeft in oktober zijn eerste spel van 2016 bekendgemaakt.palmira schreef:Leuk dat WGG hier wel snel over communiceert en we op 999 (alweer) moeten wachten, wat meer Engelse aanschaffen tot gevolg heeft.
-
palmira
- Meeple
Erwin schreef:Je kraamt onzin uit. 999 Games heeft in oktober zijn eerste spel van 2016 bekendgemaakt.palmira schreef:Leuk dat WGG hier wel snel over communiceert en we op 999 (alweer) moeten wachten, wat meer Engelse aanschaffen tot gevolg heeft.
Oei, wordt de melige Kerstsfeer u teveel?
1 spelletje aankondigen vind ik wat miniem. Mijn Dorp is eerder een logisch gevolg.
Van nieuwe Rosenbergs in de boerenstielreeks weten we met zekerheid dat deze aan de 999 catalogus worden toegevoegd. Bij de rest van de Essen-producten is het steeds gissen welke wel dan niet door een Nederlandse uitgever kunnen worden binnengehaald. Dit is achteraf soms vervelend. Bij een snellere communicatie kunnen zo meer Duitse versies vermeden worden. Ik zie niet meteen een reden om over de komende 2 kwartalen geheimzinnig te doen.
Merry Christmas
-
rober
- Standaard moderator
Ik denk dat over het algemeen uitgevers het uitbrengen van nieuwe spellen communiceren als de informatie daarvoor rijp is. Soms gaan dingen snel, soms gaan dingen langzaam. Maar het lijkt mij in ieder geval zeer onwaarschijnlijk dat ze bewust de informatie vertragen om ons Duitse en Engelse versies te laten kopen. Of het moet een soort van Europese samenzwering zijn, zodat we die versies weer doorverkopen om alsnog de NL versies aan te schaffen.
Maar hoe het ook zij, iedereen is zelf verantwoordelijk voor zijn/haar aankopen.
Happy gaming.
Maar hoe het ook zij, iedereen is zelf verantwoordelijk voor zijn/haar aankopen.
All is fair in love, war and Carcassonne

-
suzanne24
- Geheim Genootschap
Beste spoiler ever!!!!rober schreef:Ik denk dat over het algemeen uitgevers het uitbrengen van nieuwe spellen communiceren als de informatie daarvoor rijp is. Soms gaan dingen snel, soms gaan dingen langzaam. Maar het lijkt mij in ieder geval zeer onwaarschijnlijk dat ze bewust de informatie vertragen om ons Duitse en Engelse versies te laten kopen. Of het moet een soort van Europese samenzwering zijn, zodat we die versies weer doorverkopen om alsnog de NL versies aan te schaffen.
Happy gaming.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
Nee, de bullshit radar stond per abuis nog aan.palmira schreef:Oei, wordt de melige Kerstsfeer u teveel?
-
palmira
- Meeple
Lijkt eerder op een subjectieve verdediging omdat 999 u jaarlijks een gratis spelletje verschaft?Erwin schreef:Nee, de bullshit radar stond per abuis nog aan.palmira schreef:Oei, wordt de melige Kerstsfeer u teveel?
Ze kunnen gewoon sneller communiceren, maar vinden dat niet nodig. Jammer.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
-
vrieskist
- Hazelnoot Ridder
Ik draai het probleem gewoon om voor de Nederlandse uitgevers, ik heb de Duits/Engelse versies al gekocht van St. Petersburg en Orleans en daardoor heb ik geen behoefte meer aan de Nederlandse, als ik het nou eerder had geweten (bijvoorbeeld zoals met Mijn Dorp), dan zou ik hebben gewacht.