Dat is goed nieuws! Zal het basisspel ook te koop zijn? Want ik wil zowel het basispel als de uitbreiding.999 Games schreef: Ja, als het goed is zal deze uitbreiding op Spel te koop zijn bij de verkoopstand van Adriaensen Speciaalzaak.
Wingspan uitbreiding Europese vogels op komst
Moderators: Ereleden, Website beheerders
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
- The Iced One
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Wingspan uitbreiding Europese vogels op komst
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
Labels:
- The Iced One
- Critico
Basisspel en uitbreiding op Spel gekocht voor een schappelijke 60€.
Intussen gepuncht en regels doorgenomen. Ik begrijp niet goed waarom er een extra kaarthouder bij zit. Er liggen toch nog steeds maar 3 kaarten in het open aanbod? En alle vogelkaarten passen in de originele houder. Enkel de doelkaarten en automa niet, maar die kunnen er gerust naast liggen.
Ik had ook ergens gelezen dat de uitbreiding niet bij in de basisdoos zou passen, maar dat is gelukkig geen enkel probleem!
Intussen gepuncht en regels doorgenomen. Ik begrijp niet goed waarom er een extra kaarthouder bij zit. Er liggen toch nog steeds maar 3 kaarten in het open aanbod? En alle vogelkaarten passen in de originele houder. Enkel de doelkaarten en automa niet, maar die kunnen er gerust naast liggen.
Ik had ook ergens gelezen dat de uitbreiding niet bij in de basisdoos zou passen, maar dat is gelukkig geen enkel probleem!
SPELHAMELS BEERSE:
- Pura Vida
- Kardinaal
Past inderdaad prima allemaal in de basisdoos. Die mooie uilendoos bewaar ik wel ergens anders. Veel speelplezier!The Iced One schreef: Basisspel en uitbreiding op Spel gekocht voor een schappelijke 60€.
- MADG0BLIN
- Stamhoofd
Niet als je de kaarten hebt gesleeved. Dan passen ze niet meer in 1 houder helaas.

- The Iced One
- Critico
Dat zou wel kunnen ja, want hij zit nu wel goed vol. Maar als ik dan moet kiezen tussen de uitbreiding bij in de basisdoos of mijn kaarten sleeven, kies ik toch wel voor het eersteMADG0BLIN schreef: Niet als je de kaarten hebt gesleeved. Dan passen ze niet meer in 1 houder helaas.
SPELHAMELS BEERSE:
- MADG0BLIN
- Stamhoofd
Ach, ik verwacht nog meer uitbreidingen, die gaan dan sowieso niet meer passen.The Iced One schreef:Dat zou wel kunnen ja, want hij zit nu wel goed vol. Maar als ik dan moet kiezen tussen de uitbreiding bij in de basisdoos of mijn kaarten sleeven, kies ik toch wel voor het eersteMADG0BLIN schreef: Niet als je de kaarten hebt gesleeved. Dan passen ze niet meer in 1 houder helaas.

- Pura Vida
- Kardinaal
Ik sleeve nooit iets, dus dat is dan weer een voordeel...MADG0BLIN schreef: Niet als je de kaarten hebt gesleeved. Dan passen ze niet meer in 1 houder helaas.
- WTULTC
- Elfenkoning
Hier alles gesleeved en het past allemaal net in de 2 houders (de bonuskaarten heb ik dan wel allemaal in 1 vakje gedaan en de vogelkaarten dus over 5 vakjes verdeeld). Overigens ga ik het bij de basis en deze uitbreiding houden. Ik denk dat hierdoor al zoveel combinaties mogelijk zijn dat vrijwel elk spel anders zal zijn, dat eventuele extra uitbreidingen niet veel meer extra zal gaan toevoegen.
Ik sleeve ook niet alles, maar ik weet dat ik dit spel ook regelmatig alleen zal gaan spelen dus dan vind ik het wel de moeite omdat het spel dan vaker op tafel zal komen. De solo variant is namelijk goed!
Als ik een aantal spellen niet had gesleeved dan had ik nu een nieuwe versie kunnen gaan kopen zoals 7 Wonders 75x gespeeld, Love Letter 100x gespeeld en King of Tokyo 125x gespeeld. Die kaarten daarvan waren allemaal al versleten geweest.
Ik sleeve ook niet alles, maar ik weet dat ik dit spel ook regelmatig alleen zal gaan spelen dus dan vind ik het wel de moeite omdat het spel dan vaker op tafel zal komen. De solo variant is namelijk goed!
Als ik een aantal spellen niet had gesleeved dan had ik nu een nieuwe versie kunnen gaan kopen zoals 7 Wonders 75x gespeeld, Love Letter 100x gespeeld en King of Tokyo 125x gespeeld. Die kaarten daarvan waren allemaal al versleten geweest.
- Pura Vida
- Kardinaal
Logisch dat je dan sleeves gebruikt. Die aantallen halen wij niet, maar love letter is inderdaad wel een paar keer over kop gegaan hier ja... daar is een beschadiging ook meteen dodelijk voor het spelletje...WTULTC schreef: Als ik een aantal spellen niet had gesleeved dan had ik nu een nieuwe versie kunnen gaan kopen zoals 7 Wonders 75x gespeeld, Love Letter 100x gespeeld en King of Tokyo 125x gespeeld. Die kaarten daarvan waren allemaal al versleten geweest.
Overigens vind ik de kaarten van Wingspan wel van hele goede kwaliteit, waarbij zelfs gedacht is aan een kleine ronding zodat je ze makkelijker en zonder schade onder een kaart kan stoppen.
- Fanatic_Duo
- Sojaboon
Ik ben iemand die heel erg veel zorg draagt voor haar spullen en zeker voor mijn bordspelletjes. Ik hou alles graag proper, netjes en in goede staat. Daarom lijkt het mij fantastisch om kaarten te sleeven, maar ik denk dat dat toch een kostelijke grap moet zijn. De vogelkaarten van het basisspel van Wingspan zijn al 150 stuks (en dan heb ik nog zeker 90 andere bordspellen). Die kaartensleeves zijn vaak ook niet goedkoop. Waar koop jij ze?WTULTC schreef: Hier alles gesleeved en het past allemaal net in de 2 houders (de bonuskaarten heb ik dan wel allemaal in 1 vakje gedaan en de vogelkaarten dus over 5 vakjes verdeeld). Overigens ga ik het bij de basis en deze uitbreiding houden. Ik denk dat hierdoor al zoveel combinaties mogelijk zijn dat vrijwel elk spel anders zal zijn, dat eventuele extra uitbreidingen niet veel meer extra zal gaan toevoegen.
- Stijnhoofd
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo
- Contacteer:
Mijn sleeves koop ik meestal bij Summoner. Voor de standaardformaat kaarten gebruik ik vaak Mayday (MDG-7077). Een ander merk waar ik vaak mee sleeve is Arcane Tinmen. Voor Wingspan heb ik laatstgenoemde ook. Als ik wil weten hoe veel ik waarvan nodig heb voor een spel check ik altijd even de mega-handige Card Sleeve Sizes for Games Geeklist.
Recent speelde ik...

- Fanatic_Duo
- Sojaboon
Oh super. Bedankt voor de info en de handige link!Stijnhoofd schreef: Mijn sleeves koop ik meestal bij Summoner. Voor de standaardformaat kaarten gebruik ik vaak Mayday (MDG-7077). Een ander merk waar ik vaak mee sleeve is Arcane Tinmen. Voor Wingspan heb ik laatstgenoemde ook. Als ik wil weten hoe veel ik waarvan nodig heb voor een spel check ik altijd even de mega-handige Card Sleeve Sizes for Games Geeklist.
- WTULTC
- Elfenkoning
Deze gebruik ik voor Wingspan https://www.spellenrijk.nl/artikel/1961 ... 89-mm.html (50 stuks zitten er in een doosje, de online-aanbieder is maar een voorbeeld).
Voordeel van deze sleeves is dat ze een beetje mat zijn, waardoor je geen last hebt van lichtinval/spiegeling op de kaarten waardoor je de tekst op de kaarten niet goed kunt lezen.
In totaal ben je zo'n 20 a 25 euro kwijt, maar goed voor Wingspan vind ik dat het wel waard.
Voordeel van deze sleeves is dat ze een beetje mat zijn, waardoor je geen last hebt van lichtinval/spiegeling op de kaarten waardoor je de tekst op de kaarten niet goed kunt lezen.
In totaal ben je zo'n 20 a 25 euro kwijt, maar goed voor Wingspan vind ik dat het wel waard.