Ik ben zeker voor, maar is het niet moeilijk om daarvoor vlot een jury samen te stellen? Als ik de jury van SdJ bekijk, dan zie ik bij de kinderjury toch veel mensen die ik anders niet zie in 'ons' spellenwereldje. En ik heb niet het gevoel dat ik binnen de week 5 mensen kan opsommen uit Nederland (en bij uitbreiding Vlaanderen) die zeer actief bezig zijn met kinderspellen.Erwin schreef:Ik mag het hopen. Dit zou naar mijn mening de enige zinvolle toevoeging zijn. De Spellenprijs is er wat mij betreft grotendeels voor het grote publiek. Spelers boven het niveau "familie plus" zitten niet op een prijs te wachten. Families zou je een mooi keurmerk/handvat bieden met een kinderprijs.Bart schreef: Of wat zou je denken van Beste Kinderspel?
Nederlandse Spellenprijs prikkelt
Moderators: Ereleden, Website beheerders
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
- Piet
- Beheerder
- Contacteer:
Re: Nederlandse Spellenprijs prikkelt
Labels:
-
Pinson
- Meeple
Ik denk dat er een speciale categorie komt voor spellen die uit Nederland komen. In het bericht op hun website wordt hier veelvuldig naar verwezen. Bijvoorbeeld in het volgende citaat:
"Nu we weer zeven jaar verder zijn, valt op dat het aanbod Nederlandse spellen groter is dan ooit. Ook is de kwaliteit van die spellen in de ogen van de jury hoger dan ooit tevoren. Deze trend houdt al lange tijd aan, en alles wijst erop dat die zich ook de komende jaren doorzet."
Ook in de illustratie zie je de kleuren van de Nederlandse vlag terug.
"Nu we weer zeven jaar verder zijn, valt op dat het aanbod Nederlandse spellen groter is dan ooit. Ook is de kwaliteit van die spellen in de ogen van de jury hoger dan ooit tevoren. Deze trend houdt al lange tijd aan, en alles wijst erop dat die zich ook de komende jaren doorzet."
- Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Contacteer:
Ik vermoed dat ze met deze passage vooral doelen op Nederlandstalige licentietitels. Er zijn niet genoeg spellen met Nederlandse wortels om een categorie te dragen.Pinson schreef: Ik denk dat er een speciale categorie komt voor spellen die uit Nederland komen. In het bericht op hun website wordt hier veelvuldig naar verwezen. Bijvoorbeeld in het volgende citaat:
- Erwin
- Nieuwsreporter
- Contacteer:
Daarvoor moet je vooral niet naar ons eigen kringetje kijken. Ik ben niet actief met kinderspellen, heb dus geen zicht op potentieel, maar verwacht dat er veel expertise is op het gebied van spelen, opvoeden, leren en ontwikkelen enzovoort. Volgens mij moet je kinderspellen vooral ook met een andere deskundige bril op bekijken.Piet schreef: Ik ben zeker voor, maar is het niet moeilijk om daarvoor vlot een jury samen te stellen? Als ik de jury van SdJ bekijk, dan zie ik bij de kinderjury toch veel mensen die ik anders niet zie in 'ons' spellenwereldje. En ik heb niet het gevoel dat ik binnen de week 5 mensen kan opsommen uit Nederland (en bij uitbreiding Vlaanderen) die zeer actief bezig zijn met kinderspellen.
- Erwin
- Nieuwsreporter
- Contacteer:
Ben jij zo goed bekend met dat segment dat je zo'n stevig negatief statement over kwaliteit kunt maken? Volgens mij is er juist veel kwaliteit op de markt, uiteraard vooral in Duitsland, maar ook bij ons.Pura Vida schreef: De toevoeging 'kleuter' is wel op zijn plaats ja. Want familiespellen zijn natuurlijk al kinderspellen. Een nieuwe categorie zou zich dus moeten richten op kleuters, dus kinderen tot zes jaar. Daar is een groot aanbod van maar slechts enkele goeie (of eigenlijk: heel veel meuk). Een prijs kan dan helpen.
Een categorie "tot" lijkt mij onzinnig, "vanaf" functioneert naar behoren.
- Pura Vida
- Kardinaal
Ben heel goed bekend met dat genre ja. Ervaringsdeskundige ook nog. Geloof me, zit veel rotzooi tussen, dus zo'n prijs kan goed onderscheidend werken. 'Tot zes jaar' bedoelde ik idd niet zo, maar meer om het gewenste verschil aan te geven met de huidige categorie van familiespellen, die meestal vanaf 6 of 8 of 10 jaar zijn.Erwin schreef:Ben jij zo goed bekend met dat segment dat je zo'n stevig negatief statement over kwaliteit kunt maken? Volgens mij is er juist veel kwaliteit op de markt, uiteraard vooral in Duitsland, maar ook bij ons.Pura Vida schreef: De toevoeging 'kleuter' is wel op zijn plaats ja. Want familiespellen zijn natuurlijk al kinderspellen. Een nieuwe categorie zou zich dus moeten richten op kleuters, dus kinderen tot zes jaar. Daar is een groot aanbod van maar slechts enkele goeie (of eigenlijk: heel veel meuk). Een prijs kan dan helpen.
-
mi_de
- Joker
Ha!hermanroozen schreef: Links een halve molen, rechts een halve pion, en samen een kwakende eend.
![]()
-
Kaaskoala
- Meeple
Met het veel diversere aanbod aan spellen is het niet gek dat er een extra categorie bij komt.
-
Kaaskoala
- Meeple
Nieuwe categorie is de 'kenners-prijs'
- Stijnhoofd
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo
- Contacteer:
Dit kan ik vanaf nu dus niet meer níet zien.mi_de schreef:Ha!hermanroozen schreef: Links een halve molen, rechts een halve pion, en samen een kwakende eend.
![]()
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Recent speelde ik...

- Edwin84
- Elfenkoning
Veel in die categorie is gewoon memory, kwartet, zwarte pieten of ganzenbord maar dan met een kinderserie sausje erover.Pura Vida schreef:Ben heel goed bekend met dat genre ja. Ervaringsdeskundige ook nog. Geloof me, zit veel rotzooi tussen, dus zo'n prijs kan goed onderscheidend werken. 'Tot zes jaar' bedoelde ik idd niet zo, maar meer om het gewenste verschil aan te geven met de huidige categorie van familiespellen, die meestal vanaf 6 of 8 of 10 jaar zijn.Erwin schreef:Ben jij zo goed bekend met dat segment dat je zo'n stevig negatief statement over kwaliteit kunt maken? Volgens mij is er juist veel kwaliteit op de markt, uiteraard vooral in Duitsland, maar ook bij ons.Pura Vida schreef: De toevoeging 'kleuter' is wel op zijn plaats ja. Want familiespellen zijn natuurlijk al kinderspellen. Een nieuwe categorie zou zich dus moeten richten op kleuters, dus kinderen tot zes jaar. Daar is een groot aanbod van maar slechts enkele goeie (of eigenlijk: heel veel meuk). Een prijs kan dan helpen.