Tapestry derde uitbreiding aangekondigd: Fantasies & Futures

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Tapestry derde uitbreiding aangekondigd: Fantasies & Fut

Bericht door maxitaxi777 »

Pura Vida schreef: En ik lees vooral een onnodige irritatie. Gast.
Ah, daar hebben we de fanboy die de kwalificatie 'hype-train' vermoedelijk niet trekt omdat we het hier hebben over een uitgeverij die hem nauw aan het hart ligt :lol:.

Rustig aan, ik stelde gewoon een vraag ;). Niet aan jou overigens, maar aan Fregonar.

Labels:
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

maxitaxi777 schreef:
Ah, daar hebben we de fanboy die de kwalificatie 'hype-train' vermoedelijk niet trekt omdat we het hier hebben over een uitgeverij die hem nauw aan het hart ligt :lol:.

Rustig aan, ik stelde gewoon een vraag ;). Niet aan jou overigens, maar aan Fregonar.
Jij stelde helemaal niet "zomaar een vraag" en ook niet alleen aan Karel. Je wilde gewoon even iets kwijt in het algemeen. En over mijn vermeende fanboyschap zit je ook al mis. Sla mijn waarderingen er maar eens op na. Ik denk eerder dat we jou in het vakje van Stegmaier hater kunnen plaatsen? Ik stel gewoon een vraag.
Afbeelding
Fregonar
Grote Dienaar
Persoonlijke Ondertitel: Karel Titeca

Bericht door Fregonar »

maxitaxi777 schreef: Ben jij puur fan van (alles?) wat Stonemaier uitbrengt, of toevallig ook ambassadeur?
Ik ben een Stonemaier-ambassadeur, en ik probeer vanuit die rol zo objectief mogelijk info te geven over de producten. Ik deel dus de info dat de voorraden schaars worden, en tegelijkertijd zeg ik er bij dat Stonemaier niet van FOMO (Fear Of Missing Out) houdt, en je dus later nog alle kans gaat hebben om een tweede druk te bestellen. Ik probeer niemand te hypen, ik probeer gewoon mensen ontgoochelingen te besparen. Het liefst zou ik hebben dat alle bezitters van een Nederlandstalige Tapestry de derde uitbreiding gewoon ter zijner tijd kunnen kopen in een 999 Games-versie bij een Nederlandstalige spellenwinkel en dus niet bij Stonemaier, maar de oorverdovende stilte van 999 Games belooft weinig goeds.

Ik zeg niemand dat ze deze uitbreiding moeten kopen. Tapestry is een prima spel zonder deze derde uitbreiding ook. Dus wie het puur bij de 999 Games-producten houdt, zal daar niet ongelukkiger van worden. Ik hoop dat iedereen dus vooral zelf beslist wat te doen met hun zuurverdiende centen.
Laatst gewijzigd door Fregonar op wo 08 mar 2023, 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
maxitaxi777
Maarschalk

Pura Vida schreef:
maxitaxi777 schreef:

Jij stelde helemaal niet "zomaar een vraag" en ook niet alleen aan Karel. Je wilde gewoon even iets kwijt in het algemeen. En over mijn vermeende fanboyschap zit je ook al mis. Sla mijn waarderingen er maar eens op na. Ik denk eerder dat we jou in het vakje van Stegmaier hater kunnen plaatsen? Ik stel gewoon een vraag.
Ik stelde mijn vraag omdat het bericht van Fregonar voor mij erg op reclame lijkt. Reclame is wat mij betreft prima, maar dan graag zoveel mogelijk transparantie daarover.

Op jouw vraag zal ik netjes antwoorden, zoals je van mij gewend bent. Laat ik beginnen met Stegmaiers (in mijn ogen) beste spel, dat is Viticulture. Dat spel geef ik een 7.5 op BGG en dat is met mijn gemiddelde waardering van een 6.05 bovengemiddeld. Het was niet genoeg om in de kast te houden, want het lijkt op veel andere worker-placement spellen.

Dan Scythe, wat een aanfluiting, te beginnen met de werkelijk afzichtige art. Ik heb wat onderzoek gedaan en zag dat er ook talloze mensen zijn die de art-style juist roemen. Het spel zelf smaakte ik ook totaal niet, dat conflict en dan die grondstoffen verdedigen op het spelbord. Ongetwijfeld allemaal een kwestie van smaak, niet mijn ding, heb ik een 3 gegeven.

Na flink wat moed bij elkaar te hebben verzameld, want ik was bang dat ik een Stegmaier wellicht nooit echt zou smaken, toch Tapestry geprobeerd toen ik 'm tweedehands op de kop kon tikken. Het idee van zo'n ontwikkelingsbordje is leuk en dit spel vind ik ook erg mooi, zowel qua vormgeving als components. Uiteindelijk was het toch allemaal nogal clunky, erg hit en mis met de kaarten in het spel en dat oninteressante side-bordje waar je rijen en kolommen probeert compleet te krijgen. Ook dit kon ik niet hoger dan met een 3 waarderen.

Na deze teleurstelling verwacht ik zelf geen titels van Stegmaier meer te kopen nee. Maar mocht er in de toekomst iets interessants voorbij komen, zoals Viticulture voor mij was, zou ik gerust een potje spelen. Ik zie mezelf dan ook niet als een Stegmaier-hater. Hopende hiermee je vraag naar tevredenheid te hebben beantwoord!

Edit: typefout gecorrigeerd
Laatst gewijzigd door maxitaxi777 op wo 08 mar 2023, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
maxitaxi777
Maarschalk

Fregonar schreef:
maxitaxi777 schreef: Ben jij puur fan van (alles?) wat Stonemaier uitbrengt, of toevallig ook ambassadeur?
Ik ben een Stonemaier-ambassadeur, en ik probeer vanuit die rol zo objectief mogelijk info te geven over de producten. Ik deel dus de info dat de voorraden schaars worden, en tegelijkertijd zeg ik er bij dat Stonemaier niet van FOMO (Fear Of Missing Out) houdt, en je dus later nog alle kans gaat hebben om een tweede druk te bestellen. Ik probeer niemand te hypen, ik probeer gewoon mensen ontgoochelingen te besparen. Het liefst zou ik hebben dat alle bezitters van een Nederlandstalige Tapestry de derde uitbreiding gewoon ter zijner tijd kunnen kopen in een 999 Games-versie bij een Nederlandstalige spellenwinkel en dus niet bij Stonemaier, maar de oorverdovende stilte van 999 Games belooft weinig goeds.

Ik zeg niemand dat ze deze uitbreiding moeten kopen. Beslis vooral zelf wat je met je zuurverdiende centen doet.
Dank voor je antwoord.
Fregonar
Grote Dienaar

Bericht door Fregonar »

maxitaxi777 schreef: Ben jij puur fan van (alles?) wat Stonemaier uitbrengt
Ha, en om hier nog even een heel eerlijk antwoord op te geven (hoewel het off-topic is): ik vind Pendulum en Charterstone maar niets, en ik heb My Little Scythe nog niet uitgeprobeerd. De andere Stonemaier-spellen vind ik goed tot zeer goed.
sinead
Stamhoofd

Bericht door sinead »

Ik heb er nog steeds alle vertrouwen in dat 999 Games alsnog met een Nederlandse versie komt van Fantasies & Futures.
Afbeelding
MADG0BLIN
Stamhoofd

Bericht door MADG0BLIN »

Hij komt er aan, maar nog wel even geduld. Ook alleen op de webshop te verkrijgen.

https://www.999games.nl/nieuws/aankondi ... d-toekomst
Afbeelding
sinead
Stamhoofd

Bericht door sinead »

Mooi!
Afbeelding
Phaedros
Grote Dienaar

Bericht door Phaedros »

Fijn dat 'ie komt. Wel bijzonder om 'm alleen in de eigen webshop aan te bieden...
Laatst gespeeld:
Afbeelding
Fregonar
Grote Dienaar

Bericht door Fregonar »

Heeft misschien te maken met het feit dat hij niet in een doos zit. Niet zo makkelijk voor retailers.
StanTem
Fabrieksmanager
Persoonlijke Ondertitel: Mr. group pledge

Bericht door StanTem »

Niet goedkoop voor de beperkte content die het biedt.
Denk wel dat ik overstag ga. Vond de overige uitbreidingen toch ook een meerwaarde.
Mijn BBG-profiel: Klik!
Afbeelding
Plaats reactie